ריצארד ברנסון
צילום: Aleksandr Andreiko

וירג'ין גלקטיק נופלת ב-12%. זו הסיבה

המיליארדר ריצ'רד ברנסון מכר בימים האחרונים מניות של החברה ב-150 מיליון דולר וזאת לאחר שיו"ר החברה מכר לפני כחודש מניות ב-200 מיליון דולר. האם הבעלים נוטשים את החברה? לא בהכרח
נתנאל אריאל | (2)

מניית וירג'ין גלקטיק (סימול: SPCE), נופלת היום במסחר בוול סטריט ב-12%, וזאת לאחר שנודע כי המיליארד ריצ'רד ברנסון, שהחברה נמצאת בבעלותו, מכר אחזקות בחברה ביותר מ-150 מיליון דולר. על פי הדיווח, ברנסון וגופים המזוהים עמו מכרו כ-5.6 מיליון מניות במחירים של כ-26.85-28.73 דולר למניה, וכעת המניה נסחרת בשער של כ-23.5 דולר למניה.

החשש של המשקיעים נובע הן מהעובדה שהמיליארד מוכר, אך גם מכך שמדובר במשקיע גדול שני של החברה שמוכר מניות שלה. בחודש שעבר מכר יו"ר החברה צ'מס פאליהפיטיה (Chamath Palihapitiya) כ-213 מיליון מניות של וירג'ין גלקטיק. פאליהפיטיה שהיה סמנכ"ל בפייסבוק, היה הבעלים של חברת ה-SPAC שלתוכה מיזג ברנסון את וירג'ין בשנת 2019, עוד לפני גל ההנפקות הגדול בצורה זו שקרה בשנה האחרונה. 

מכירות הבעלים הללו מגיעות בזמן רגיש עבור וירג'ין גלקטיק. לחברה אמנם יש מאות לקוחות שנרשמו ומוכנים לשלם 250 אלף דולר עבור נסיעה קצרה בחלל אבל החברה מאחרת בלוח הזמנים המתוכנן. החברה קיוותה לבצע את הטיסה כבר בשנה שעברה אבל שילוב של עיכובים בעקבות מגיפת הקורונה וכמה בדיקות שלא הצליחו אילצו אותה לאחר את הלו"ז.

החברה גם איבדה לאחרונה את קצין החלל הראשי שלה, ג'ורג' וויטסיידס (George Whitesides) שהגיע מנאס"א ועזב אותה לטוב חיפוש הזדמנויות אחרות בשירות הציבורי.

האם הבעלים נוטש? כנראה שלא

מה שכן, צריך לומר שברנסון לא באמת נוטש את החברה, הוא עדיין מחזיק בה בשיעור של כ-25%, ולפי אתר מולטי פול המשמעות של המכירה שלו עכשיו היא שניתן יהיה לסחור במניות רבות יותר, מה שאמנם בשלב הראשון ילחץ כלפי מטה את מחיר המניה, אך באתר מציינים כי עבור משקיעים לטווח ארוך זה לא ממש חשוב והשאלה החשובה היא האם באמת החברה תצליח להביא לקוחות לחלל.

החברה עדיין רחוקה ממסלול לרווחים

וירג'ין גלקטיק בבעלותו של ריצ'רד ברנסון רחוקה מלהיות במסלול לרווחים. החברה נחלה אכזבה בסוף 2020 כאשר טיסת מבחן ננטשה בגלל בעיה טכנית. עוד נמסר בדוח רגולטורי של החברה כי בעלי עניין רבים הגישו את בקשתם למכור את אחזקתם בחברה. בהגשה צוין גם כי וירג'ין גלקטיק ספגה הפסדים משמעותיים מאז הקמתה, מצפה לספוג הפסדים בעתיד ולא ידוע מתי תוכל להגיע לידי רווחיות. בתחילת השנה זינקה המנייה לאחר ש-ARK הודיעה כי תשיק תעודת סל על חברות חלל והשוק ציפה כי היא תיכלל במדד. בסוף החודש שעבר תעודת הסל של ARK אכן הושקה ווירג'ין אכן נכללת בה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    המניה ממש קורסת, יש טעם להישאר בה? (ל"ת)
    יובל 16/04/2021 09:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רק מזומן 15/04/2021 21:54
    הגב לתגובה זו
    החלומות יקרים מידי הכסףף יהפוך לזהב ופלטינה.
הואנג וליפ בו טאןהואנג וליפ בו טאן

אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - מיריבות לשותפות אסטרטגית

מניית אינטל מזנקת ב-33% אחרי הודעה על השקעת ענק של אנבידיה שרוכשת נתח באינטל ותקים יחד איתה תשתיות לשבבים לתעשיית ה-AI; המהלך מגיע בדחיפת הממשל האמריקאי שכבר השקיע 9 מיליארד באינטל
מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

ג'נסן הואנג עוזר לליפ בו טאן. מנכ"ל אנבידיה שלו היכרות קודמת עם מנכ"ל אינטל, הציע עסקה שאי אפשר לסרב לה. אנבידיה תשקיע סכום משמעותי באינטל ותפתח יחד איתה שבבים בתחום הדאטה סנטרס. אינטל שנסחרת בכ-2% מהשווי הכולל של אנבידיה, מזנקת בשיעור חד, אבל אם המיזם הזה יצליח, מדובר רק בהתחלה.  


אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הדאטה סנטרים

מניית אינטל מזנקת 33%  לאחר הודעה דרמטית על השקעה של אנבידיה בהיקף של 5 מיליארד דולר, במחיר של 23.28 דולר למניה. ההשקעה היא חלק מהסכם אסטרטגי רחב במסגרתו החברות יפתחו במשותף מספר דורות של מוצרים ייעודיים לדאטה סנטרים ולמחשבים אישיים. נזכיר כי הממשל השקיע באינטל סכום של 9 מיליארד דולר לפני כחודשיים - הממשל האמריקאי רוכש 10% מאינטל בדיסקאונט של כ-20% 

במסחר בניו יורק בטרום נסחרת מניית אינטל במחיר של 32.4 דולר - מחיר שיא של השנים האחרונות, ומניית אנבידיה עולה בטרום ב־2.6%. המהלך נתפס כהבעת אמון יוצאת דופן בחברת אינטל, שבשנים האחרונות התמודדה עם ירידה במעמדה מול מתחרות כמו AMD ואנבידיה עצמה.

מהות העסקה

אנבידיה, שמובילה את מהפכת הבינה המלאכותית עם שבבי ה־GPU שלה, מחפשת דרכים להרחיב את היכולות בתחום השרתים וה־PC באמצעות שילוב עם טכנולוגיות ייצור השבבים של אינטל. אינטל מצידה מקבלת חיזוק הוני משמעותי לצד אפשרות לשתף פעולה עם אחת החברות הדומיננטיות ביותר בשוק.

במסגרת ההסכם, אינטל ואנבידיה צפויות לפתח במשותף ארכיטקטורות חדשות שיותאמו במיוחד ליישומים בדאטה סנטרים, תחום הצומח בקצב מסחרר עם העלייה בביקוש לשירותי בינה מלאכותית, ענן ו־edge computing.

פדקס
צילום: יח"צ

פדקס עקפה את התחזיות והמניה מגיבה בעליות

פדקס עקפה את התחזיות עם קפיצה ברווח התפעולי וצמיחה בביקוש המקומי, חידשה את התחזיות השנתיות וצופה חיסכון של מיליארד דולר

תמיר חכמוף |

פדקס FedEx Corp 0.32%   פרסמה אמש את הדוחות לרבעון השני שלה ועקפה את תחזיות האנליסטים, מה שהקפיץ את המניה במסחר המאוחר והוריד מעט מהלחץ סביב ענף השילוח האמריקאי, שסבל בחודשים האחרונים מתחזיות פסימיות.

החברה רשמה רווח מתואם של 3.83 דולר למניה והכנסות של 22.2 מיליארד דולר, לעומת ציפיות השוק לרווח של 3.63 דולר והכנסות של 21.7 מיליארד דולר בהתאמה. השיפור נבע משילוב של קיצוצי עלויות ומגמת התאוששות בביקוש המקומי לחבילות, שסייעו לקזז חולשה במשלוחים הבינלאומיים שנפגעו מהסרת הפטור ממכס על חבילות קטנות מסין.

התאוששות מקומית אבל תחזית מעט חלשה

היקף המשלוחים היומי המקומי זינק ב-5% וההכנסה הממוצעת לחבילה עלתה ב-2%, מה שסייע להעלות את שיעור הרווח התפעולי ל-6% לעומת 5.2% ברבעון המקביל אשתקד. מנגד, נפח המשלוחים הבינלאומיים ירד ב-3%, וההנהלה הזהירה כי ביטול הפטור ממכס על חבילות קטנות ושינויים נוספים במדיניות הסחר צפויים לגרוע מהכנסות החברה עד כמיליארד דולר בשנה, פגיעה שהיא מתכננת לקזז באמצעות תכנית התייעלות וקיצוץ עלויות בהיקף דומה.

לשנה הפיסקלית כולה, החברה חזרה לספק תחזיות, לאחר שנמנעה מלעשות בדוחות הרבעון הראשון בצל אי הודאות הכלכלית סביב תכנית המכסים, וצופה כעת צמיחה של 4%-6% בהכנסות ורווח מתואם של 17.2-19 דולר למניה, עם נקודת אמצע של 18.1 דולר, מעט מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 18.36 דולר. מדובר בשמירה על התחזיות המקוריות לשנה הפיסקלית, הכוללים חיסכון קבוע של כמיליארד דולר בשנה מהתייעלות מבנית ותכנית Network 2.0, והעלאת מחירים ממוצעת של 5.9% בינואר הקרוב.

השקעות והתייעלות

פדקס חידשה גם את תכנית רכישת המניות העצמית, ורכשה ברבעון האחרון מניות בהיקף של כ-500 מיליון דולר, מה שתמך קלות ברווח למניה. בקופתה נותרו כ-6.2 מיליארד דולר מזומן, ובמסגרת תכנית ארוכת טווח היא צופה השקעות CAPEX של 4.5 מיליארד דולר השנה, בעיקר בשדרוג צי המטוסים, מתקני המיון והאוטומציה.