"האמריקאים לא חוזרים לעבודה: זה יפגע בשווקים ויחליש את הדולר"
לפני חודשיים, הלל בש, מנהל הסיכונים בסמארט אופשנס, התראיין באולפן ביזפורטל והעריך שהאינפלציה תעמיק מעבר למה שמעריכים הכלכלנים וכי "זה הזמן להקטין חשיפה למניות. לעבור לאגח צמוד מדד". אתמול פורסמו נתוני התעסוקה בארה"ב ונראה כי האמריקאים לא רוצים לחזור לעבוד, מה שעלול לייצר גל העלאות שכר שיעמיק את האינפלציה ויממש את האזהרה של בש.
גם מחירי הסחורות ימשיכו להיות גבוהים להערכתו, מה שכמובן יתרום גם כן לאינפלציה. בנוסף, בש מעריך שהדולר ימשיך להיחלש בעולם ושבמקביל השקל, עם רוח גבית מהיציבות השלטונית החדשה בארץ, יתחזק. צפו בראיון המלא:
- 14.ללא ספק השקעה בזהב עכשיו כדאית (ל"ת)ח 10/09/2021 00:19הגב לתגובה זו
- 13.שגיא 05/09/2021 18:22הגב לתגובה זושעובדים כאלה יש להם רזרבות לחודשיים בממוצע..אז אים ימשיכו לשבת בבית ולראות נטפליקס כנראה לא יהיה להם בית.
- 12.מעניין ותורם, תודה (ל"ת)איתן 05/09/2021 17:31הגב לתגובה זו
- 11.מני 05/09/2021 16:00הגב לתגובה זובין 5000 ל 7000 צריך להיזהר. רכישות האג''ח אכן יירדו אבל ימשיכו להדפיס ולרכוש אג''ח הברומטר שעליו אני כל הזמן מסתכל זה הנפט....כל עוד הוא לא נוסק ל 90 דולר אני בלונג על השווקים. איזור 90 יכול להוביל מהר מאוד לפיק לשלושה ארבעה חודשים לאיזור 150-160 דולר לחבית נפט -אולי בגלל תקיפה באיראן. ולכן רק באיזור 90 דולר אני נכנס לשורט על השווקים. כאמור אין בנאמר המלצה ו/או ייעוץ כלשהו אלא דעתי האישית בלבד
- 10.דורון היפה 05/09/2021 12:58הגב לתגובה זוזה רק יגרום לדחיה של העלאת ריבית והקטנת ההקלה הכמותית. בסוף יבואו ירידות, השאלה מתי? יותר אנשים הפסידו בהמתנה לירידות מאשר אלו שהיו שהיו בשוק כל הזמן
- 9.עדי, נשמה תני למרואיין לדבר. אל תקטעי (ל"ת)איציק 05/09/2021 12:25הגב לתגובה זו
- 8.שמואל 05/09/2021 12:22הגב לתגובה זויש כול כך הרבה מפמפים בשוק, שזה יכול להמשך עוד שנים כול ירידה של 2 אחוז באים קונים אנשים פוחדים להפסיד שוב פעם את הריבאונד שהיה באפריל 20 מתי זה יגמר איש לא יודע, לדעתי כדי השוק יקבל זפטה למטה צריך איזה ברבור שחור רציני או העלת ריבית
- 7.איתן 05/09/2021 12:11הגב לתגובה זוחשבנו ששכר עולה כשהמשק בתעסוקה מלאה
- זה לא אבטלה רגילה,יש ביקוש לעובדים,ולא רוצים לעבוד. (ל"ת)משה 06/09/2021 11:37הגב לתגובה זו
- 6.השוק התנתק מהמציאות ימשיכו העליות עד אין סוף. (ל"ת)מני 05/09/2021 11:47הגב לתגובה זו
- 5.אולי הדולר ירד בגלל "ההצלחה הגדולה" של ארה"ב באפגניסטן? (ל"ת)רבקה 05/09/2021 11:34הגב לתגובה זו
- 4.מני 05/09/2021 11:20הגב לתגובה זוהחשיפה למניות הפסיד בגדול. אז תמיד בסופו של דבר כנראה הוא יצדק השאלה אם זה יקרה עוד שבוע/חודש/שנה וזה הבדל שמיים וארץ למשקיע שלא לטווח ארוך מאוד
- 3.תמיד לעשות ההיפך ממה שממליצים... (ל"ת)משה 05/09/2021 11:08הגב לתגובה זו
- 2.גביר 05/09/2021 11:05הגב לתגובה זוברור שאתה אומר דברים הגיוניים אבל לצערינו היום ההגיון לא פועל אצל רוב האנשים כי הם רוצים לחיות את היום ולא את העתיד בגלל ריבוי האוכלוסיה על כדור הארץ מעל ליכולת לכדור הניפלא הזה לכלכל אותם ואז זה מסביר את הדפסות הכסף ושפיכתו לציבור כדי להתקיים ובשביל לא ליצור איבוד שליטה אז כל המדינות הנהיגו את המודל הקובע שאין אינפלציה ולא תהיה בעתיד ראה דוגמא אצלינו של בנק ישראל שכדי לאמר שאין אינפלציה אז כל מוצר שעולה לא ניכנס לתחשיב כלומר הכל כאילו כמו שהגששים אמרו בזמנו שזה יישראבלופ
- 1.דוד הגנן 05/09/2021 11:01הגב לתגובה זואז הוא כתב ואמר בטוח יום אחד יהיו ירידות. כרגע אין אופציה אחרת חוץ מעליות עם הפסקות. מלני חודשיים השוק רק הימשיך לעלות אז אתם יודעים למי ניתנה הנבואה!!
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
