צ'יפ של אופטימיות בוול סטריט
חברת ההיי-טק APPLIED MATERIALS (סימול: AMAT), המייצרת ציוד ותוכנה הקשורות בתעשיית הצ'יפים המוליכים למחצה, ערכה לראשונה מזה ארבע שנים מפגש עם אנליסטים אשר החדיר בוול סטריט משב קל של אופטימיות על אף המחסור הקיים בצ'יפים. על אף זאת, מניית החברה סיימה את יום המסחר של היום (ה') בעלייה קטנה מאוד של 0.15%.
האנליסטים אוהבים את מניית החברה, אשר נסקה בחצי השנה האחרונה, לאחר שמשקיעי החברה התערבו כי מחסור עולמי בשבבים ייצר הזדמנות לספק הציוד לייצור מוליכים למחצה. אולם לאחר המפגש שערכה החברה ביום שלישי עם אנליסטים, לראשונה מזה ארבע שנים, המנייה ירדה במהלך יום המסחר של אתמול (ד') ב-1.6% ונסחרה ב-137 דולר, על רקע שוק מניות שטוח.
לאחר המפגש, שנערך באופן וירטואלי נוכח מגפת הקורונה, האנליסטים הודיעו כי הינם מאשרים את דירוג הקנייה שלהם ואמרו כי החברה נראית שמרנית בהנחיות הרווח שלה, בעוד שציפיות המשקיעים היו גבוהות. החברה אמרה כי היא מצפה להגיע בשנת הכספים 2024 לרווח למנייה של כ-8.5 דולר אולם המשקיעים קיוו שהרווח למנייה יגיע ל-9 דולר, כותב אנליסט שוקי ההון של RBC, מיטש סטיבס, בסקירתו ביום רביעי. "יש משקיעים שחוששים שההוצאות על ציוד ייצור יגיעו לשיא השנה. אנו נוקטים עמדה שורית יותר", וחושבים שהמחזור יימשך יותר מהשנה הקלנדרית 2021"
סטיבס האנליסט מחברת RBC מדרג את מניית אפלייד מטרילס בביצועי יתר, עם יעד מחיר של 140 דולר שהוא בעצמו שמרני בהשוואה לממוצע של 150 דולר בקרב אנליסטים שנבדקו על ידי FactSet. החברה אמרה לאנליסטים במפגש כי להערכתה, הביקוש לניתוח נתונים מבוסס בינה מלאכותית יעלה את שוק המוליכים למחצה לשווי של טריליון דולר בשנה, עד סוף העשור, לעומת חצי טריליון דולר השנה. בתור הספקית המובילה של ציוד לייצור שבבים, עם נתח שוק העולה על 20%, החברה תתפוס חלק גדול מהצמיחה המונעת על ידי הבינה המלאכותית בהוצאות ההון של מפעל השבבים - הצפויות לעלות מכ-70 מיליארד דולר השנה לכ-100 מיליארד דולר אמצע העשור.
- פיטורים באפלייד מטיריאלס: כ-100 עובדים בישראל צפויים לעזוב במסגרת קיצוצים גלובליים
- אפלייד מטיריאלס מייעלת את ייצור השבבים המתקדמים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היצע המוצרים הרחב של החברה מאפשר לה את העמדה הטובה ביותר לתפיסת נתחי שוק, כותב אנליסט ניו סטריט ריסרץ', פייר פרגו, בסקירתו שלאחר הפגישה. "מנקודת מבט של צמיחה", הוא כותב, "מובילי שוק הציוד למוליכים למחצה נמצאים בנקודה אסטרטגית".
"התנופה במחשוב אינטליגנציה מלאכותית תדרוש שבבי "לוגיקה" - כמו מיקרו-מעבדים - ושבבי זיכרון", כותב פטריק הו מסטיפל: "בקרב ספקי הציוד הגדולים, לאפלייד מטיריאלס יש את האיזון הרב ביותר בין הקטגוריות, כאשר מכירותיה מפוצלות בערך 50/50". הוא מדרג את המלצת המנייה כ"קנייה" עם יעד מחיר של 160 דולר, על סמך התחזית שלו לרווח המניות של 6.57 דולר לשנת הכספים שתסתיים באוקטובר 2022.
בחודשים האחרונים העולם חווה מחסור בצ'יפים, אותם שבבים קטנים בעלי השם המוזר "סמיקונדקטור"- מוליכים למחצה. מה הסיבה לכך? הקורונה. המגפה השאירה עובדים רבים בבית והשביתה את קווי הייצור בזמן שהביקוש למחשבים, טאבלטים ומסכים וכל מה שבעצם מבוסס שבבים, זינק כי כולנו ישבנו בבית, מנותקים בכוח מהעולם. כעת, חברות הטכנולוגיה מנסות לאגור כמה שיותר שבבים, אך היצרניות מתקשות לעמוד בקצב. בחודשים האחרונים תעשיית הרכב החליטה שסוף המגפה באופק וביקשה לחזור לייצור בהיקף מלא, מה שהתבטא בהזמנות שבבים בהיקף אדיר. כל זה גרם גם לעלייה במחיר השבבים, לפי הערכות אנליסטים בכ-15% בחודשים האחרונים.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 2.טאואר 09/04/2021 09:26הגב לתגובה זוומניית טאואר לא שברה את השיא. כנראה שאין מחסור או שהמשקיעים דפוקים או שטאואר דפוקה
- 1.ליאור 09/04/2021 08:05הגב לתגובה זוכאן העתיד נמצא בכל מוצר אפשרי בעולם.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
