טרמינל X
צילום: Google Street View

טרמינל X בוחנת הנפקה וחושפת מספרים: מכירות בכ-300 מ' בשנה

לפי מצגת אתר הסחר מבית פוקס, המכירות צמחו ב-2018-20 ב-170%, אלא שלעיקר הקפיצה אחראית שנת הקורונה. שולי ה-EBITDA ברבעון הראשון עמדו על 16%. עוד מפורטות ההתרחבות לקוסמטיקה ועיצוב הבית ואסטרטגיית החדירה לשווקים חדשים
איתי פת-יה |

קמעונאית האפנה האינטרנטית טרמינל X של קבוצת פוקס 0%  מפרסמת מצגת למשקיעים אודות פעילות החברה ברקע בחינת אפשרות הנפקתה בהובלת וליו בייס ו-UBS לפי שווי שלפי ההערכות נע בין 1.2-1.5 מיליארד שקל. באתר נמכרים פריטים של מותגים של הקבוצה דוגמת פוקס ומנגו ואחרים כמו נייקי, אדידס, GAP, קולומביה, פראדה, ASICS, פילה, קלווין קליין ועוד - חלקם נמכרים גם ברשת פוטלוקר שריטליילורס מבית פוקס מפעילה סניפים שלה.

ב-12 החודשים שהסתיימו בסוף הרבעון הראשון של השנה המכירות באתר הסתכמו ב-294 מיליון שקל, כך לפי הערכות החברה. האתר הציג צמיחה של 170% בהכנסות בין 2018-2020 לפיה הערכותיה - אלא שלעיקר הקפיצה אחראית כמובן שנת הקורונה. כך, בעוד ב-2019 המכירות הסתכמו ב-80 מיליון שקל, ב-2020 הנתון כבר עמד על 226 מיליון שקל.

גם ניסיון לבודד את הכנסות הרבעון הראשון של 2021, שלא פורטו לא יגלה בהכרח את קצב ההכנסות המייצג, שכן גם תקופה זו הושפעה מהקורונה, כשבישראל הוטל סגר. בכל אופן, שולי ה-EBITDA ברבעון הראשון נאמדים על ידי החברה בכ-16%. הרווחיות הגולמית ב-12 החודשים שהסתיימו בסוף הרבעון הראשון עלתה ל-46.7% מול 45% בכל 2020. שיעור הוצאות השיווק מההכנסות ירד מ-30.8% ב-2018, היא שנת ההשקה של האתר, ל-7.2% לפי הערכת החברה ברבעון הראשון של השנה.

מבחינת תנועת הגולשים ובהתבסס על נתוני סימילארווב, טרמינל X הוא אתר האפנה הישראלי המוביל בארץ. החברה משווה עצמה במצגת למספר אתרים בינלאומיים, ולפי הנתונים גובה סל הקניות הממוצע שלה הוא הגבוה ביותר - 314 שקל מול 270 שקל ב-SHEIN, 217 שקל באסוס ו-202 שקל בנקסט.

בטרמינל X מסמנים במצגת את פוטנציאל המכירות באונליין של ביגוד והנעלה מתוך כלל מכירות התחום במדינות שונות ב-2020: בעוד שבישראל שיעורו עמד על 18%, בארה"ב הוא הגיע ל-38%, באנגליה ל-33% ובצרפת ל-31% - ושוב ניתן לשאול האם 2020 אכן מייצגת והמספרים לא ירדו מעט עם ההתאוששות מהקורונה. שוק האפנה כולו בישראל מוערך במחזור של 14 מיליארד שקל ב-2020, מתוך כך 2.5 מיליארד שקל מכירות באונליין. בתוך פלח האונליין, טרמינל X החזיקה לפי המצגת ב-2020 בנתח שוק של 9.2%.

בצד מכירות הביגוד וההנעלה, במצגת מוזכר גם הפוטנציאל בחדירה לשווקי הקוסמטיקה ועיצוב הבית. בתחום הראשון מכירות האונליין בארץ היוו 12% מכלל המכירות ובטרמינל X הזכירו בתור אופציה מכירה ברבעון הנוכחי (השני) והשלישי של המותגים אייקוניק, נטאשה דנונה ו-Fre. בתחום עיצוב הבית מכירות האונליין היוו 13% מכלל מכירות המגזר בארץ ב-2020 ובמצגת מוזכרים המותגים ארקוסטיל, סיסטמה, אשראם וואזי ואזי.

