האנליסטים מתלהבים מ-NIO; ג'י פי מורגן צופה אפסייד של 20%
גם לאחר שמניית NIO (סימול: NIO) המריאה פי 17 ממחיר של 3.7 דולר ל-62.7 דולר בתוך שנה, מאמינים האנליסטים שעתידה עוד לפניה. אנליסטים מעיקר מסין והונג קונג העלו את יעד מחיר מניית החברה לייצור מכוניות חשמליות. אתמול עלתה מניית NIO בכ-6% ושווי השוק של החברה חצה את ה-100 מיליארד דולר, כאשר היא חולפת על פני פולקסוואגן ושנייה רק לטסלה. האנליסטים קיבלו זריקה של אופטימיות לנוכח התצוגה השנתית של החברה שכללה מכוניות יוקרה לצד שיפור משמעותי בסוללות בטכניקת ה-Solid State.
שווי השוק של NIO מגיע לכמעט 100 מיליארד דולר, גבוה יותר מזה של פולקסווגן (VOW) ושנייה רק לטסלה (TSLA). הבנק ג'י פי מורגן העלה את יעד המחיר שלו ל-75 דולר מ-50 דולר, האנליסט של דויטשה בנק, הגדיל את יעד המחיר שלו מ-50 ל-70 דולר, ואנליסט קרדיט סוויס, בן וואנג, העלה את היעד מ-65 דולר ל-71. ממחירה כיום ב-67 דולר, היעד הגבוה החדש בקרב אנליסטים המכסים את מניית NIO הוא 100 דולר למניה והוא שייך לאנליסט קלווין לאו מבית Daiwa Securities. בנק אוף אמריקה גם הגדיל את יעד המחירים שלו ל-70 דולר מ-59 דולר לאחר התערוכה וציטט את תוכניות החברה על הצגת סוללה מוכנה בסוף שנת 2022. כל אותם אנליסטים דירגו את מניות NIO ברמת "רכישה". למעשה, יותר מ-60% מהאנליסטים המכסים את החברה מדרגים אותה כרכישה, שיעור גבוה מהממוצע של הדאו ג'ונס שעומד על 57%. טסלה מול NIO המחירים של טסלה ו-NIO הם אדירים. ללא ספק. אבל המחיר מתבסס על ההנחה ששתי הענקיות החדשות ישתלטו על ענף הרכבים המסורתי תוך שנתיים מהיום. טסלה עם שווי שוק של 770 מיליארד דולר הוא פי 13 מצפי המכירות שלה ב-2022. המכפיל של NIO הוא פי 11. סוללות ה-Solid State NIO אישרה בפני העיתונות האמריקנית כי פיתחה סוללה במצב מוצק, אך הפרטים לגבי אותה סוללה עדיין צנועים. לסוללות מצב מוצק אין אלקטרוליט נוזלי, כמו סוללות טיפוסיות, והן מבטיחות עמידות ובטיחות גבוהים יותר ועלות נמוכה יותר. NIO עובדת כיום עם יצרנית הסוללות הסינית Contemporary Amperex Technology. יצרנית אחרת, שנחשבת לחלוצה בתחום היא QUANTUMSCAPE שרשמה לאחרונה ירידות חדות לנוכח החדשות לתחרות חדשה מצד שותפתה של NIO. האחת שלא הצליחה אמנם החלומות לגבי NIO הם גדולים והם אמורים להתממש כבר ב-2022. אך לפני שרצים לקנות את המניה כדאי להיזכר במקרה ניקולא. ניקולא נחשבה לאחת מההבטחות הגדולות בוול סטריט בתחום הרכבים החשמליים, כשהמיזוג שלה לחברת SPAC יצר לא מעט רעש והיווה סמן ימני להנפקות נוספות בתום זה. לאחר ביטול הסכם עם ג'נרל מוטורס (GM) וביטול שירות עם לקוח גדול, החברה נמצאת בדעיכה משמעותית. ממחיר של 80 דולר, מניית החברה נסחרת בכ-17%. תמונה: Jengtingchen
- 5.רן 15/01/2021 10:28הגב לתגובה זולא ייצרו אפילו מוצר אחד וכבר נסחרו לפי שווי שוק של מיליארדים. חלומות באוויר ולכן זה קרס. לניו כבר יש מוצרים, והרבה. תוך שנה שנתיים אני מעריך שניו תהיה גדולה כמו טסלה, אם לא יותר. השוק האסיאתי הוא עצום ולניו יש את הגב של הממשל הסיני שיש לו אינטרס בהצלחה שלה. מחזיק וממתין
- 4.רק מזומן 14/01/2021 20:42הגב לתגובה זויקרה בטירוף גם לסוללות מוצקות יש בעיות ומגבלה של אורך חיים.מה שבטוח עוד חזון למועד הפיתוח יושלם עוד כמה שנים.
- 3.שלישית אחרי טויוטה (ל"ת)שלום 13/01/2021 01:02הגב לתגובה זו
- 2.דודו 12/01/2021 16:04הגב לתגובה זובניקולה לא יצרו אפילו משאית אחת והכל התבסס על חוזים עם חברות גדולות לעומת זאת nio היא לברה שכבר עובדת והיחיר עולה בגלל ביצועים ולא בגלל הסכמים עם חברות גדולות שישלמו לה על שיתוף הפעולה איתם
- 1.תום 12/01/2021 15:31הגב לתגובה זואיך אפשר להשוות בינה לבין ניקולה ? שטויות .
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
