דויטשה בנק: "הדגם החשמלי שמרצדס תשיק מחרתיים הוא גיים צ'יינג'ר"
בדויטשה בנק עפים על מרצדס. אין דרך אחרת לתאר זאת כשבבנק ההשקעות נותנים לחברה האם דיימלר (סימול: DAI.DE) אפסייד של 6% למחיר יעד של 80 יורו (אחרי עלייה של כ-30% מתחילת השנה למחיר של 75 יורו), ותולים תקוות גדולות בדגם החשמלי EQS שמרצדס-בנץ תוציא לשוק מחרתיים. ״גיים צ׳יינג׳ר״, ״הבנצ׳מרק החדש של הרכבים החשמליים״ ו״הפייטרית נגד טסלה״ הן חלק מההגדרות שנותן לדגם אנליסטים בבנק.
אותו אפסייד שמעניקים בדויטשה בנק למניית דיימלר מבוסס על כך ששולי הרווח ברכבי היוקרה של מרצדס נחשבים לרחבים, ועל כן חדירה של הדגם צפוי להביא לשיפור ברווחי החברה. אז על מה הטררם? הרכב שתשיק מרצדס צפוי להיות הרכב החשמל בעל טווח הנסיעה הגדול ביותר בשוק - 770 ק״מ, כשהתחרות היחידה שניצבת לו היא זו של מודל Plaid+ של הטסלה S, שלפי נתוני החברה ״אמור״ להגיע לטווח של 837 ק״מ, אולם בדויטשה בנק מבהירים כי מדובר בהערכות מצד היצרנית ולא בנתונים שנבדקו באופן בלתי תלוי.
אחד הפיצ׳רים היותר מדוברים ברכב הוא לוח המחוונים (דשבורד) שהוא למעשה מסך. ״הייפרסקרין״ מכנים אותו במרצדס, והוא כבר הושק בתחילת השנה בדגמים אחרים. עוד מותקנת בו תוכנה שניתן לשלב בה יישומי בינה מלאכותית. התוסף הזה הוא בין הדברים שהופכים את ה-EQS ל״רכב היוקרה החשמלי הראשון בשוק״, אומרים האנליסטים, לפיהם מבחינת טענית, כמו גם מבחינת האיכות והעיצוב, הדגם ישמש בנצ׳מרק חדש לרכבים חשמליים.
לפי אותם אנליסטים, ה-EQS ישנה את האופן בו תופס הציבור את מרצדס, וכעת יראו בה לא רק יצרנית רכב מסורתית אלא שחקנית של ממש בשוק רכבי היוקרה החשמליים, ובציבור הכוונה גם לציבור המשקיעים ש״גם כן יעריכו את השינוי ויעלו את מכפילי החברות״. לא זו אף זו, אנשי דויטשה בנק טוענים גם כי הרכב הזה ישנה את חוקי המשחק לא רק עבור היצרנית שלו, מרצדס כאמור, אלא גם עבור הקולגות מגרמניה כמו פולפסווגן ו-BMW.
- ריי אוטומוטיב יורדת 6% לאחר פרסום הדוחות
- חברת REE מפטרת 11% מכח האדם שלה - 31 עובדים, חצי מהם בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לא בכדי מדובר ביצרניות אירופאיות. לאחר פרשת דיזלגייט, האיחוד נחשב לנוקשה במיוחד בכל הקשור ברגולציה על פליטות וזיהום מצד יצרניות הרכבים, ולא מהסס לקנוסן על הפרות. הדבר נותן תמריץ נוסף ליצרניות באירופה לקדם את המעבר לרכבים חשמליים, והוא גם זה שמניע יצרניות רכב למכור את הדגמים הרגיליים שלהם יותר מחוץ ליבשת, ולשמור עבורה את מרבית הדגמים החשמליים. כידוע, לא רק חברות אירופאיות מקדמות את השינוי, גם יגואר מבריטניה, שכבר אינה חלק מהאיחוד, הודיעה באחרונה כי מ-2025 תייצר רכבים חשמליים בלבד.
את השינוי הזה מרגישים גם בטסלה. נתוני המסירות שלה ב-18 הטריטוריות המובילות שלה באירופה נפלו במצטבר ב-12% ב-2020 לעומת נתוני 2019, כך לפי אנליסט שוק האוטומוטיב מתיאס שמידט. האחרון מוסיף כי אחרי הירידה נתח השוק של טסלה באותם אזורים נחתך בחצי, מרמה של 31% ל-13%.
באירופה כולה טסלה מחזיקה בנתח שוק של 7.7%, נכון לעכשיו, כשהיא מאחורי דיימלר שלה נתח של 7.7%. המספרים אכן מורים על כך שלא מדובר בפער גדול בכלל, ואליבא דשמידט טסטלה עוד צפויה לתפוס נתח שוק נוסף בהמשך השנה ומזכיר שהנתון מבוסס על פרסום שלה באשר למספר המסירות, שנחשף לקראת כל סוף רבעון.
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
- 9.איש בריא 15/04/2021 09:33הגב לתגובה זוקרינה קשה בתוך הרכב
- 8.תומר 14/04/2021 11:58הגב לתגובה זואז בעצם עם טסלה, שיש להם רכבים חשמליים כבר שנים ולאף אחד אין נסיון כמו שלהם, עם סוללות שהם המציאו בעצמם והם הכי טובים שיש בשוק, שהם כבר מייצרים, וישפרו ויביאו ל837 ק"מ טווח זה נקרא פה "אמור", אבל מרצדס שמסתמכת על סוללות של אחרים וכמעט וחוסר נסיון בשוק זה מוצג פה כ"מוכח" עם טווח של 770 ק"מ, הא?
- 7.רועי לוי 14/04/2021 10:04הגב לתגובה זואחלה שזה רכב חשמלי אבל הוא עולה פי כמה מרוב הרכבים של טסלה אז לא בדיוק מתחרה. ובכללי לטסלה יש את הטכנולוגיה החשמלית הכי טובה.. ויקח זמן עד שכל התעשיה תדביק אותם.
- 6.עשיתם העתק הדבק" מגוגל טרנסלייט ? (ל"ת)מוטי 14/04/2021 08:12הגב לתגובה זו
- 5.אנליסט 14/04/2021 07:15הגב לתגובה זוואף מילה על הרכיבים הישראלים המותקנים במכונית?
- 4.אבי 14/04/2021 05:56הגב לתגובה זוכנסו לגוגל ורשמו ספינת הדגל טבעה מרצדס וגלו את הבלוף של כלמובלוף
- 3.מישהו 14/04/2021 04:25הגב לתגובה זוטווח נסיעה של 832 קילומטרים
- 2.שגיא 13/04/2021 21:14הגב לתגובה זו100 אלף דולר וצפונה מתאים למאיון העליון.
- לרון 15/04/2021 11:26הגב לתגובה זוגרושים,סליחה אגורות!!אכן שווה "לכל כיס"?!?!?!?!
- 1.ומי בדיוק יוכל להרשות לעצמו לקנות?? (ל"ת)בן 13/04/2021 20:43הגב לתגובה זו
- ציפי רפאלי (ל"ת)ממי 13/04/2021 21:18הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
