יו פי אס
צילום: יוטיוב/UPS
דוחות

החבילה של UPS הפתיעה את האנליסטים: המניה מתחזקת ב-9% בטרום מסחר

ענקית השילוח דיווחה על רווח מתואם של 2.77 ד' למניה ברבעון, גבוה ביותר מדולר מהצפי בשוק, בעוד ההכנסות הסתכמו ב-22.91 מיליארד ד' מול תחזית האנליסטים ל-20.57 מיליארד ד'. החברה נהנית מפריחת האי-קומרס ותוצאותיה מהוות נייר לקמוס למצב הצריכה
איתי פת-יה |

מניית ענקית השילוח  UNITED PARCEL SERVICE מתחזקת במסחר המוקדם בכ-9%. אם נמשיל את דוחות הרבעון הראשון שלה ל-2021 למשחק חבילה עוברת (בהתאם לעולם המונחים של החברה) אז כשזו נעצרה אצל האנליסטים מוקדם יותר היום ונפתחה על ידם - הם בכלל לא ציפו להפתעה שחיכתה להם: רווח מתואם של 2.77 דולר למניה, גבוה ביותר מדולר מתחזית הקונצזנוס שהייתה 1.72 דולר, והכנסות של 22.91 מיליארד דולר, גבוה ב-27% מרבעון מקביל וכן גבוה מהצפי בשוק לרמת הכנסות של 20.57 מיליארד דולר.

ההכנסות בארה״ב לבדה עלו ב-22% ל-14.01 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים ציפו ל-12.93 מיליארד דולר, ובשאר העולם צמחו ב-23% ל-4.61 מיליארד דולר, מול צפי ל-4.61 מיליארד והכנסות סעיף ״שרשרת אספקה והובלה״ עלו ב-34% ל-4.29 מיליארד דולר, לעומת התחזית בשוק לרמה של 3.90 מיליארד דולר.

אפשר היה להניח שהתוצאות יהיו גבוהות בהרבה מאשר הרבעון המקביל. רק בסוף הרבעון הראשון של 2020 הרי הכתה הקורונה בארה״ב, ובשלב זה טרם התפשטה באופן נרחב בשאר העולם. כידוע, בשנה הזו הסגרים הרחיקו צרכנים במדינות רבות ממדפי מרכזי הקניות, והתחליף היה הקניות באינטרנט שצברו תאוצה. גם עם ההתאוששות של חלק מהכלכלות ופתיחת המשק מחדש בימים אלה, חלק מהצרכנים שגילו את האי-קומרס לא חוזרים אחורה.

כפי שנכתב לא אחת, היקף התובלה הימית עלה לא רק בגלל סגירת השמים, אלא גם בגלל שבאמת אנשים הזמינו יותר מוצרים ברשת. גם ל-UPS עתה יש יותר חבילות להעביר מהנמלים אל העסקים השונים, מחסנים הדואר וסניפי הדואר הקרובים לבית הצרכנים. במובן הזה, תוצאותיה מהוות מעין נייר לקמוס למצב הצריכה בעולם.

קרול טומי, מנכ״לית UPS אמר בהודעה לתקשורת כי ״ברבעון החולף המשכנו להוציא לפועל את האסטרטגיה שלנו שמלווה בססמא ׳יותר טוב - לא יותר גדול׳. זו אפשרה לנו לזכות בהזדמנויות הטובות ביותר בשוק והביא לנו תוצאות שיא״.

אז אמרנו נייר לקמוס, אבל הכוונה אם כן לנקודת הזמן הנוכחית. באשר לעתיד קשה לתת הערכה - וגם ב-UPS לא סיפקו תחזית. מצד אחד, אפשר להבין אותם, מצד שני צריך גם לומר שההחלטה לא לספק תחזית אולי מטיבה עם המניה שכאמור עולה בשעות אלה - הרי בחברה, בניגוד לאחרות שסיפקו תוצאות טובות אך תחזיות פושרות, לא נתנו למשקיעים שום סיבה להתאכזב. אם יש כזו, הם שומרים אותה לעצמם. אפשר להניח שהתוצאות יהיו חזקות מאלה של הרבעון השני של 2020, אולם השאלה היא האם יהיו גם חזקות מאלה של הרבעון עליו דיווחה זה עתה.

תחזית בצד, התכנית של החברה לשנה הקרובה הן כדלקמן: השלמת מכירת פעילות ההובלה ברבעון השני, השקעות (CAPEX) בסדר גודל של 4 מיליארד דולר, פירעון חוב ארוך טווח בסך 2.5 מיליארד דולר (1.5 מיליארד דולר מתוכם שולמו ברבעון הראשון), ותשלום מס אפקטיבי בשיעור של 23.5% להמשך השנה (זאת לעומת 27.17% -2020). ב-UPS ציינו כי אין להם תכנית לבצע רכישה עצמית של מניות החברה.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.