מאסיושי סון
צילום: יוטיוב/סופטבנק

WeWork תתמזג עם הספאק BowX לפי שווי של 9 מיליארד דולר

ב-2019 דחו את ההנפקה מחשש למינוף יתר; כעת החברה שבשליטת סופטבנק תקבל 1.3 מיליארד דולר, 800 מיליון מתוכם יגיעו מקרנות
ארז ליבנה | (2)

אם חשבנו שהמגפה פוגעת אנושות בתעשיית המשרדים וחללי העבודה להשכרה, באה WeWork של סופטבנק (SFTBY) ומתמזגת עם הספאק – שלד בורסאי שמוקם לצורך מיזוג פעילות עסקית פרטית לתוכו – BowX לפי שווי של 9 מיליארד דולר. כנראה שכמו בתיירות, בתעופה ובנפט, הצפי הוא לתחילת חזרה לשגרה משרדית בחצי השני של השנה או בתחילת השנה הבאה.

 

לפי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, החברה תגייס 1.3 מיליארד דולר, 800 מיליון מתוכם מכספי PIPE, ראשי התיבות של השקעה פרטית במניות ציבוריות. המשמעות היא שהחברה המנפיקה מוצאת משקיעים כשירים שישקיעו בה ונונת להם עדיפות. ב- WeWorkבחרו באינסייט, פידליטי, סטארווד קפיטל ובבלקרוק.

 

כזכור, ב-2019 תכננה החברה, אז בהנהגתו של המייסד אדם נוימן, לצאת להנפקה לפי שווי של 47 מיליארד דולר. השווי המנופח יחד עם הפסדים של מיליארדי דולרים, הרתיע גם את המשקיעים השוריים ביותר, מה שהביא לעצירת ההנפקה ועזיבתו בטריקת דלת של נוימן.  

 

מנכ"ל WeWork סנדיפ מת'ראני אמר שהחברה התשנתה מאז, לאחר קיצוצים חדיםף אופטימיזציה בפורטפוליו ויציאה מהשקעות שלא קשורות לקור ביזנס.

 

"WeWork עבדה בשנה האחרונה על הפיכתה לעסק שמתעסק בקור ביזנס, תוך שהצלחנו בו זמני לנהל ולחדש בשוק בזמן ירידות היסטוריות", מסר מת'ראני. "כתוצאה מכך, WeWork יצאה כמובילה גלובלית בחלל גמיש עם הצעת ערך שהיא חזקה מתמיד", הוסיף.

 

המיזוג צפוי לצאת אל הפועל ברבעון השלישי של השנה, כשלחברה הממוזגת יהיו 1.9 מיליארד דולר במזומן ונזילות כוללת של 2.4 מיליארד, כולל 550 מיליון דולר באג"ח שניתנו מסופבנק. BowX עולה בלמעלה מ-10%.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    סניר 29/03/2021 13:56
    הגב לתגובה זו
    שופכים כסף ללא הכרה על חברות בינוניות במקרה הטוב
  • 1.
    רק מזומן 26/03/2021 18:42
    הגב לתגובה זו
    מי ישתמש בחללים הם יהפכו לגללים.כולם עובדים מהבית
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.