דוגמנית ויקטוריה סיקרט
צילום: ויקטוריה סיקרט

דלתא מביאה את ויקטוריה סיקרט לישראל

דלתא מתרחבת - תקים חנויות של ויקטוריה סיקרט ו-Bath & Body Works
נושאים בכתבה דלתא

דלתא תפתח חנויות הלבשה תחתונה של Victoria's Secret וחנויות למותג המוביל למוצרי אווירה וטיפוח Bath & Body Works. דלתא חתמה על הסכם שיתוף פעולה להפצה בלעדית של המותגים הבינלאומיים Victoria's Secret ו-Bath & Body Works

על פי ההסכם דלתא תהיה אחראית לפתיחת שתי הרשתות ולהפעלת אתרי האון ליין שלהן בארץ, החל מהמחצית השנייה של 2021.

אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא גליל: "דלתא מוכיחה את היכולת להביא לישראל מותגים בינלאומיים מובילים, תוך חיזוק והרחבת מערכת היחסים עם אחד מלקוחות הדגל של החברה הגלובלית – ויקטוריה'ס סיקרט""דלתא גליל" חתמה על הסכם שיתוף פעולה, לפתיחת חנויות של המותגים הבינלאומיים המובילים  "Victoria's Secret" בתחום ההלבשה התחתונה, ו"Bath & Body Works" בתחום מוצרי האווירה והטיפוח – לראשונה, בישראל.

"במסגרת שיתוף הפעולה, דלתא תנהל את פעילות המותגים Victoria's Secret ו-Bath & Body Works בישראל, בשותפות עם שותף אירופאי שמחזיק בזיכיון למדינות נוספות באירופה. חלקה של דלתא בשותפות הינו 60%".

החנויות של המותגים בישראל מתוכננות להיפתח החל מהמחצית השנייה של שנת 2021, וההסכם יכלול גם הקמה והפעלה של פעילות האונליין עבור אותם מותגים. הקמת רשת החנויות, כמו הקמת מערך האונליין, יתבססו על היכולות המוכחות של דלתא בישראל, אשר מפעילה את רשתות החנויות של דלתא ופיקס לצד מערך האונליין של החברה אשר רשם גידול משמעותי בשנה האחרונה.

"ויקטוריה'ס סיקרט" הוקמה בשנת 1977 בקליפורניה כחברה לייצור והפצת מוצרי הלבשה תחתונה, והיא הגדולה ביותר בתחום זה בעולם, עם מחזור מכירות שנתי של כ-6.8 מיליארד דולר בשנת 2019. היא מוכרת, לצד בגדי הלבשה תחתונה לנשים, גם בשמים, קרמים ומוצרי יופי. 

"Bath & Body Works" הוקמה בשנת 1990 במדינת אוהיו, וכבר בשנת 1997, הייתה רשת חנויות הטיפוח האישי הגדולה בארה"ב. בין מוצריה: תחליבי רחצה, קרמים, בשמים, נרות ומפזרי ניחוחות ביתיים. מחזור המכירות שלה צמח בעקביות בעשור האחרון והגיע ב-2019 ל-5.2 מיליארד דולר.

ויקטוריה'ס סיקרט נוסדה ע"י איש העסקים האמריקני רוי ריימונד בשנת 1977, לאחר שלטענתו לא הרגיש בנוח בחנויות ההלבשה התחתונה כשרצה לקנות מוצרים לאשתו. במילים שלו – הוא תמיד הרגיש שהמוכרות בחנויות הכלבו מסתכלות עליו כעל "פולש לא רצוי" בגלל שהוא גבר.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ריימונד ואשתו גיי, שהפכה לשותפתו להקמת האימפריה, לא הכירו אישית דמות בשם "ויקטוריה" שעל שמה נקראה החברה – ריימונד פשוט אהב את השיק האנגלי של השם, וחשב שיתאים לעיצוב חלל הפנים האופנתי בחנות.

ריימונד מכר את ויקטוריה'ס סיקרט בשנת 1982 תמורת מיליון דולר לאיש העסקים היהודי-אמריקני לזלי וקסנר, יו"ר ולשעבר מנכ"ל "L Brands", חברת האם של המותג החל מאז.

