וול סטריט בטס
צילום: צילום מסך, רדיט

AMC הודיעה על גיוס 540 מיליון דולר, המניה צונחת 28%

ההנפקה באה לאחר שהחברה שרפה למעלה מחצי מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה - את ההחלטה על ביצועה של ההנפקה, העביר הדירקטוריון בהחלטה שעקפה את אסיפת בעלי המניות של החברה, מחשש שההנפקה לא תאושר
גלעד מנדל |
נושאים בכתבה AMC וול סטריט

מניית חברת בתי הקולנוע AMC ENTERTAINMENT HOLDINGS INC צונחת לאחר שהחברה דיווחה על כך שבכוונתה לבצע הנפקת ATM של כ-11.55 מיליון מניות בשווי כולל של כ-540 מיליון דולר לפי מחיר של 46.53 דולר למניה. בעקבות ההודעה, המניה מתרסקת ב-28%, זאת לאחר שאתמול קפצה ב-24% - כלומר היא מחקה את כל העליות. 
 

הנפקת ATM (At The Market) היא הנפקה שונה מהנפקות "קלאסיות" אליה אנו רגילים בישראל. ב-ATM הליך ההזמנות להנפקה והקצאת המניות לא מתבצע על גבי יום אחד ובאמצעות שליחת הוראות הקניה בהנפקה בטלפון או באונליין לברוקר, אלא ב-ATM החברה מוכרת את המניות בבוק (קרי, במהלך המסחר בבורסה) וזאת על גבי כמה ימים.

 

מה היתרונות לחברה לבצע הנפקת ATM ולא הנפקת מניות קלאסית? ובכן, היתרון הראשון הוא שלא כל ההמשקיעים, במיוחד בחברות הרדיט יודעים איך או מעוניינים לבזבז זמן על שליחת ההוראה להזמנת המניות בהנפקה. הם מעוניינים לקנות את המניה מיד. לא לחכות ולראות האם המחיר שלהם בהזמנה התקבל ואז לחכות עוד כמה ימים עד שהמניות יועברו לחשבון ההשקעות שלהם. כמו כן, הנפקת ATM היא יותר "יעילה מבחינת זמנים". בעוד שהנפקה רגילה, בהנחה ויש תשקיף מוכן – לוקח בדרך כלל יום במינימום עד שהיא מוכרזת ועוד יום עד שהיא מבוצעת, מכירת מניות בדרך של ATM ניתן לעשות תוך דקות ספורות ברגע שרואים עליה במניה.

 

מבחינת המשקיעים יש גם חיסרון, הנפקת ATM, במידה ומבוצעת בהיקף משמעותי ביחס למחזור המסחר הממוצע במניה – בדרך כלל גורמת "דיכוי מהלכי עליות", שכן החברה בדרך כלל תמכור את המניות בשוק בעת שיש עליות בשביל למכור במחיר גבוה יותר ומספר מניות גדול יותר.

 

הסיבה להנפקה נעוצה במצב הפיננסי הרעוע של החברה. ברבעון הראשון של השנה החברה שרפה למעלה מחצי מיליארד דולר וכתוצאה מכך הגיעה להון חוזר (נכסים שוטפים פחות התחייבויות שוטפות) של כ-600 מיליון דולר. ההפסד ברבעון הראשון של השנה נבע מכך שבמהלך הרבעון הפעילות של החברה עדיין לא הייתה "בכוח מלא". אך גם כעת – כאשר מרבית בתי הקולנוע של החברה בארצות הברית נפתחים, לא בטוח שהיא תעבור ישר לרווחיות, שכן כפי שראינו אצל פתאל – דווקא הפתיחה, כאשר היא מתבצעת בקיבולת שאינה מקסימאלית; עלולה להעצים את ההפסד.

 

ההנפקה היא לא דבר חדש. כפי שכתבנו בכתבה על הדוחות הרבעון של החברה, מי שהסתכל בסעיפים הקטנים יכול היה לראות שדירקטוריון החברה העביר החלטה "עוקפת אסיפה" במסגרתה הוא העביר החלטה להורדת ההצבעה על ביצוע ההנפקה מאסיפת בעלי המניות ואישור ההנפקה בכל מקרה. הסיבה להחלטה הזו נובעת מכך, ככל הנראה שהדירקטוריון חשש שהמשקיעים, שבמקרה של AMC חלקם מונעים בעיקר מאמוציות ולא חושבים על העסק לטווח הארוך – לא יאשרו את ההנפקה (שכן הנפקה במקרים רבים מורידה את מחיר המניה) ובכך ידונו את החברה לכיליון.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.