דניאל בראל - מנכ"ל סופטוויל
צילום: יח"צ

בשורה לעולם הרכבים החשמליים? REE Automotive חתמה על שת"פ עם מגנה

החברה חתמה על הסכם עם חברת מגנה הקנדית, העוסקת בניידות טכנולוגית; שיתוף הפעולה יביא לייצור רכבים חשמליים מודולריים המבוססים על הטכנולוגיה של ריי -  (Powered by REE)
סתיו קורן | (5)

חברת REE Automotive הישראלית המפתחת טכנולוגיה המיועדת לרכבים חשמליים,  חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת מגנה (Magna International Inc) העוסקת בניידות טכנולוגית (יצרנית המכוניות של יגואר, BMW ומרצדס). שיתוף הפעולה יביא לייצור רכבים חשמליים מודולריים המבוססים על הטכנולוגיה של ריי (Powered by REE) על מנת לענות על הצרכים של חברות טכנולוגיות וחברות ניידות אשר רוצות להיכנס לשוק הרכב החשמלי, מה שיאיץ את זמן המוכנות שלהם ליציאה לשוק. REE הכריזה לאחרונה על מיזוג ספאק עם חברת 10X Capital Venture Acquisition Corp הנסחרת בנסדא"ק, לפי שווי של 3.6 מיליארד דולר.

הטכנולוגיות של REE נוצרו כדי לתמוך בייצור הרכבים החשמליים המודולריים החדשניים עם יכולות קיבולת מקסימליות כדי לשנע נוסעים או מטען  וכדי להשיג את העלות הכוללת הנמוכה ביותר. רכבים אלו מעוצבים עם מרכז יציבה נמוך יותר מאשר רכבים עם מנוע הממוקם בין הגלגלים, ובכך מאפשרים לתא הנוסעים להיות גבוה יותר עם כניסה נמוכה יותר לרכב, מה שבהכרח מאפשר קיבולת גדולה יותר למטען מאשר ברכבים חשמליים מסורתיים. למשל, רכב שליחויות חשמלי שיוצר במעטפת הטכנולוגית של  Powered by REE, יוכל להוביל יותר חבילות פר קילוואט לשעה ובכך לאפשר יתרונות תפעוליים ללקוחות כמו חברות טכנולוגיה וחברות רכבים חשמליים חדשות.

דניאל בראל, מנכ"ל חברת REE ואחד ממייסדיה: "אנחנו נרגשים לחתום על ההסכם עם חברת מגנה. זהו הסכם שיקדם את יכולותינו בתמיכה נרחבת בסוגי הרכבים החשמליים השונים. אנחנו עדים לביקוש רב לרכבים חשמליים מודולריים, הן מהצד של חברות טכנולוגיות חדשניות והן מחברות המוכוונות לניידות כשירות (Mobility as a Service), שהמטרה שלהן היא להיכנס לתחום הרכבים החשמליים ולבנות מותג בתחום האוטומוטיב. חברת REE,בשיתוף פעולה עם חברת מגנה, עובדות יחד תחת מעטפת Powered by REE כדי להביא את החזון המשותף לכדי מימוש."

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שואל בעיניין 16/07/2021 13:17
    הגב לתגובה זו
    האם מצאו טכנולוגיה לרכבים החשמליים שלא יהיו פקקים? האם יוכלוו לעוף באוויר מעל כולם בלי בעייה?
  • 3.
    מישהו 29/06/2021 01:41
    הגב לתגובה זו
    של ree?
  • 2.
    חברה מעולה תגיע רחוק בתחום הרכבים (ל"ת)
    אלכס 13/04/2021 21:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בן כנען 13/04/2021 17:03
    הגב לתגובה זו
    כל חברות הרכב בעולם מאחדות פלטפורמות על מנת לחסוך בעלויות פיתוח ובהמשך בייצור. ופו מציעים פלטפורמה שונה לחלוטין. איך יתחרו בעלויות? לא מאמין שיש סיכוי, מאגנה חברה מכובדת, השאלה אם היא ממנת את REE או שיבצעו ייצור עבור תשלום. מסופק אני בהצלחתם לאורך זמן
  • משקיע 13/04/2021 20:38
    הגב לתגובה זו
    העיקר להנפיק במליארדים לממש האופציות ולהפקיד בבנק הרווחים..
סטארפייטרס ספייססטארפייטרס ספייס

המניה שהונפקה, זינקה כמעט 400% ונופלת היום ב-60%

ההנפקה הצנועה, היצע מניות מוגבל והיעדר הכנסות הפכו את סטארפייטרס לאחת המניות התנודתיות בשוק ומציבים סימני שאלה סביב השווי שנקבע לה בתוך ימים ספורים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חלל

חברת החלל האמריקאית סטארפייטרס ספייס (FJET) נכנסה בשבוע שעבר לשווקים הציבוריים בהנפקה ראשונית צנועה יחסית, אך בתוך ימים ספורים הפכה לאחת המניות התנודתיות ביותר בבורסות בארה״ב. ההנפקה, שגייסה כ־40 מיליון דולר, הציבה את החברה במרכז תשומת הלב, בעיקר בשל תנודות חדות במחיר המניה ובמחזורי מסחר גבוהים במיוחד.


