סיוה מכה את התחזיות בשורה העליונה והתחתונה - ומעלה תחזיות
חברת סיוה (סימול: CEVA) הישראלית הנסחרת בנאסד"ק ומספקת טכנולוגיות קישוריות אלחוטית וחישה חכמה, מדווחת על הכנסות של 30.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2021, ובכך עוקפת את צפי האנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 25.4 מיליון דולר. מדובר בגידול של 29% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הרווח המתואם Non-GAAP למניה ברבעון עמד על 22 סנט למניה, לעומת צפי האנליסטים של 11 סנט למניה, וגבוה ב-83% ביחס ל-12 סנט למניה ברבעון המקביל.
החברה מעלה תחזיות: צופה הכנסות של 119-121 מיליון דולר - מעל צפי האנליסטים
בעקבות תוצאות הרבעון השני, החברה מעלה את תחזית ההכנסות השנתית ל-119-121 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת של 116-117 מיליון דולר, ומעל צפי האנליסטים ל-115.2 מיליון דולר. התחזית החדשה משקפת צמיחה של כ-20% לעומת 2020.
התחזית לרבעון השלישי היא שהרווח הגולמי יסתכם ב-81%. הוצאות התפעול יסתכמו ב-20.1-21.1 מיליון דולר. הכנסות המימון צפויות להסתכם בכ-0.4 מיליון דולר. המס המתואם צפוי להסתכם ב-22%-24%, ומספר המניות ברבעון השלישי צפוי לעמוד על 23.6 מיליון.
הסכם עם ספקית שבבי סלולר בסין
במהלך שיחת הוועידה שקיימה החברה לאחר פרסום התוצאות הכספיות, אמר מנכ"ל הבחרה גדעון ורטהייזר: "בתחילת הרבעון השלישי חתמה סיוה על הסכם משמעותי עם ספקית שבבי סלולר בולטת בסין שדורגה לאחרונה כאחת מחמש ספקיות השבבים הגדולות בשוק הסמארטפונים הסיני, לאחר ששבביה שולבו בסמארטפונים של יצרניות מקומיות גדולות כמו Honor ו-Realme. הסכם זה צפוי להגדיל את התמלוגים של סיוה מסמארטפונים דור 4 ודור 5 המבוססים על טכנולוגיות הקישוריות שלה".
- איירפודס פרו 2: מהפכה טכנולוגית בשוק העזרי שמיעה
- שחקו אותה: מדריך לבחירת ציוד היקפי למחשבי גיימינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק האוזניות החכמות
שוק אחר בו סיוה צפויה ליהנות מתמלוגים הוא אוזניות הסטריאו האלחוטיות (TWS), ולהערכת ורטהייזר צפוי שוק זה להיות השני בגודלו במונחי כמויות, אחרי הסמארטפונים. החברה מציעה פלטפורמת חומרה ותוכנה המשלבת טכנולוגיות אודיו וקישוריות בלוטות' בפתרון אחד שמאפשר ליצרנים להפוך את האוזניות ממכשיר אודיו למכשיר חכם המשלב שירותים מתקדמים מבוססי בינה מלאכותית, סיוע וירטואלי ויישומי בריאות.
עם המעבר לייצור המוני, ירדו מחירי אוזניות הסטריאו האלחוטיות והפכו לזמינות גם בשווקים מתפתחים כמו הודו. בנוסף, להערכת החברה - החלטתו לאחרונה של הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן לאפשר מכירת מכשירי שמיעה ללא מרשם רופא צפויה להרחיב את השימוש במכשירים אלה בארה"ב, ובחברה צופים כי היא תרוויח מכך.
ובחזרה לדוחות:
בחלוקה למקורות הכנסה, ההכנסות ממכירת רישיונות, שירותים וכלי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ב-15% לעומת הרבעון המקביל והגיעו ל-15.5 מיליון דולר, ואילו ההכנסות מתמלוגים גדלו ב-48% לעומת הרבעון המקביל ל-14.9 מיליון דולר. ההכנסות מתמלוגים כללו תשלום של 3.3 מיליון דולר שהתקבל לאחר יישוב מחלוקת על גובה התמלוגים ממוצרים מבוססי סיוה שסופקו בעבר.
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
17 הסכמים חדשים ברבעון
במהלך הרבעון השני חתמה סיוה על 17 הסכמים לרישוי טכנולוגיות לתכנון שבבים, מתוכם 6 עם לקוחות חדשים. ההסכמים היו לאספקת טכנולוגיות קישוריות עבור אוזניות סטריאו אלחוטיות (TWS), מוצרים מבוססי Wi-Fi 6 ודור 5, מצלמות ביטחון חכמות, ויישומי IoT המיועדים לשווקים הארגוני והתעשייתי, הצרכני והמכשור הרפואי. בפילוח גיאוגרפי, 9 מתוך 17 ההסכמים נחתמו עם לקוחות בסין, 2 הסכמים במדינות אחרות באסיה-פסיפיק, 5 בארה"ב והסכם אחד באירופה.
לאחר ההאטה ברבעון הקודם, התמלוגים מתחנות בסיס דור 5 חזרו לצמוח ברבעון השני. מספר המוצרים מבוססי החברה שסופקו במהלך הרבעון השני גדל ב-32% לעומת הרבעון הקודם וב-95% לעומת הרבעון המקביל, והגיע ל-451 מיליון. קטגוריית תחנות הבסיס וה-IoT המשיכה להוביל את הצמיחה בתמלוגים, ובמהלך הרבעון סופק שיא של כ-313 מיליון מוצרים בקטגוריה זו, המשקף גידול של 48% לעומת הרבעון הקודם ו-137% לעומת הרבעון המקביל.
נתונים עיקריים:
| באלפי דולר (למעט רווח למניה) | רבעון 2 2021 | רבעון 2 2020 | % |
| הכנסות | 30,457 | 23,606 | 29%+ |
| רווח גולמי
שיעור רווח גולמי | 27,067
89% | 20,942
89% | 29%+ |
| רווח תפעולי
שיעור רווח תפעולי | 6,350
21% | 2,668
11% | 138%+ |
| רווח נקי
שיעור רווח נקי | 5,077
17% | 2,876
12% | 77%+ |
| רווח מדולל למניה | 22 סנט | 12 סנט | 83%+ |
| מזומנים ושווי מזומנים | 137,267 | 157,446 |
ביחס לדוחות אומר מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר: "רכישת Intrinsix במהלך הרבעון מרחיבה את שווקי היעד שלנו לתחומי החלל והביטחון הגדולים. בנוסף, המודל העסקי שלנו התרחב וכולל כעת גם את היכולת להציע ללקוחות פתרונות המבוססים על מוצרי הקניין הרוחני של סיוה, המשלבים טכנולוגיות RF, mixed signal, ומעבדי אבטחת מידע".
סמנכ"ל הכספים, יניב אריאלי: "ההכנסות מהסכמי רישוי כללו לראשונה גם הכנסות ממכירת שירותים לתכנון שבבים, הודות להשלמת רכישת Intrinsix לפני תום הרבעון. כפי שצפינו, שיעור המס שלנו חזר לרמה הקודמת בעקבות האיזון בתמהיל ההכנסות. קופת המזומנים, הבטוחות הסחירות והפיקדונות הבנקאיים של סיוה הסתכמה בסוף הרבעון השני בכ-137 מיליון דולר, ללא חוב".
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