כמו כן וכפי שניתן היה לצפות בטרמינל X מדגישים את היתרונות שלהם עבור הקהל הישראלי בתור אתר מקומי שמפעיל בארץ גם שירות לקוחות ומחזיק פה במלאי - בין היתר מדובר במשלוח והחזרות ביום ההזמנה או יום למחרת.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ועדיין, בטרמינל X לא מתכננים להשאר רק בציון. בכוונתה לחדור לשווקים נוספים דוגמת יוון, בהם יש צפי לצמיחה מהירה, השוק הקיים מבוזר ולא מובל על ידי שחקן מרכזי ובו רק מעט חברות שמשווקות מספר מותגים, וכמו כן הוא דורש הפצה מקומית ושירות בשפה מקומית (קרי, ניתן לדמיין שטרמינל X לא תלך להתחרות עם אסוס בבריטניה).

צפו בראיון שנתן הראל ויזל, מנכ"ל ובעל השליטה בקבוצת פוקס לפרויקט "אנשי השנה" של ביזפורטל לשנת 2020:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שווקים מסחר (AI)שווקים מסחר (AI)

תחזית ל-2026 - מה יקרה בשווקים, במחירי הדירות ובדולר?

המנכ"לים, מנהלי ההשקעות הבכירים והאנליסטים שאומרים לכם שהשוק יעלה וממליצים על מניות אטרקטיביות שנסחרות בשיא, הם בדיוק אותם אנשים שטעו לפני שנה ולפני שנתיים ולפני שלוש - מי באמת צודק? הנה התשובה  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה תחזית

אל תצפו לאנשים שמרוויחים משוק ההון להיות אמיתיים לגמרי או להיות לא מוטים. הם לא יכולים להגיד לכם שיהיו ירידות. זה מבחינתם גול עצמי. אנליסטים כמעט לא ממליצים למכור, מנהלי השקעות בכירים, סמנכ"לים ומנכ"לים כמעט ולא אומרים לכם שיהיו ירידות. אצלם הכל חיובי, אופטימי. ההטייה הזו היא בעיה אחת בהתבססות על תחזיות והערכות שלהם, אבל היא לא הגדולה ביותר. הגדולה ביותר היא פשוט חוסר היכולת שלהם לחזות. תעברו על התחזיות בשנה שעברה, לפני שנתיים, לפני שלוש שנים, ועוד, ותגלו שהן לא הכו את השוק. השוק היכה אותן. בעיה שלישית, קטנה יותר, היא שהם הולכים על בטוח. הם לא אמרו לכם שנאוויטס מעניינת לפני שנתיים-שלוש, הם אומרים את זה עכשיו אחרי שעלתה פי 9. הם תמיד ילכו על "המניות הרגילות"  ולא ילכו על מניות קטנות. 

אלו הם כללי המשחק שלהם. ואגב, מה שיותר מאכזב שהם לא רק בינוניים במה שהם אומרים בתקשורת, הם בינוניים בתשואות - אתם אולי מאוד מרוצים כי התשואות בשמיים, אבל האמת היא שביחס לבנצ'מרק, מעטים הצליחו להכות את השוק. כשאתם רואים תשואות של 20%, 22% בקרן השתלמות המנייתית, השאלה היא מה עשה השוק - והוא עשה יותר. גם בהשוואה למסלולים מעורבים השוק עושה יותר. הם מנהלים אקטיביים שאמורים לייצר תשואה טובה, וזה לא כך - במסלול כללי שמחולק לרוב 60% אג"ח והיתר מניות, הרווחתם כ-13-14%, אבל אם הייתם מחלקים את הכסף בין קרנות מחקות, קרנות סל על אגרות חוב ומסלולים מנייתיים הייתם מרוויחים יותר.
בסוף, היכולת של גופים מנהלים להכות את השוק, במיוחד שרוב הכסף שלהם באפיק מנייתי, במניות בחו"ל - היא קטנה, גם בגלל דמי הניהול שמורידים את התשואה שלכם. הרגולטור צריך לספק לחוסכים יכולת להשקיע בחסכונות ארוכים לפנסיה, גמל במכשירים עוקבי מדד בעלויות נמוכות. כשזה יהיה, התשואה שלכם תהיה גבוהה יותר, אבל כמובן שזה לא יהיה פשוט,  מדובר כאן בכסף גדול: דמי הניהול בכל האפיקים המנוהלים מסתכמים בעשרות מיליארדים בשנה. 

