"טסלה בחרה בשגריר כמוסך הבלעדי בארץ, זה מעיד על האיכות שלנו"
"עד לפני חצי שנה תמכנו בעצמנו לאורך כל הדרך בגו-טו, ואז החלטנו ששמנו מספיק כסף ושאנחנו רוצים לחלוק את הסיכון/סיכוי עם אחרים" – הדובר הוא דוד מיכאל, מנכ"ל חברת שירותי הרכב שגריר שמחזיקה ב-55% ממותג הרכב השיתופי גו-טו, ה"אחרים" הם מייסד WeWork אדם נוימן ורמי אונגר שכעת בא בעקבותיו. את הדברים אומר מיכאל בשיחה עם ביזפורטל לאחר שטלקאר, שנמצאת בבעלות אונגר ומייבאת את רכבי קיה לישראל, הגיעה להבנות בנוגע להשקעה אסטרטגית של 3.5 מיליון דולר בגו-טו בתמורה ל-8% מהונה, עסקה שמשקפת לחברה שווי של 45 מיליון דולר לפני הכסף ובעקבותה תרד שגריר לאחזקה של 49%.
רק ביולי האחרון השקיע נוימן באמצעות Nazare Capital Management סכום של 10 מיליון שקל בגו-טו, לשעבר קאר-טו-גו, עבור כ-33%, זאת לפי שווי של 20 מיליון דולר לפני הכסף. הגיוס הנוכחי נעשה לפי שווי גבוה ביותר מ-50%.
גו-טו מספקת שירותי רכב שיתופי, קרי השכרה לטווחי זמנים קצרים, והיא פועלת כיום במלטה, מדריד וישראל (תל אביב, ירושלים, רעננה, הרצליה, נתניה). ב-2020 בוצעו כ-1.3 מיליון נסיעות באמצעות שירותי החברה, וההכנסות מהן בסתכמו בכ-12.5 מיליון דולר.
לאחרונה יצאה טו-גו מהפעילות בחיפה ("סגרנו בגלל עניינים חוזיים עם העירייה") וקודם לכן ב-2019 הקפיאה את פעילות השכרת האופניים של mobike, שטו-גו הייתה מפעילתה בישראל. בחברה מתכננים להשיב את הפעילות עם השקת אפליקציה חדשה, אולם הדבר מתעכב זה חצי שנה. במלטה החברה מציעה גם השכרה של אופנועים חשמליים ("בישראל עלות הביטוח מטורפת"), והתכנית היא לכלול באזורי הפעילות גם קורקינטים חשמליים ואופניים להשכרה.
- פלישתם של האופנועים - האם כדאי לרכוש דו-גלגלי בישראל?
- בליץ מדברת על מכירות של עשרות אלפי אופנועים באפריקה. זה סביר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מיכאל מצדו מצוטט בהודעה לתקשורת כשהוא אומר ש"החברה טרם הגיעה לחשיפת מלוא הערך שלה", אז למה בכל זאת בחרו לקחת את הכסף ולא המתינו להצעה אטרקטיבית יותר? מיכאל מסביר.
"אנחנו צריכים את הכסף עכשיו כדי להרחיב את הפעילות במדריד", הוא אומר, "הסכום שגייסנו ישרת את הצרכים שלנו בשנה הקרובה. יכולנו לגייס הרבה יותר והייתה לנו הצעה ממשקיע אסטרטגי נוסף, אבל בחרנו בטלקאר כי מלבד הכסף היא תביא לטו-גו הרבה ידע".
וחוץ מהידע ומהכסף, תעשו גם שימוש מוגבר ברכבים של קיה שמייבאת טלקאר?
"אין בהכרח קשר. ניתן עדיפות כזאת או אחרת אבל בסוף כל חברה תתנהל עסקית לפי מה שנכון לה. כרגע אנחנו עם רנו. אם יהיה מחיר טוב נקנה מקיה, אבל זאת לא הסיבה לעסקה".
- גולף תרכוש את ג'אמפ ועונות תמורת 30 מיליון שקל
- העולות - היורדות - הסחירות; המניות הבולטות בת"א
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
מה היעדים הבאים שלכם, אחרי מדריד או במקביל?
"מיפינו את היעדים לפי צרכים, זה עוד לא נסגר סופית אבל ככל הנראה יהיה רוטרדם. במדריד אנחנו רוצים להפעיל את כל הכלים. המודל הוא שבאותה אפליקציה כולם יהיו זמינים בפניך. בישראל רצינו להחזיר כבר את תחום האופניים - אולי הפעם הם יהיו חשמליים ולא רגילים כמו אלה של מובייק - ולהכנס להשכרה של קורקינטים, אבל הקורונה שיבשה לנו את התכנית".
המודל העסקי של חברות השכרת הקורקינטים מוטל בספק. בארץ למשל פועלות שלוש כאלה: ליים, ווינד ובירד. בעוד שאלה נלחמות, לא רק כאן כמובן, ביניהן על נתח השוק ומציעות מודלים שונים של תשלום, בסוף מה שקובע את כדאיות הפעילות הוא עלות התחזוקה של כל כלי, משך חייו עד שיש להוציאו מהמחזור – ומנגד כמה כסף נכנס עד אז מהשכרתו. במענה לשאלתנו בנושא רווחיות המודל, מיכאל משיב כי עקב היותה של החברה ציבורית הוא מעדיף שלא להיכנס למספרים.
