דניאל בראל - מנכ"ל סופטוויל
צילום: יח"צ

בשורה לעולם הרכבים החשמליים? REE Automotive חתמה על שת"פ עם מגנה

החברה חתמה על הסכם עם חברת מגנה הקנדית, העוסקת בניידות טכנולוגית; שיתוף הפעולה יביא לייצור רכבים חשמליים מודולריים המבוססים על הטכנולוגיה של ריי -  (Powered by REE)
סתיו קורן | (5)

חברת REE Automotive הישראלית המפתחת טכנולוגיה המיועדת לרכבים חשמליים,  חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת מגנה (Magna International Inc) העוסקת בניידות טכנולוגית (יצרנית המכוניות של יגואר, BMW ומרצדס). שיתוף הפעולה יביא לייצור רכבים חשמליים מודולריים המבוססים על הטכנולוגיה של ריי (Powered by REE) על מנת לענות על הצרכים של חברות טכנולוגיות וחברות ניידות אשר רוצות להיכנס לשוק הרכב החשמלי, מה שיאיץ את זמן המוכנות שלהם ליציאה לשוק. REE הכריזה לאחרונה על מיזוג ספאק עם חברת 10X Capital Venture Acquisition Corp הנסחרת בנסדא"ק, לפי שווי של 3.6 מיליארד דולר.

הטכנולוגיות של REE נוצרו כדי לתמוך בייצור הרכבים החשמליים המודולריים החדשניים עם יכולות קיבולת מקסימליות כדי לשנע נוסעים או מטען  וכדי להשיג את העלות הכוללת הנמוכה ביותר. רכבים אלו מעוצבים עם מרכז יציבה נמוך יותר מאשר רכבים עם מנוע הממוקם בין הגלגלים, ובכך מאפשרים לתא הנוסעים להיות גבוה יותר עם כניסה נמוכה יותר לרכב, מה שבהכרח מאפשר קיבולת גדולה יותר למטען מאשר ברכבים חשמליים מסורתיים. למשל, רכב שליחויות חשמלי שיוצר במעטפת הטכנולוגית של  Powered by REE, יוכל להוביל יותר חבילות פר קילוואט לשעה ובכך לאפשר יתרונות תפעוליים ללקוחות כמו חברות טכנולוגיה וחברות רכבים חשמליים חדשות.

דניאל בראל, מנכ"ל חברת REE ואחד ממייסדיה: "אנחנו נרגשים לחתום על ההסכם עם חברת מגנה. זהו הסכם שיקדם את יכולותינו בתמיכה נרחבת בסוגי הרכבים החשמליים השונים. אנחנו עדים לביקוש רב לרכבים חשמליים מודולריים, הן מהצד של חברות טכנולוגיות חדשניות והן מחברות המוכוונות לניידות כשירות (Mobility as a Service), שהמטרה שלהן היא להיכנס לתחום הרכבים החשמליים ולבנות מותג בתחום האוטומוטיב. חברת REE,בשיתוף פעולה עם חברת מגנה, עובדות יחד תחת מעטפת Powered by REE כדי להביא את החזון המשותף לכדי מימוש."

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שואל בעיניין 16/07/2021 13:17
    הגב לתגובה זו
    האם מצאו טכנולוגיה לרכבים החשמליים שלא יהיו פקקים? האם יוכלוו לעוף באוויר מעל כולם בלי בעייה?
  • 3.
    מישהו 29/06/2021 01:41
    הגב לתגובה זו
    של ree?
  • 2.
    חברה מעולה תגיע רחוק בתחום הרכבים (ל"ת)
    אלכס 13/04/2021 21:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בן כנען 13/04/2021 17:03
    הגב לתגובה זו
    כל חברות הרכב בעולם מאחדות פלטפורמות על מנת לחסוך בעלויות פיתוח ובהמשך בייצור. ופו מציעים פלטפורמה שונה לחלוטין. איך יתחרו בעלויות? לא מאמין שיש סיכוי, מאגנה חברה מכובדת, השאלה אם היא ממנת את REE או שיבצעו ייצור עבור תשלום. מסופק אני בהצלחתם לאורך זמן
  • משקיע 13/04/2021 20:38
    הגב לתגובה זו
    העיקר להנפיק במליארדים לממש האופציות ולהפקיד בבנק הרווחים..
צילום: Brett Sayles, Pexelsצילום: Brett Sayles, Pexels
הטור של גרינברג

לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט

כשהבינה המלאכותית והאוטומציה הם שני המגזרים הטכנולוגיים הכי צומחים בעולם, הם זקוקים לצדם לתשתיות מתאימות. Equinix, אחת החברות המובילות בעולם בהקמת מרכזי נתונים, היא רק דוגמה אחת לחברות שנהנות מהטרנד. וגם: למה למרות העלייה של מניית סופטבנק, וול סטריט ממשיכה לאהוב אותה  



שלמה גרינברג |


בפברואר 2024 עדכנתי כתבות עבר שעשיתי על ענקית האחזקות-השקעות היפנית סופטבנק (סימול:SFTBY) תחת הכותרת "הקונגלומרט היפני שוול סטריט לא אוהבת משקף פוטנציאל גדול". היתה זו כתבה שלישית או רביעית על החברה מאז תחילת המאה. מאז הכתבה המניה עלתה בקרוב ל-200%, אלא שבמהלך השנה האחרונה ולמרות העלייה במחיר וול סטריט מחבבת יותר ויותר את הקונגלומרט היפני הגדול שהקים ב-1981 היזם מסאיושי סאן, אז בן 24. מאז, סאן ללא ספק מצליח להוכיח שהוא קורא נכון את התפתחות מהפכת האינפורמציה ופועל בהתאם, וזאת למרות אישיות מוזרה ולקיחת סיכונים אדירים שלמעשה גרמו לאנליסטים להגדירו כ"ספקולנט". 