ובחזרה לתחזיות. התחזיות של המוסדיים הן תחזיות מלוטשות, יחסית בטוחות, אבל במבחן ההיסטוריה לא פוגעות. התחזיות הטובות יותר הן... שלכן. חוכמת ההמונים, ויש על זה מחקרים רבים, מצליחה לנצח. זה לא אומר שאין חשיבות למומחים, בטח שיש, אבל יש הבדל בין פרשנות-ניתוח של מומחה לעיתון-אתר ובין מה שהוא עושה בפועל. אנחנו מכירים לא מעט מנהלי השקעות שהורידו את הרף המנייתי בחודשים האחרונים בהשקעות האישיות שלהם. הם אומרים לנו שהם לא יכולים לעשות את זה בכספים שהם מנהלים כי זה לפי מחויבות תשקיפית, אבל הם חושבים שהשוק גבוה - כמעט ולא תראו את זה בתחזיות החוצה של הבית שלהם. ולכן, אנו מביאים את הסקר שלכם (הנה הסקר של שנה שעברה). בואו להצביע ולהשפיע. בסקר אתם עונים על כיוון השווקים, הנדל"ן, הדולר, וככל שהמדגם גדול יותר, כך הוא מקבל תוקף חזק יותר: 


 התחזית של גולשי ביזפורטל ל-2026




הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה חיובית בבורסה: הבנקים ירדו 0.9% חברות הביטוח 1%; ת"א נפט וגז התחזק ב-1.9%

יום ראשון-אחרון של מסחר התסיים לו כשמדדי הדגל שנסחרו בתנודתיות הצליחו לנעול בטריטוריה חיובית עולים 0.4% בת"א 35 ו-1% בת"א 90; הביטוח שהספיק להתממש עד 2.4% התאושש ונעל בירידה של 1%; מחזור המסחר הסתכם ב-2.1 מיליארד שקל

מערכת ביזפורטל |


עוד 4 ימים לסיום השנה וכבר אפשר לסכם שהייתה זו שנה היסטורית בשוק ההון. מדדי הדגל זינקו מעל 50% וכעת מתברר ש'אפקט העושר' רחב ביותר, כך לפי נתוני בנק ישראל המתפרסמים היום מהם עולה כי תיק הנכסים הפיננסיים של הציבור המשיך להתרחב ברביע השלישי של 2025. יתרת התיק עלתה בכ-265.1 מיליארד שקל, עלייה של כ-4%, והגיעה לרמה של כ-6.9 טריליון שקל. העלייה נרשמת על רקע גידול רוחבי בכלל רכיבי התיק, ובעיקר במניות בארץ, באג"ח קונצרניות ובהשקעות בחו"ל. משקל תיק הנכסים הפיננסיים של הציבור ביחס לתוצר עלה במהלך הרביע בכ-8.8 נקודות אחוז, והגיע בסוף התקופה לכ-332.7%. העלייה משקפת קצב גידול מהיר יותר של הנכסים הפיננסיים לעומת התוצר במשק - אפקט העושר: תיק הנכסים של הציבור בשיא של 6.9 טריליון שקל


סנטה קלאוס התעכב השנה ועדיין לא הגיע לוול סטריט, שסיימה את השבוע שטוחה. אבל אולי דווקא לתל אביב הוא נזכר להגיע, באיחור קל. אחרי הירידות החזקות של יום חמישי, היום השווקים נעלו בהתאוששות מסוימת. אם לזקוף את זה לסנטה או להתרגשות מהעובדה שזהו היום הראשון-האחרון שבו נערך מסחר השבוע, קשה לדעת, אבל נראה שהשחקנים רוצים שנישאר עם 'טעם טוב' מהיום הזה. מדדי הדגל טיפסו. ת"א 35 הוסיף 0.43%, ת"א 90 נעל בעליה של 1.06%. ועדיין, לא כולם היו שותפים למגמה החיובית. סקטור הביטוח המשיך במומנטום השלילי אמנם זו לא הצניחה של 6.8% שראינו בחמישי, אבל בשעות השיא הוא ראה ירידה של 2.4% אך לבסוף התאושש מעט ונעל בירידה של 1% למטה.