מהפכת הרכב מבוששת לבוא
בתשעת החודשים הראשונים של 2020 הכנסות שגריר הסתכמו בכ-135 מיליון שקל, נמוך ב-4% מהתקופה המקבילה אשתקד. החברה רשמה רווח נקי של 8.3 מיליון שקל, זאת לעומת הפסד של 3 מיליון שקל שנה קודם לכן, כההפסד נבע בזמנו בשל טעות ברישום הכנסות מראש בגין שימוש באופניים בשירות מובייק. ברבעון השלישי של 2020 לבדו הרוויחה שגריר 11.5 מיליון שקל על הכנסות של 46 מיליון שקל. בעלי השליטה הגדולים בחברה הם DBSI (42%) של יוסי בן שלום וברק דותן, הפניקס (12%) ובית ההשקעות מור (11.5). מתחילת השנה עלתה מניית החברה בכ-30% וכיום היא נסחרת לפי שווי של כ-140 מיליון שקל.
בצד העסקה עם טלקאר, בשגריר דיווחו זה עתה כי ירכשו את פעילות האיתור של חברת טרפילוג בתמורה ל-6 מיליון שקל שישולמו במזומן, ו-14 מיליון נוספים שיועברו תוך תלות בביצועים.
"בעבר הרחוק שגריר החזיקה בפוינטר שעסקה באיתור, לפני חמש שנים בערך נפרדנו ועכשיו החלטנו לחזור לפעילות איתור",' אומר מיכאל. "בחנו את השחקניות השונות ובחרנו בטרפילוג כי זאת חברה שצמחה מניהול ציי רכב כבד ודיאגנוסטיקה ויש להם יכולות גבוהות משל המתחרים".
באיזה אופן הטכנולוגיה של טרפילוג תהיה סינרגטית לפעילות של שגריר?
"העסקה שלנו מתרכזת בפעילות האיתור, אבל כן נקבל גם מוטיבים מסוימים של דיאגנוסיטיקה שפיתחו בטרפילוג ונוכל לדעת על הרבה תקלות ברכבים. למשל אם נדלקת לך נורה על תקלת מנוע, תוכל לדעת גם למה היא נדלקה ומה מהות התקלה. אלה שירותים שאנחנו כשגריר נדע לתת בעתיד ללקוח באפליקציה שלנו. הרי בסוף יש חברות מצוינות בתחום האיתור, אבל איתור לבדו לא נותן ללקוח ערך מוסף, ובטרפילוג כן מצאנו את הערך הזה.
"נוכל לזהות אם עשית תאונה ולשלוח לשם גרר, וגם לתת התראות על כך שהבלמים נשחקים, שכדאי לקחת את הרכב לטיפול אחרי קילומטראז' מסוים ולתאם ביקור במוסך שלנו בהסתמך על הדיאגנוסטיקה של טרפילוג. המודל שלה הוא שלקוחות רוכשים טכנולוגיה ומשתמשים בה לצרכים שלהם, כשהם משלמים לה דמי מנוי חודשיים על שירותים. היום אנחנו משלמים להם על איתור, מחר נוכל לשלם סכום נוסף על שירותים נוספים. זאת תכנה שאפשר להוסיף או להוריד ממנה פיצ'רים.
"יכול להיות שבעתיד ניתן שירותים לציים, או שנמכור שירות לחברות שמספקות רכבים לעובדים שלהם ונעטוף אותן מא'-ת': העובד ישים ברכב מכשור של טרפילוג, אנחנו ניקח את הרכב לטיפולים, טסט - כל מה שהוא יצטרך".
בוא נדבר על הפעילות המסורתית של שגריר, איפה אתם מנסים להתייעל או להכניס חדשנות?
"אין מקום להרבה חדשנות, בסוף זה עולם מאד מסורתי ומה שעושים בו זה לדפוק על פח. אני כן אגיד לך שטסלה בחרה בשגריר להיות מוסך הפחחות והצבע הבלעדי שלה בישראל, וזה כבר מעיד על איכות מרכזי השירות שלנו. אנחנו כן מכניסים יותר חדשנות ודיגיטל בפעילות שירותי הדרך. למשל, היום אפשר לזמן אותנו דרך וואטסאפ ואתר ייעודי ובעתיד הלא רחוק אנחנו מקווים שהלקוח יוכל לדעת איפה על המפה נמצא הגרר ביחס אליו".
כתבנו לאחרונה על UVEYE הישראלית שמפתחת מעין "סורקי רכב" כתחליף למוסכניקים. יונדאי נכנסה להשקעה אסטרטגית בה. פיתוחים כאלה לא מעניינים אתכם?
