יו פי אס
צילום: יוטיוב/UPS
דוחות

למרות שעקפה את התחזיות: UPS יורדת 7% ברקע חשש מהאטת המסחר המקוון

החברה דיווחה על רווח של 3.06 ד' למניה בעוד בשוק ציפו לנתון של 2.82 ד'. ההכנסות עמדו על 23.42 מיליארד. על אף שבסכומים פעילות המשלוחים בארה"ב עלתה, הנפח שלה דווקא ירד. אנליסט בת'ירד ברידג' מזהיר דווקא מהתחרות מצד אמזון
איתי פת-יה | (1)

מה שהיה הוא לא בהכרח מה שיהיה: בפעם האחרונה שדיווחה ענקית השילוח  UNITED PARCEL SERVICE (סימול: UPS) על תוצאותיה, השוק צ'יפר אותה על הכאת התחזיות בשוק והמניה עלתה ביום הפרסום. כעת, היא עושה זאת שוב עם דוחות הרבעון השני, אלא שהפעם התגובה אחרת והמניה יורדת. לא סתם יורדת, אלא מאבדת כ-7%. בסך הכל התוצאות היו טובות, אך המשקיעים ירדו כמתבקש לרזולוציות הקטנות, ושם גילו סימנים מתרימים לכך שפריחת המסחר המקוון ממנה נהנתה לא תמשיך לצמוח באותו הקצב.

UPS דיווחה על רווח של 3.06 דולר למניה בתקופה (2.13 דולר ברבעון מקביל) על הכנסות של 23.42 מיליארד דולר, שצמחו ב-14.5% מול הרבעון המקביל אשתקד. תחזית הקונצנזוס הייתה לרווח של 2.82 דולר למניה, על הכנסות של 23.24 מיליארד דולר. ה"הפתעה" בשורת הרווח מול התחזית הייתה בשיעור נמוך יותר מאשר זו של שנה קודם לכן, אז הציגה רווח הגבוה ב-60% ויותר מזה שצפו לה בשוק.

ההכנסות בארצות הברית עלו ב-10.2% ל-14.4 מיליארד דולר וההכנסות משאר העולם עלו ב-30% ל-4.82 מיליארד דולר. מגזר פתרונות שרשרת האספקה עלה ב-14.3% ל-4.21 מיליארד דולר.

עתה נצלול יותר לעומק ונראה כי בארצות הברית עצמה, אם לא נדבר בסכומים אלא בנפח הפעילות, נראה כי זה ירד ב-2.9%, כשהשילוח היבשתי, המורכב בעיקרו ממשלוחים של מוצרים שנרכשו ברשת, ירד ב-4% מול הרבעון השני של 2020, בו הקורונה בארצות הברית רק הלכה ותפסה תאוצה.  "קרוב לוודאי שהמשקיעים מפרשים זאת כאינדיקציה לכך שהביקושים שנתמכו על ידי המגפה מאטים כעת", כתבה אנליסטית הפירמה Cowen, הלן בקר.

לפי בכירים בחברה, נפח השילוח בארצות הברית עשוי להיות תחת לחץ במחצית הנוכחית של השנה כולה, שכן חלק מהצרכנים חוזרים עתה לרכישות הפיזיות בחנויות ומעבר לכך העסקים עצמם מתקשים להגדיל את המלאים בתקופה שבה הסחורות שלהם נתקעות ברציפי רכבות המשא ובנמלים.

כך או כך, תחת המנכ"לית קרול טומה שנכנסה לתפקידה לפני שנה, החברה מנסה לקצץ עלויות ולהתמקד בשילוח בעלי שולי רווח גדולים יותר. כך למשל, UPS אכן הציגה צמיחה בשילוח הפרימיום האווירי ובשילוח המוקפד יותר ללקוחות מתחום ההלת'קר.

לפי טומה, החברה כבר משריינת לעצמה מטוסים וציוד עבור נפח השילוח של תקופת החגים האמריקאית, שצפוי לעמוד על יותר מ-5 מיליון חבילות מדי יום. האם אכן יהיה כך עד כמה ישבש זן הדלתא את התכניות והאם הצפי לעיל משקף את צמצום התמיכות הממשלתיות הישירות לאזרחים בארצות הברית? על כך מוקדם לענות.

קיראו עוד ב"גלובל"

התשובות מצויות בעתיד גם לגבי תוצאות הרבעונים הבאים של UPS. האנליסטים סבורים כי ברבעון הנוכחי, השלישי של השנה, תציג רווח למניה בסך 2.53 דולר על הכנסות של 22.82 מיליארד דולר - ירידה מהרמות הנוכחיות כפי שניתן לראות. עבור השנה כולה הצפי הוא לרווח של 10.89 דולר למניה על הכנסות של 93.09 מיליארד דולר.

פטריק דונלי, אנליסט של ת'ירד ברידג' הזהיר דווקא מהתחרות מצד  AMAZON (סימול: AMA) במקטע השילוח, שעשויה למתן את התחזיות של UPS לגבי פעילותה שלה. "כלקוחה וכמתחרה, אמזון יכולה לבחור לעצמה את החבילות הכי אטרקטיביות ובהן לעשות משלוח של המייל האחרון. את שאר המשלוחים תתיר ל-UPS".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לפי דעתי המניה תחזור לשער הסגירה מאתמול יש פער מחיר ענק (ל"ת)
    קש 27/07/2021 22:59
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.