חלל תקשורת חלל תקשורת -6.36%   ירדה. החברה הודיעה על דחייה משמעותית בתשלום המקדמה (כ-1.6 מיליון דולר) מצד לקוח אסטרטגי בפרויקט ה-LEO (לוויינים נמוכי מסלול) של OneWeb. עבור חברה שנמצאת בשנים האחרונות במאבק הישרדותי ומתמודדת עם הסדרי חוב מורכבים מול מחזיקי האג"ח, כל עיכוב בתזרים המזומנים ובמימוש מנועי צמיחה חדשים מתפרש בשוק כסיכון מהותי. המשקיעים, שקיוו כי הפעילות החדשה תסייע לחברה לייצר יציבות לאחר אובדן לוויינים בעבר ושחיקה בערך נכסיה, מגיבים בחשש לכך שהסכמים מהותיים נותרים "על הנייר" בלבד, מה שמכביד עוד יותר על יכולת השירות של חובות העבר של החברה.


מניית אפקון החזקות 1.85%  זינקה בלמעלה מ-90% השנה, ואחרי שזינקה גם בשנה שעברה בכ-85% בשנתיים האחרונות היא הניבה למשקיעים כמעט 240% והיא נסחרת בשווי שוק של 1.86 מיליארד שקל, מה שעומד מאחורי הזינוק הזה הוא הפקת לקחים, גמישות והרבה מאוד יצירתיות. במשך עשורים, אפקון הייתה מזוהה עם קבלנות תשתיות מסורתית. תחת המטריה של קבוצת שלמה (שמלצר), החברה פעלה במגוון רחב של תחומים, מחשמל ובקרה ועד לבנייה קבלנית מסיבית. אבל, המודל העסקי של שנות ה-2000, שהתבסס על צמיחה דרך פרויקטי "בטון ושלד" היה בעייתי. המרווחים בתחום צרים מאוד בין 2-4%. טעות בתכנון, עיכוב קטן בלוחות זמנים וכל עליה בתשומות היו הורסים את כל הערך הכלכלי של הפרויקט. שינויים כאלה גררו בפועל את הקבוצה להפסדים תפעוליים במגזר ההנדסה האזרחית, שקיזזו את הרווחים מפעילויות הליבה האחרות. דודי הראלי מנכ"ל הקבוצה מסביר בראיון מיוחד למה זו רק תחילת הדרך: "אנחנו בונים את הקפיצה הבאה"


אל תצפו לאנשים שמרוויחים משוק ההון להיות אמיתיים לגמרי או להיות לא מוטים. הם לא יכולים להגיד לכם שיהיו ירידות. זה מבחינתם גול עצמי. אנליסטים כמעט לא ממליצים למכור, מנהלי השקעות בכירים, סמנכ"לים ומנכ"לים כמעט ולא אומרים לכם שיהיו ירידות. אצלם הכל חיובי, אופטימי. ההטייה הזו היא בעיה אחת בהתבססות על תחזיות והערכות שלהם, אבל היא לא הגדולה ביותר. הגדולה ביותר היא פשוט חוסר היכולת שלהם לחזות. תעברו על התחזיות בשנה שעברה, לפני שנתיים, לפני שלוש שנים, ועוד, ותגלו שהם לא הכו את השוק. השוק היכה אותם. בעיה שלישית, קטנה יותר שהם הולכים על בטוח. הם לא אמרו לכם שנאוויטס מעניינת לפני שנתיים-שלוש, הם אומרים את זה עכשיו אחרי שעלתה פי 9. הם תמיד ילכו על "המניות הרגילות" ולא ילכו על מניות קטנות. המנכ"לים, מנהלי ההשקעות הבכירים והאנליסטים שאומרים לכם שהשוק יעלה וממליצים על מניות אטרקטיביות שנסחרות בשיא, הם בדיוק אותם אנשים שטעו לפני שנה ולפני שנתיים ולפני שלוש - אז מי באמת צודק ולמי אפשר להאמין (אם בכלל)? הנה התשובה: תחזית ל-2026 - מה יקרה בשווקים, במחירי הדירות ובדולר?