ויקטוריה'ס סיקרט הייתה ועודנה מזוהה עם תצוגת האופנה השנתית היוקרתית שלה, שרצה ברציפות בין השנים 1995 – 2018, ושודרה בטלוויזיה, ברוב השנים ברשת CBS האמריקנית. בין ה"מלאכיות" של ויקטוריה סיקרט'ס שכיכבו באירוע לאורך השנים, קלאודיה שיפר, טיירה בנקס, נעמי קמפבל, אדריאנה לימה, ג'יזל בונדשן והיידי קלום. מלבד המלאכיות והאופנה, היו שם גם תפאורה ייחודית ומופעי מוזיקה של אמנים פופולריים, ביניהם ג'סטין טימברלייק, קייטי פרי, קנייה ווסט, טיילור סוויפט, מארון 5, סלינה גומז, ג'יי זי וליידי גאגא.

ויקטוריה'ס סיקרט מפעילה מאז שנת 2002 תחת המותג PINK חנויות הפונות לקהל צעיר יותר מזה של החנויות הראשית - מגיל 15 עד 22 לערך. בחנויות אלה יש בגדים לצד אביזרי טיפוח שונים. הרעיון הוא לחשוף את הקהל לרשת ויקטוריה'ס סיקרט, שאל החנויות המרכזיות שלה יעברו באופן טבעי בגיל מאוחר יותר.

Bath & Body Works היא רשת צעירה יותר, שנוסדה ב-1990. "ילדת ניינטיז" אם תרצו. אגב, הרשת גם שומרת חסד נעורים לשנות ה-90, ולא משליכה לפח האשפה של ההיסטוריה מוצרים אהובים מתחילת דרכה.

Bath & Body Works היא אמנם אחותה הקטנה של ויקטוריה'ס סיקרט תחת חברת האם L Brands, אך לאחות הקטנה יש כמה מאות חנויות יותר מלאחות הגדולה בארה"ב – 1,600 לעומת כאלף.

החנות הראשונה של Bath & Body Works נפתחה בעיר קיימברידג' שבמדינת מסצ'וסטס. בהמשך, עם ההתרחבות, נוצר צורך בהקמת מטה רחב והוא פועל בעיר קולומבוס שבמדינת אוהיו. הרשת הפכה לשם דבר ברחבי העולם, עם חנויות בלפחות 25 מדינות מחוץ לארצות הברית, בהן אוסטרליה, תאילנד, איחוד האמירויות ועוד.

Bath & Body Works מזוהה אמנם יותר עם נשים, אבל מייצרת גם מוצרים במיוחד לקהל הגברי. עכשיו נשאר לנשים רק להחליט אם כדאי להן לספר את זה לבעל שנכנס איתן לחנות...

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    קארין 30/12/2020 11:06
    הגב לתגובה זו
    מהמם סוף סוף ויקטוריה סיקרט ופינק בישראל
  • 2.
    YL 27/12/2020 16:17
    הגב לתגובה זו
    ממליץ לראות את המותגים בחנות דלתא לחזור הביתה ו להזמין מ סין כן המותגים מיוצרים ב סין
  • 1.
    הגיע הזמן שמישהו יביא את שני המותגים האלה לארץ.. (ל"ת)
    גלפ 27/12/2020 13:47
    הגב לתגובה זו
משקיעים זרים מוכרים מניות, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיעים זרים מוכרים מניות, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini
ניתוח Bizportal

הזרים נשברו ומכרו - מה קרה אתמול מאחורי הקלעים בבורסה?

המחזור אתמול קפץ ב-50% והסתכם על שיא של 4.2 מיליארד שקל שהחליפו ידיים - אבל בעיקר לכיוון צד אחד - מכירות: מי מכר ומי קנה ומה עשה "הכסף החכם"? ניתוח ביזפורטל 

תמיר חכמוף |

המסחר אתמול בבורסה בתל אביב התאפיין בתנודתיות חריגה, כאשר המדדים המרכזיים פתחו בעליות, על רקע רגיעה מסוימת בתחושת הסיכון לאחר הנאום השני של ראש הממשלה נתניהו, שהגיע כדי "להסביר" את מה שנאמר יום קודם לכן. עם זאת, במהלך המסחר חל מהפך, כאשר גל מכירות סחף את המדדים מטה, והירידות הלכו והחריפו ככל שהתקרבה הנעילה.