סאן התחיל את דרכו כמפיץ תוכנות ומשחקי וידאו, אבל אז פגש בזכיין מקדונלד'ס ביפן ששכנע אותו לעבור וללמוד בארה"ב. סאן אכן עשה זאת, למד מחשבים ב-UCLA, חזר ליפן והקים את סופטבנק שאותה הוא מוביל מאז כיו"ר, נשיא ומנכ"ל.  


סופטבנק
מסאיושי סאן, סופטבנק - קרדיט: טוויטר


קבוצת סופטבנק מוגדרת כחברת אחזקות-השקעות יפנית רב-לאומית שמתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה שמקדמות את מהפכת המידע, תוך התמקדות בשבבים, בבינה מלאכותית, רובוטיקה חכמה, האינטרנט של הדברים, טלקומוניקציה, שירותי אינטרנט ואנרגיה נקייה. החזקות מרכזיות של הקבוצה כוללות את חברת הקניין הרוחני המובילה של מוליכים למחצה Arm Holdings (סימול:ARM) שבה סופטבנק שולטת ב-90%. שווי החזקה זו לבדה מגיע כיום לכ-80% משווייה הכולל של סופטבנק. החחזקה השנייה בגודלה היא בקרן ההון סיכון הגדולה בעולם SoftBank Vision, אשר משקיעה בגל הבא של טרנספורמציה טכנולוגית, ושם סופטבנק שותפה עם ממשלת ערב הסעודית. 

השאיפה המוצהרת של סאן היא להפוך את הקונצרן לקבוצת התאגידים החיונית ביותר לכלכלה הגלובלית. אגב, החברה היא גם ממנהלי הכספים המובילות גלובלית ומנהלת נכסים של רוב חברות הטכנולוגיה המובילות, ביניהן אפל (סימול:AAPL) וקוואלקום (סימול:QCOM). החברה השקיעה הון סיכון ראשוני בחברות כמו  אנבידיה, אובר, T-Mobile, עליבאבא וספרינט, ובכולן מכרה את רוב ההחזקות ברווחי שיא (את ARM רכשה בהצעת רכש). היו לה גם כישלונות בדרך כמו WeWork הישראלית. סופטבנק היא גם המשקיעה הגדולה בעולם בסטארטאפים בתחומי הטכנולוגיה שהזכרתי למעלה, במיוחד בתחום ה-AI.  

וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

מניות הקוואנטים מזנקות, מה הסיבה? השוק עולה במעל 0.5%

וול סטריט ממשיכה את המגמה החיובית עם שיאים חדשים, וגם מדד הראסל 2000 מצטרף לחגיגת השיאים

מערכת ביזפורטל |

מניות הקוואנטים מזנקות על רקע התקדמות בעסקאות מול הממשל.  שתי חברות אמריקאיות הודיעו בימים האחרונים על עסקאות אסטרטגיות עם גורמי ממשל. חברת ריגטי קמפיוטינג (Rigetti Computing 13.95%  ) הודיעה כי זכתה בחוזה של חיל האוויר האמריקאי, בעוד איאון־קיו (IonQ 5.55%  ) חשפה שיתוף פעולה חדש עם משרד האנרגיה. שתי ההודעות דחפו את מניות החברות ואת כלל סקטור הקוונטום לעליות חדות וזה בולט מאוד גם היום.  


אתמול זה היה היום של אינטל, לאחר שקיבלה השקעה מרשימה מהחברה היקרה והיוקרתית ביותר בוול סטריט, אנבידיה. איך אינטל הגיעה למצב שהיא צריכה השקעות ומה יהיה בעתיד - אינטל - העבר, ההווה והעתיד לצד אנבידיה. נזכיר כי הממשל האמריקאי רכש כ-10% מאינטל בהשקעה של כ-9 מיליארד דולר והרוויח מהזינוק במניה בעקבות הצטרפות אנבידיה כמשקיעה - ההשקעה המוצלחת של טראמפ: 5 מיליארד דולר בפחות מחודש.

שיחת טראמפ/שי - הנשיא טראמפ צפוי לשוחח היום עם נשיא סין שי ג׳ינפינג במטרה לסגור סופית את עסקת טיקטוק, אחרי שדחה את הדד-ליין למכירת השליטה הסינית באפליקציה עד דצמבר. על פי הדיווחים, קונסורציום בהובלת אורקל צפוי להפעיל את הפעילות בארה״ב, כשברקע יש גם ציפיות להתקדמות בהפחתת מכסים הדדיים. עסקת ענק: טיק טוק הסינית נמכרת לקונסורציום אמריקאי הכולל את אורקל


מאקרו

סיכום שבוע בקריפטו: בדרך להמשך עליות? הרגולטור מסיר חסמים, וחברות הקריפטו עם ביצועי שיא - אפשרויות החשיפה לקריפטו מתרחבות ומתגוונות, מהשקעה ישירה דרך תעודות סל, חברות אוצר, ועד חברות מתעשיית הקריפטו, כעת הרגולטור מתגייס לעזרת המשקיעים עם תקנות חדשות להנפקה מהירה יותר של תעודות סל; דוחות בוליש, השקת מטבע יציב חדש, ואיזה מטבע נסחר בשיא כל הזמנים?

הריבית באנגליה נותרה ללא שינוי אבל הצמצום הכמותי מאט הבנק המרכזי של אנגליה הותיר את הריבית על 4% אך האט את קצב הצמצום הכמותי, צעד שנתפס כהקלה מוניטרית חלקית על רקע זינוק בתשואות האג"ח וחוסר אמון גובר במדיניות הפיסקלית של הממשלה החדשה