המסחר בוול סטריט
צילום: CC
וול סטריט

הנאסד"ק התרסק בכ-2.5%, טסלה צנחה ב-8.5%

המשך עלייה בתשואות האג״ח וחשש מאינפלציה, ריסקו את מניות הצמיחה: בריינסטרום צנחה בכ-34% לאחר לאחר נתונים מאכזבים בניסוי קליני; הספאק CCIV המשיך לזנק כ-8%%, פטרובראס נפלה ב-23%, פייבר צנחה ב-12.6%

מערכת Bizportal | (11)
נושאים בכתבה וול סטריט

לאחר שהשבוע שעבר נסגר במגמה שלילית, גם שבוע המסחר הנוכחי בוול סטריט נפתח באותה מגמה אדומה. המסחר התנהל על רקע עלייה בתשואת אג״ח ארה״ב ל-10 שנים, שנגעה הערב ברמה של 1.4 ונסחרת כעת ברמה של 1.35. הנפט הגולמי זינק על רקע תחזית של בנק ההשקעות גולדמן זאקס שצופה כי הסחורה תגיע לרמה של 70 דולר לחבית ברבעון השני של 2020.. הנשיא ג׳ו ביידן הודיע על השינויים  בתוכנית ההלוואות לעסקים קטנים- התוכנית צפויה להתרחב ולהתמקד בעסקים הקטנים (מתחת ל-300 עובדים), וכי גם הסטודנטים יהיו זכאים לתוכנית.  

 

במקביל, לאחר שחצה בסוף השבוע את שווי היקף השוק של 1 טריליון דולר, הראלי המטורף בביטקוין נעצר מעט. זאת לאחר שכבר הגיע לגבוה של 58 אלף דולר, הוא ירד ב-7% והגיע לרמה של 53 אלף דולר לביט.

המדדים המרכזיים:

S&P 500 0.32%           

                                                              

 דאו ג'ונס 0.6%           

                                                               

נאסד"ק 0.22%                                                                      

BITCOIN 0.9%

 

     

    קיראו עוד ב"גלובל"

    מניות במרכז:

    מנייתה של פטרולאו בריזליארו, הידועה בתור פטרובראס ונסחרת בנאסד"ק (PBR) התרסקה במהלך המסחר, לאחר שנשיא ברזיל, ג'איר בולנסארו הורה להחליף את מנכ"ל החברה הממשלתית, רוברטו דה קונהא קסטלו בראנקו, בגנרל חואקים סילבה א-לונה. זאת לאור תלונות על עליית תעריפי הגז והנפט במדינה מוכת הקורונה. (לכתבה המלאה)

    יצרנית המטוסים הגדולה בעולם, בואינג BOEING (BA) החלה את יום המסחר בירידות של 2.2% ולאחר יום מסחר תנודתי סגרה באותו השיעור . זאת לאחר כשל במנוע של מטוס 777 של חברת יונייטד איירליינס  (UAL) במהלך סוף השבוע. למרבה המזל לא היו נפגעים בנפש, אבל הרגולטורים בארה"ב החלו בבדיקת האירוע..

     

    מניית גיימסטופ GAMESTOP CORP (GME) זינקה ב-12%  לאחר שנודע שקית' גיל, אחד ממחוללי הראלי במניה בחודש שעבר, העמיק את הפוזיציה שלו במניה ב-100 אלף מניות נוספות.

     

    חברת הצמיגים קופר טייר COOPER TIRE & RUBBER CO  (CTB) קפצה לאחר שהסכימה להירכש על ידי המתחרה שלה, צמיגי גודייר (GT) בתמורה ל-2.8 מיליארד דולר בעסקת מזומן ומניות. העסקה נסגרה לפי שווי של 54.4 דולר למניה, שמהווים 24% מעל מחיר הסגירה האחרון ביום שישי.

     

    האנליסט דן אייבס מוודבוש, כתב במחקר שפורסם בסופ"ש שטסלה TESLA INC (TSLA) צפויה להרוויח יותר מביטקוין השנה מאשר הרוויחה בכל 2020 על מכירות רכבים. להערכתו, המהלך של חברת הרכבים בעלת שווי השוק הגדול בעולם צפוי לגרום לחברות אחרות ללכת בעקבותיה. המניה נופלת במסחר יחד עם כל שוק ה-EV אשר משקף צמיחה עתידית גבוהה ולכן מושפע בעוצמה משינויים בריבית. (לכתבה המלאה)

    מניות ישראליות במרכז:

    החברה הדואלית בריינסטורם (סימול:BCLI) התרסקה בוול סטריט לאחר שה-FDA הגיע  שוב למסקנה שהנתונים הנוכחיים מניסוי תרופת NurOwn, שנמצא בפאזה 3, אינם מספקים את רף הנדרש. מאז השיא האחרון בחודש אוקטובר 2020, צללה המניה בלמעלה מ-70% וזאת לאחר שהודיעה על כישלון בתרופת NurOwn, בנובמבר. מאז ניסתה החברה להמשיך ולהרחיב את הניסוי, והערב נראה שזה נגמר סופית. 

