טסלה יותר מיונדאי, שנייה רק לטויוטה: הדגמים הכי נמכרים ביוני
1,880 יחידות של מודל TESLA INC 3 שנמכרו בארץ בחודש יוני הביאו את הדגם למקום השני ברשימת עשרת הרכבים הפופולריים יותר במסירות בחודש זה, לפי נתונים שמפרסם משרד הרישוי. במקום הראשון נמצאת טויוטה קורולה עם 1,990.
במקום השלישי ברשימה נמצאת יונדאי איוניק עם 1,690 מסירות אחריה דגם טוסון של יונדאי גם כן עם 1,169, ובמקום החמישי קיה נירו עם 1,130 מסירות. בשלב טסלה משווקת בארץ רק את מודל 3, ומתחילת השנה מסרה בארץ 2,915 יחידות ממנו. טויוטה קורולה מובילה לא רק ביוני, אלא מתחילת השנה גם, עם מסירות שחצו את ה-10,000 רכבים.
- 3.אקרובט 04/07/2021 17:00הגב לתגובה זונסיעה במיקרוגל מי בודק כמות קרינה
- אבי 06/07/2021 13:10הגב לתגובה זומה הקשר? תלמד קצת מושגים!!!!
- 2.בני 04/07/2021 13:06הגב לתגובה זוההוכחה- יש כבר הרבה סרטונים שהרכב נמדד מאיץ ל 60 מייל ב 2.4 שניות. זה מה שאפשרי על אספלט רגיל בלי טריקים
- שיש 05/07/2021 13:29הגב לתגובה זו1.9 שניות מאפס ל 60 מייל, שזה 96 קמ"ש. למאה קמ"ש ב2.3 שניות. לא שיקרו, בארה"ב מודדים ל 60 מייל
- ג 04/07/2021 13:44הגב לתגובה זוככה בודקים תאוצות בתעשייה
- 1.פראייר מי שרוכש רכב חשמלי, (ל"ת)פולק 04/07/2021 11:46הגב לתגובה זו
- דוד 04/07/2021 19:06הגב לתגובה זומטומטם מי שקונה רכב בנזין
- פראייר 04/07/2021 12:39הגב לתגובה זולמה?
- נשמע כמו מישהו בפוזיציה שהכל מתפוצץ לו בפנים (ל"ת)ביי ביי פוזיציה 04/07/2021 12:27הגב לתגובה זו

לא רק ריבית: כך תחשבו את העלות האמיתית של ההלוואה שלכם
מדוע הריבית הנקובה היא רק קצה הקרחון
של המחיר האמיתי, כיצד עמלות ומנגנוני הצמדה מייקרים את ההחזר בפועל, ואיך תוכלו להשוות בצורה מושכלת בין הצעות מהגופים המלווים כדי להימנע מהפתעות
העלות הראשונה - עמלת פתיחת תיק
המרכיב הראשון שמשפיע על כדאיות ההלוואה הוא עמלת פתיחת התיק או דמי הטיפול. מדובר בסכום הנגבה מראש במועד העמדת האשראי. בעוד שבמערכת הבנקאית עמלות אלו לרוב מוגדרות בתעריפונים מפוקחים (כך למשל, עמלת פתיחת תיק משכנתא עומדת על 360 ש"ח נכון לשנת 2025),
בגופים חוץ בנקאיים המודל שונה משמעותית - שם מקובל לגבות עמלה בשיעור מסוים מסך הקרן, לרוב בין 1% ל 3%. המשמעות היא שחיקה מיידית של סכום ההלוואה: לווה המבקש 100,000 ש"ח עשוי לגלות שלחשבונו נכנס סכום נטו של 98,000 שקל בלבד, בעוד שהריבית מחושבת על מלוא הסכום המקורי. זהו למעשה קנס כניסה שמעלה משמעותית את עלות ההלוואה, במיוחד בהלוואות לתקופות קצרות.
מלכודת המדד
עלות נוספת שנוטים לשכוח היא הצמדת הקרן למדד המחירים לצרכן. בתקופות של אינפלציה, הלוואה צמודת מדד עלולה להפוך לנטל מתגלגל: גם אם הלווה משלם מדי חודש בחודשו, יתרת החוב שלו עשויה לתפוח בגלל עליית המדד. במצב כזה, הלווה משלם ריבית על סכום שהולך וגדל במקום לקטון, מה שמעלה את העלות הסופית מעבר לתכנון המקורי.
- סקר בנק ישראל: מצוקת אשראי של עסקים קטנים וירידה בביקוש לאשראי לדיור
- בנק ישראל: בנק מזרחי טפחות הוא הכי יקר בהלוואות ומשכנתאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לכך מצטרפת שיטת החישוב של לוח הסילוקין. רוב ההלוואות מבוססות על לוח שפיצר, שבו ההחזר החודשי קבוע אך הרכב התשלום משתנה: בשנים הראשונות רוב התשלום מופנה לכיסוי הריבית ורק מיעוטו לכיסוי הקרן. המשמעות היא שאם לווה ירצה לפרוע את ההלוואה באמצע התקופה, הוא יגלה שיתרת החוב שלו כמעט ולא הצטמצמה, למרות ששילם סכומים נכבדים מדי חודש. הבנת מבנה לוח הסילוקין קריטית להבנת העלות לאורך זמן.
