החמצתם את הראלי במניות האנרגיה הסולארית? זו האנרגיה בה משקיעות שברון ו-BP היום
החברה הגיאותרמית מקנדה Eavor Technologies הודיעה שלשום על סבב גיוס של 40 מיליון דולר שכלל השתתפות של שתי ענקיות אנרגיה. BP Ventures ו- Chevron השקיעו בחברה הקנדית מתוך מטרה ברורה להגדיל את חלקם בסקטור האנרגיה הירוקה והמתחדשת.
החברות מתמקדות כרגע בכוח גיאותרמי שהוא אנרגיה מתחדשת המופקת מחום תת קרקעי. משרד האנרגיה האמריקני מכנה אנרגיה גיאותרמית כ-"משאב אנרגיה נקי חיוני" ומציין כי הוא אינו פולט גזי חממה או שפולט כמות מבוטלת. שיעורי האימוץ של אנרגיה תרמית נמצאת עדיין בחיתוליה וכמות השיומש שונה ממדינה למדינה.
עם ההון החדש שלה, Eavor מבקשת למסחר את הטכנולוגיה שלה ולהרחיב את הצינורות במיזמים שלה. החברה מסרה כי כבר היום היא יכולה לספק חשמל לאזרחים מסביב לשעון.
עולם האנרגיה מתחלק כיום לשניים. שימוש בפחם וגז טבעי אינם מקורות אנרגיה נקיים, בעוד שמש ורוח הם ספקי כוח לסירוגין. המקורות הראשונים זולים ומסורתיים, השניים האחרים חדשים, קצת יקרים ועדיין לא עמדו במבחני לחץ של ביקוש גבוה לאנרגיה.
- משרד האנרגיה בוחן ייצור אנרגיה לישראל בים
- אורסטד מזנקת לאחר פסיקה שמבטלת את עצירת טראמפ לפרויקט הרוח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שימוש באנרגיה גיאותרמית הצריכה עד כה קירבה למקורות וולקניים ובניית אקוויפרים. על פי Eavor, הטכנולוגיה שלה מטפלת בנושאים אלו ואמורה להגדיל את השימוש באנרגיה לצד האנרגיות המסורתיות לצד האנרגיות החדשות המודרניות יותר.
ההשקעה בחברה נעשית על ידי קרנות ההון סיכון של BP ושברון כדי שיכולו לגוון את תיקי האחזקות שלהן. "אנו רואים את הפוטנציאל של Eavor להיות גורם תומך לאחזקות בתחום אנרגיית הרוח והשמש הגדלים שלנו". כך על פי פליפה ארבלז, סגן נשיא בכיר לאנרגיה מתחדשת ב- BP.
"המעורבות של חברות כמו BP ושברון מייצגת תמיכה פנטסטית בטכנולוגיה שלנו, בהתקדמות שעשינו עד היום ובהבטחה לצמיחה העולמית שלה". כך מסר מנכ"ל Eavor.
הזווית הישראלית
כדי למצוא חברה ציבורית שעוסקת באנרגיה תרמית לא צריך ללכת רחוק. אורמת טכנו -0.74% הישראלית היא אחת מהמובילות בתחום. החברה עוסקת בפיתוח וייצור טורבינות לתחנות כח גיאותרמיות, עבור עצמה ועבור חברות אחרות. בנוסף להקמת, הפעלת ומכירת חשמל מתחנות כוח גיאותרמיות שבבעלותה ואספקת שירותי אגירת אנרגיה וניהול צריכת אנרגיה.
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
- 2.הבודק 17/02/2021 11:04הגב לתגובה זואורמת עלתה בחצי השנה האחרונה ב- ב- 87% ונסחרת במכפיל 78. בשביל להצדיק המחיר היא צריכה לצמוח משמעותית.
- אחד שיודע 18/02/2021 15:48הגב לתגובה זואין לה יכולות צמיחה מעבר למשחקי חשבונאות
- 1.עומרי 16/02/2021 23:09הגב לתגובה זואורמת חברה מצויינת עם טכנולוגיה מוכחת בייצור אנרגיה שיורית , גיאוטרמית ועוד ... העתיד לפניה ...
- אחדמשיודע 18/02/2021 15:47הגב לתגובה זואורמת היא דינאוזאור של אנרגיה מתחדשת יקרה ולא עדכנית שחיה על סובסידיות ופטורים ממיסוי. אין לה סיכוי מול העולם החדש שמתחרה על בסיס חופשי
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
שווקים מסחר (AI)השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
השווקים ממשיכים את ראלי סוף השנה במסחר דל יחסית, כשברקע אופטימיות לגבי הצמיחה הכלכלית בארצות הברית עם ציפייה לשיפור ברווחיות החברות ב-2026. במקביל, הדולר נמצא ברמות נמוכות יחסית מול סל המטבעות, מה שתומך בסחורות ובמיוחד במתכות יקרות.
מדד מניות עולמי של MSCI עלה קלות במסחר באסיה ונמצא בדרך ליום שביעי רצוף של עליות עם עלייה של כ0.3%. חלק מהשווקים באסיה, כולל אוסטרליה והונג קונג, סגורים לרגל החגים. במילים אחרות, מדובר בראלי שמתרחש במסחר דליל.
בשוק האג"ח האמריקאי התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-2 נקודות בסיס לכ-4.15%. התזוזה הקטנה הזו משקפת את המתיחות שהשוק מתמודד איתה בתקופה האחרונה: נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארצות הברית מקטינים את ההימורים על הורדות ריבית מהירות בתחילת השנה. יותר צמיחה פירושה פחות לחץ מיידי על הפד להקל, גם אם האינפלציה מתמתנת בהדרגה.
מדד הפחד של וול סטריט, VIX, ירד לרמה הנמוכה ביותר השנה, איתות לכך שהמשקיעים מוכנים לקחת סיכון. עם זאת, רמות תנודתיות נמוכות מאוד לעיתים מעידות גם על שאננות מוגזמת, במיוחד כשהשוק נשען על נרטיב אחד מרכזי.
- אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
- מה מניע עיצוב משרד ב-5,000 שקל למ"ר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תופעת ראלי סנטה קלאוס: מציאות או אשליה?
חלק גדול מהאופטימיות נשען על תופעת ראלי סנטה קלאוס - תקופה של סוף השנה והימים הראשונים של השנה החדשה שבה קיימת נטייה לעליות בשוקי המניות. נראה שהמשקיעים מנסים למשוך את המדדים לעוד שיאים, גם אם ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית ותוואי הריבית של הפד כבר אינם מתקבלים כמובנים מאליהם. בחלק מהחודש נשמעו חששות לגבי התמחור הגבוה של מניות טכנולוגיה, כולל מניות שמזוהות עם גל הבינה המלאכותית, אך כעת השוק חוזר להתמקד בתחזיות לרווחיות ב-2026. מדובר ב"סיבוב" קלאסי של השוק: פחות דיון על כמה המניות יקרות, יותר דיון על האם החברות יספקו צמיחה שמצדיקה את המחיר. במצב שבו הציפיות גבוהות, גם עונת דוחות כספיים טובה אך לא מצוינת עלולה להיתפס כאכזבה.
