יואב בורגן
צילום: Novavax
TV

עומד להיכנס לשוק: חיסון קורונה יעיל יותר מפייזר ומודרנה

יואב בורגן, מומחה ביומד, סוקר את תחום חיסוני הקורונה "מודרנה וביונדטק כבר יקרות זה הזמן לחפש את הכוכבות הבאות" ואת החדשות המרעישות בעולם התרופות לאלצהיימר - ראיוןTV
עדי ברזילי | (16)

אחרי גל העליות במודרנה וביונטק, יואב בורגן מחפש הזדמנויות חדשות בתחום מפתחות החיסונית לקורונה ומסמן את נובה-ווקס NOVAVAX INC "החברה עברה את השלב השלישי בהצלחה, החיסון שלה מתעלה על מודרנה ופייזר והוא גם בטוח יותר והיא נמצאת בתהליכי אישור מואצים" ואת דיינה-ווקס  DYNAVAX TECHNOLOGIES CP "יש לה כבר שיתופי פעולה מוצלחים ומתקדמים" אומר בורגן.

בצד חיסוני הקורונה, ההתפתחות הכי חשובה בתחום הביוטכנולוגיה בשנים האחרונות היא העובדה שלראשונה מזה 20 שנה ה-FDA אישר תרופה לאלצהיימר, התרופה היא מבית היוצר של ביוג'ן  BIOGEN IDEC "יש עדיין המון סימני שאלה סביב התרופה הזאת, אבל האישור הזה פתח את הסכר בתחום וכרגע מתפתח סקטור מנייתי חדש של תרופות לאלצהיימר" - צפו בראיון המלא:

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    גיל1 03/09/2021 16:33
    הגב לתגובה זו
    ללא ספק החיסון הטוב ביותר מכל הבחינות.בטיחות אפקטיביות שינוע בטמפ נורמלית.אבל ויש אבל גדול- מנכל בעייתי בביצוע ולוחות זמנים.הFDA מחמיר איתם מאוד בבדיקות של הassays.אני בפנים משער 80 בגיוס האחרון.כרגע יש להם ATM פתוח לגיוס שאני מניח יפעילו אותו משערים של 270-280.בהצלחה
  • 13.
    10% ירדה מאז ההמלצה (ל"ת)
    נתי 03/09/2021 10:45
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    חנני 03/09/2021 09:47
    הגב לתגובה זו
    מניות הביומד רב הנסתר על הגלוי פונטינציאל יש לכולם השאלה האם החלום מוגשם או לא בכל מקרה היזהרו מאד מאד
  • 11.
    דניאלה 03/09/2021 00:37
    הגב לתגובה זו
    כמובן שכאמרתי שבארה'ב מתו פי 3, באפן יחסי למס' האוכלוסין.
  • 10.
    דניאלה 03/09/2021 00:07
    הגב לתגובה זו
    בינתים כולל מתים שלפני החיסונים מתו, 7000 בני אדם. בלי לזלזל חלילה במתים, בארה'ב קרוב ל 700 אלף. אז באפן יחסי החיסונים הורידו פי 3 את מס' המתים...
  • 9.
    לא להתקרב לפייזר עבדו על ביבי ויוסי כהן . נגד העיסקאות (ל"ת)
    דן 02/09/2021 23:00
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    כשהאמת.תתגלה 02/09/2021 20:47
    הגב לתגובה זו
    ישאר ממודרנה ופייזר,..,רק,אבק
  • 7.
    ליאורה 02/09/2021 19:01
    הגב לתגובה זו
    שכח אותה? לא רציני.
  • 6.
    והוא גם בטוח יותר..ח.ח.ח... (ל"ת)
    מתנדבים? ניסוי חדש.. 02/09/2021 18:05
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מאיר 02/09/2021 17:23
    הגב לתגובה זו
    רק רגע. זה לא אותו אחד שהמליץ שלשום על המניה ומאז היא ירדה 5..6 אחוז?
  • 4.
    מאיר 02/09/2021 17:23
    הגב לתגובה זו
    רק רגע. זה לא אותו אחד שהמליץ שלשום על המניה ומאז היא ירדה 5..6 אחוז?
  • 3.
    דור 02/09/2021 17:23
    הגב לתגובה זו
    היא רק עברה את שלב 3 וכבר הכותב מתיימר לקבוע שהוא בטוח ויעיל יותר מהחיסונים הקיימים? איפה סימוכין למחקרים? איפה דעות מומחים? איפה ביקורת עמיתים? נדמע כמו כתבה שלא הייתה צריכה להתפרסם
  • לדפדף הלאה. (ל"ת)
    יפית 02/09/2021 19:01
    הגב לתגובה זו
  • נכון מאוד. זאת קביעה לא מקצועית ולא אחראית בלי ביסוס (ל"ת)
    תחזור בך מר בורגן 02/09/2021 18:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גבי 02/09/2021 17:00
    הגב לתגובה זו
    עד אז פייזר שולטת בחיסונים.היא גם תשפר את החיסון שלה הנוכחי.
  • 1.
    אנונימי 02/09/2021 16:48
    הגב לתגובה זו
    אם ככה רוצו לקנות את המניה של החברה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social