סטארפייטרס החלה להיסחר בחמישי שעבר בבורסת NYSE American במחיר של 3.59 דולר למניה. כבר ביום המסחר הראשון זינקה המניה עד לרמה של 8.5 דולר, כאשר נרשמו תנודות חדות לשני הכיוונים וביום שני נרשם זינוק חריג של כ־371%, שהקפיץ את מחיר המניה לשיא של 31.5 דולר, לפני שמגמת המסחר התהפכה היום (שלישי), כאשר המניה נופלת בכמעט 60% למחיר של פחות מ-14 דולר.


סטארפייטרס מציגה את עצמה כחברה שמחזיקה ומפעילה את צי המטוסים העל־קוליים המסחריים הגדול בעולם. פעילותה מתבצעת ממרכז החלל קנדי בפלורידה, והיא מפעילה שבעה מטוסי F-104 סטארפייטר, דגם שיצא משירות בנאס"א כבר באמצע שנות ה־70.


שלוש שנים בלי הכנסות

החברה לא רשמה הכנסות בשלוש השנים האחרונות, ובשנת 2024 דיווחה על הפסד של 7.9 מיליון דולר. נתונים אלו ממקמים אותה כחברה בשלב מוקדם מאוד, שעדיין לא הוכיחה מודל עסקי יציב. מבנה המאזן של סטארפייטרס מסבך את המצב עוד יותר. לחברה הון עצמי שלילי, כך שההתחייבויות עולות על הנכסים. כתוצאה מכך, יחס מחיר להון של החברה עומד על מינוס כ־160, נתון חריג במיוחד בענף תעופה וביטחון, שבו היחס המקובל נע סביב 2.5–3.7.


גורם נוסף שמסביר את התנודות החריפות הוא היקף המניות הזמין למסחר. מתוך כ־21.7 מיליון מניות קיימות, רק כ־11.1 מיליון הוצעו לציבור בהנפקה. היצע מצומצם של מניות סחירות יוצר תנאים שבהם גם עסקאות בהיקף לא גדול גורמות לתנודות מחיר חדות.


וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

וול-סטריט ננעלה בעליות מתונות; נייקי קפצה ב-5%, מיקרון עלתה ב-4%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה טסלה

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות מתונות. המגמה החיובית מציבה את השווקים האמריקאיים בכניסה לחופשת חג המולד באווירה אופטימית יחסית, גם על רקע מחזורי מסחר קטנים ופעילות חלקית הצפויה בימים הקרובים.

מדד דאו ג’ונס הוביל את העליות עם התחזקות של 0.6%, והתקרב אף הוא לרמות שיא חדשות. מדד S&P 500 הוסיף כ־0.3%, בעוד שמדד נאסד”ק, שבו משקל גבוה למניות טכנולוגיה, רשם עלייה מתונה יותר של 0.2%. המסחר התקיים במתכונת מקוצרת לקראת חג המולד, כאשר ביום חמישי לא יתקיים מסחר כלל.

המשך העליות מגיע למרות נתוני מאקרו חזקים יחסית, שמיתנו את הציפיות להורדות ריבית מהירות מצד הפדרל ריזרב. נתון התמ”ג לרבעון השלישי הצביע על קצב צמיחה שנתי של 4.3%, גבוה מהתחזיות, בעיקר בזכות צריכה פרטית חזקה. בעקבות זאת ירדו ההסתברויות להורדת ריבית כבר בינואר, אם כי השוק עדיין מתמחר שתי הורדות ריבית עד סוף השנה הבאה.

נתונים נוספים סיפקו תמונה מעורבת של הכלכלה האמריקאית. מספר דורשי האבטלה החדשים ירד זה השבוע השני ברציפות, נתון המעיד על שוק עבודה יציב, אך במקביל נמשכת היחלשות במדדי אמון הצרכנים. התמונה הכוללת מצביעה על כלכלה שממשיכה לצמוח, אך בקצב שעלול להקשות על הבנק המרכזי להקל במדיניות המוניטרית.

בשווקים אחרים נרשמה תנודתיות חדה יותר. מחירי הזהב והכסף טיפסו לשיאים חדשים, לפני שהתמתנו, בעוד שמחיר הנפט התייצב לאחר עליות בימים האחרונים. במניות בלטה אינטל בירידה מתונה, לאחר דיווחים כי אנבידיה עצרה ניסוי בתהליך ייצור מתקדם של החברה. בסך הכול, השווקים מסיימים את התקופה שלפני החג במגמה חיובית, אך עם רגישות גבוהה לנתוני מאקרו ולציפיות הריבית לשנה הקרובה.