טאואר עומדת בתחזית הרבעון הראשון - רווח של 31 סנט למניה, הכנסות של 347 מיליון דולר
חברת טאואר -3.88% (סימול: TSEM) מדווחת בדוחותיה לרבעון הראשון של 2021 על הכנסה ממכירות של 347 מיליון דולר, בהשוואה למכירות בסך 300 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020, כלומר גידול של 16%, גבוה מצפי האנליסטים להכנסות של 345 מיליון דולר.
החברה מדווחת על רווח למניה על בסיס Non-GAAP של 31 סנט למניה, אבל זה גם מה שהאנליסטים ציפו שהיא תדווח. כלומר, הדוחות טובים אבל לא בצורה יוצאת מגדר הרגיל.
בתחזית לרבעון הבא, החברה מספקת תחזית מכירות שיא לרבעון השני של 2021 בסך 360 מיליון דולר; אמצע טווח התחזית מהווה את המכירות הרבעוניות הגבוהות ביותר בתולדות החברה, עם צמיחה אורגנית של 26% וצמיחה כוללת של 16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זה נשמע הרבה וזה גם מעל התחזיות ל-354 מיליון דולר. אבל וול סטריט הרימה את המניה בחודשים האחרונים והמשקיעים כנראה פיתחו ציפיות. תוצאות שהן "רק" טובות כבר לא מרגשות את המשקיעים והמניות יורדות.
עוד דיווחה החברה כי הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2021 הסתכם ב-70 מיליון דולר, עלייה של 33% לעומת רווח גולמי בסך 53 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020. הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2021 הסתכם ב-32 מיליון דולר, כפול מ-16 מיליון דולר שנרשם ברבעון הראשון של 2020.
- אפריקה מגורים: ההכנסות ירדו ב-14% והרווח נקי זינק ל-18.7 מ' ש'
- מקדונלד'ס: ההכנסות עלו ב-11% - 5.6 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהמשך להודעה הקודמת של החברה על התוכנית להרחבת כושר הייצור במפעלי ה-200 מ"מ וה-300 מ"מ שלה כדי לענות על הביקושים מלקוחותיה, החברה הוציאה לפועל את כל ההזמנות בסך 150 מיליון דולר לרכישת המכונות והתשתיות להרחבת כושר הייצור במפעליה. החל מהמחצית השנייה של 2021, כושר הייצור הנוסף יחל לשמש בייצור, כאשר תוכנית ההרחבה צפויה להיות כשירה במלואה ברבעון הראשון של 2022.
ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר סמיקונדקטור, אמר על רקע הדוחות: "הביצועים הראויים לציון שלנו ברבעון הראשון של 2021 הינם בסיס טוב, שמאפשר לנו להיות נלהבים מהיכולות העסקיות והתפעוליות שלנו, המאפשרות לנו לתת תחזית צמיחה במכירות לרבעון השני של 2021 עם אמצע טווח תחזית המהווה את המכירות הגבוהות ביותר בתולדות החברה, ומכירות המשקפות צמיחה אורגנית של 26% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הפלטפורמות שאנו מציעים ללקוחותינו, המאופיינות בטכנולוגיות אנלוגיות מתקדמות וייחודיות, מאפשרות לנו את שיתופי הפעולה שיש לנו עם לקוחותינו, שהינם המובילים בתחומם בתעשייה. כמו כן, אנו נרגשים מכך שנמשיך להיות מובילי שוק בתחומינו גם בהמשך שנת 2021".
- 2.משקיע 12/05/2021 17:06הגב לתגובה זובשווי של 10 מיליארד שקלים זה מביא למכפיל של למעלה מ 25. זה לא זול.
- 1.דוח מצוין, מייצרים בכל הכוח ומגדילים פסים (ל"ת)מנתח דוחות 12/05/2021 15:42הגב לתגובה זו
- הדוח לא טוב, יחסית לשווי המניה הגבוה (ל"ת)משקיע 12/05/2021 16:36הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות
מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.
כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות
מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.
מקסוול
גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.
התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.
- השקט לפני הסערה? רמת התנודתיות בשווקים האמריקאיים בשפל
- מדריך מסחר באופציות - תנודתיות; למה זה כל כך חשוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבנק אוף אמריקה מזהירים
אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".