"נפגשנו איתם ובחנו אם אפשר לשים את הסורקים האלה על הגרר שלנו, שזה באמת החלום – העלות הייתה מטורפת. זאת טכנולוגיה מאד יקרה ושגריר לא במקום הזה. בשביל חברות השכרת רכב שסורקות את הרכבים בכל סיום השכרה זה פתרון מעולה, אבל בשבילנו עוד לא מצאנו פתרון מספיק טוב. אנחנו כל הזמן בוחנים שת"פים כאלה".
ומה דעתך בכלל על כל חברות החלום מתחום הרכב שמנפיקות עם מכירות זעומות לפי שוויים גדולים? באופן אישי יש מישהי מהן שהיית שם אצלה את הכסף שלך?
- 5.שימי 13/02/2021 20:01הגב לתגובה זושגריר פשוט פרוסה יפה ויעיל ואני בטוח שיש איזה סעיף בחוזה ההתקשרות שמבטיח איכות שיפגע בשגריר אם לא תעמוד בו. איכות בארץ זה מילה גסה כברירת מחדל.
- 4.שגריר כבר לא כבעבר 12/02/2021 12:42הגב לתגובה זוהתוצאות שלה לא טובות. הלחם והחמאה כבר מזמן מעופשים אז המנכל הזה מביא שותפים שיצטערו על השותפות....
- 3.אחד 12/02/2021 06:31הגב לתגובה זורק חלקה בגו טו שווה חצי מהשווי. אם ינפיקו את גו טו בנאסדק, רק חלקה בגו טו יהיה פי 2 מהשווי הנוכחי
- 2.יוני 11/02/2021 21:48הגב לתגובה זוטסלה מלאה ליקויים בפסי היצור לקוחות מאוכזבים כנסו ליוטיוב תראו דוגמאות (לכאורה)
- 1.שקרן סדרתי מוסכי שגריר מהעלובים שקיימים בשוק (ל"ת)יעקב 11/02/2021 17:06הגב לתגובה זו

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"
אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע -1.91% בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר.
כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.
צמיחה בכל החטיבות
בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.
בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.
- טבע מזנקת ב-21% - האנליסטים צופים אפסייד של עוד 25%
- טבע מכה את התחזיות בהכנסות וברווח; המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.

גולף תרכוש את ג'אמפ ועונות תמורת 30 מיליון שקל
גולף גולף -1.96% חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת רשת האופנה לנשים ג'אמפ ועונות מבעל השליטה יואב שמע. מחיר העסקה עומד על כ-30 מיליון שקל, כאשר רוב הסכום יועד לכיסוי חובות הרשת הנרכשת. החוב של ג'אמפ ועונות מוערך בכ-20 מיליון שקל, כך שהסכום הנותר יועבר לבעלי הרשת, יואב שמע וארבעת יורשי השותף לשעבר אבי יפת, שמחזיקים בשליש מהבעלות. השלמת העסקה תלויה בהשלמת בדיקת נאותות ואישור דירקטוריון גולף.
הרשת הנרכשת מפעילה 63 סניפים ברחבי הארץ, רובם ממוקמים בקניונים מובילים ובמרכזי קניות פתוחים. חלק מהסניפים הם חנויות רחוב וסניפי אאוטלט. הרשת מתמחה באופנה לנשים במידות 40 ומעלה ומעסיקה כ-260 עובדים. גולף תוכל לבצע סינרגיה מיידית עם הרכישה החדשה על ידי איחוד המערכים הלוגיסטיים. צעד זה יחסוך לחברה כ-150 אלף שקל בחודש ששילמה ג'אמפ ועונות עבור שימוש במרלו"ג חיצוני. גולף תאחד גם את מטה החברה הנרכשת עם המטה שלה.
יואב שמע רכש את רשת ג'אמפ ב-2014 דרך בית משפט תמורת 800 אלף שקל, כאשר הרשת מנתה באותה עת 20 סניפים. כמה חודשים לאחר מכן איחד שמע את פעילותה עם רשת עונות שכבר הייתה בבעלותו. מאז הרחיב את הרשת ל-63 סניפים.
זו העסקה השנייה של גולף השנה, לאחר רכישת רשת חנויות סבון תמורת 6.5 מיליון שקל באוגוסט. את סבון רכשה גולף מתאגיד איב רושה הצרפתי, לאחר שהתאגיד סגר את מפעל הייצור בקריית גת ואת המערך הלוגיסטי והמטה בישראל. גולף, שבשליטת כלל תעשיות של לן בלווטניק, מפעילה כ-340 חנויות ונסחרת בשווי של 320 מיליון שקל. בניגוד לחברות מתחרות כמו פוקס וקסטרו, לגולף אין זכיונות על מותגים זרים, מה שמאפשר לה גמישות רבה יותר בקבלת החלטות.
- ״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%
- הסוף לסאגה: קבוצת גולף תפעיל את רשת סבון בישראל תמורת 6.5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכישה של ג'אמפ ועונות צפויה לשמש כמנוע צמיחה לפעילות הקיימת של גולף בתחום אופנת הנשים. הרשת הנרכשת תתווסף ל-20 חנויות סבון שגולף רכשה ומעוניינת להרחיב ל-40 חנויות. גולף עלתה ב-7% מתחילת השנה ונסחרת לפי שווי של 314 מיליון שקל.