    האם גילת (US) (סימול:GILT) מתכננת הנפקה?  החברה מפרסמת מצגת משקיעים ובה היא מציגה שליטה בתחומי התקשורת, הסלולר וה-5G. במקרים רבים המצגת היא קדימון לגיוס כספים, ובטח לאחר שהחברה זינקה מתחילת השנה בכ-230% ומאז הספיקה לתקן בכ-30%. האם זוהי תהיה הנפקה פרטית או ציבורית? וחשוב יותר, מה יהיה מחיר ההנפקה 

    היום לאחר המסחר, חברת הסייבר פאלו אלטו צפויה להגיש את דוחותיה, כשנכון לכרגע המניה עולה במסחר המאוחר . הקונצנזוס בוול סטריט, המורכב מ-32 אנליסטים העוקבים אחרי החברה, צופה שהכנסותיה של פאלו יעלו ב-20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ויסתכמו ב-986 מיליון דולר לרבעון האחרון של 2020. גם שורת הרווח למניה (EPS) צפויה לעלות באותם %, כשמ-1.19 דולר EPS ב-2019 הצפי בשוק הוא ל-1.43 דולר למניה. (לכתבה המלאה)

    מניית גלמד (GLMD) עלתה, לאחר שדיווחה כי על השלמת סבב גיוס של כ- 18.4 מיליון דולר. כ-8.4 מיליון דולר מהסכום גוייס בהנפקה-תוך-יומית (ATM) במחיר ממוצע של 5.47 דולר למניה ו-10 מיליון דולר גויסו בהנפקת מניות לציבור במחיר מקסימום של 5.03 דולר למניה. במסגרת העסקה חתם ההנפקה קנטור ((Cantor Fitzgerald & Co קיבל אופציה ל-30 יום לרכוש מהחברה עד 329,670 מניות נוספות.

    תגובות לכתבה(11):

    הגב לכתבה

    השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
    • 11.
      יש למחזיקי הפוטים כמה ימים שמחים בשנה, לא נקלקל לכם (ל"ת)
      זה זמני 23/02/2021 11:34
      הגב לתגובה זו
    • 10.
      אנונימי 23/02/2021 09:18
      הגב לתגובה זו
      לפני התרסקות של 2 וחצי אחוז עלה ב-40 אחוז מה אתה אומר
    • 9.
      הירידות כבר פה קרוב לחודש אבל הם הם ימשיכו לרדת לאט לאט בלי תשימו לב במשך תקופה ארוכה,ככה סוחטים כסף מהציבור בצורה הכי טובה, משקיעים חושבים שיש הזדמנות אחרי ירידות, קונים ואז מבינים שעשו טעות. (ל"ת)
      אנונימי 23/02/2021 06:41
      הגב לתגובה זו
    • 8.
      רועי 23/02/2021 02:04
      הגב לתגובה זו
      ימשיך עוד כמה ימים לפחות
    • 7.
      שלום 22/02/2021 23:18
      הגב לתגובה זו
      נראה כמו לפני מפולת רצינית או במילים אחרות לוז - לוז
    • 6.
      יימח שמם קטלו את הדואליות (ל"ת)
      tt 22/02/2021 23:15
      הגב לתגובה זו
    • 5.
      תקנו פוטים ארוכים הנפיחות כבר כאן (ל"ת)
      איתן 22/02/2021 22:43
      הגב לתגובה זו
    • 4.
      מחר תרד עוד סולידרית רק בירידות (ל"ת)
      תל אביב 22/02/2021 21:54
      הגב לתגובה זו
    • 3.
      אמרנו לכם רק פוטים (ל"ת)
      יגאל עמר 22/02/2021 20:18
      הגב לתגובה זו
    • 2.
      כי מחר הפוטים יטוסו כמו היום (ל"ת)
      דניאל 22/02/2021 20:17
      הגב לתגובה זו
    • 1.
      אמרתי לכם.רק פוטים הם תותים (ל"ת)
      רוני 22/02/2021 20:17
      הגב לתגובה זו
    טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

    טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

    ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

    רן קידר |
    נושאים בכתבה טויוטה

    ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

    ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

    הגורם הסיני 

    עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

    הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

    מגמה מעורבת בשאר העולם

    בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

    צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
    הטור של גרינברג

    עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

    יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

    שלמה גרינברג |
    נושאים בכתבה טבע שברון


    לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

    זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

    אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

    מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

    עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

    שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.