בסיום היום נרשמו ירידות חדות. מדד ת״א 35 איבד כ-1.9%, מדד ת"א 90 ירד 2.4% ומדד ת"א 125 איבד 2%. במבט על הסקטורים, מדדי הפיננסים והביטוח, שהיו הקטר של השוק בעליות, צנחו בכ-3.1% ו-4.3% בהתאמה, כאשר הירידות לוו במחזור מסחר גבוה במיוחד של כ-4.2 מיליארד שקלים, כפול מהממוצע היומי מתחילת השנה, אשר בלט במיוחד ביחס ליום רביעי "רגיל" ללא פקיעה ולפני החגים, שבדרך כלל מתאפיין במחזורים נמוכים יותר.

מי הוביל את המכירות?

מבדיקת ביזפורטל עולה כי המשקיעים הזרים היו בצד הדומיננטי של המוכרים, ככל הנראה כתגובת המשך למה שכונה על ידי משקיעים רבים "נאום ספרטה" בשל הטון הלוחמני והמסרים על ניתוק כלכלי אפשרי. עיקר פעילות המכירה של הזרים התרכזת בתעודות סל על מדד ת״א 125, שם לבדן נרשמו מכירות של למעלה מ-100 מיליון שקלים נטו. 

מעבר לכך, בלטו מכירות במניות דגל בשוק המקומי ובהן אלביט מערכות אלביט מערכות 2.21%  , בנק הפועלים פועלים 0.66%  , אל על אל על 2.32%  , נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 5.54%   והפניקס הפניקס 2.11%  , שתרמו כולן ללחץ כלפי מטה על המדדים.

עד כה, עבור המשקיעים הזרים השקעה בישראל היא שילוב של כלכלה פתוחה, יצוא מתקדם ויציבות מוסדית יחסית. כשהמסרים הפוליטיים מאותתים אפשרות של התרחקות ממדינות המערב ומעבר לכלכלה אוטרקית, הדבר מעלה חשש משורה של סיכונים, בהם פגיעה ביצוא וביבוא, שיובילו לפגיעה בזרימות ההון, וכמובן היחלשות המטבע והאטה בצמיחה. שוקי היעד המרכזיים של החברות הישראליות הם אירופה וארה״ב, וכל סימן ליחסים מתוחים עלול להוביל לצמצום ביקושים, חסמים רגולטוריים או מגבלות ייצוא. בנוסף, השקעה במדינה הנתפסת כמתבודדת נחשבת מסוכנת יותר, ולכן דורשת תשואת סיכון גבוהה יותר, דבר שאנחנו כבר רואים בתמחור של אגרות החוב הממשלתיות בימים האחרונים. ולסיום, משקיעים רבים יעדיפו לצמצם חשיפה, דבר שמוביל למכירות של זרים בשוק ההון המקומי ולהכביד על השקל, לייקר את היבוא, ולפגוע בפעילות הכלכלית. החששות הללו מספיקים כדי לגרום לזרים לפעול מהר ולצמצם סיכון.

מנועי בית שמש
צילום: רווח הפקות ויקיפדיה

פימי מימשה מניות בית שמש ב-500 מיליון שקל

אדיר בן עמי |

קרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, מבצעת מהלך נוסף למימוש רווחים. הקרן מכרה כ-8.8% ממניות מנועי בית שמש תמורת כ-500 מיליון שקל. בעקבות העסקה תרד אחזקת הקרן לכ-17% בלבד, לעומת שליטה מלאה שהחזיקה בעבר. המימוש נשעה בדיסקאונט של אחוזים בודדים על מחיר השוק. פימי מורווחת על ההשקעה בבית שמש פי 20, כשרוב העלייה הגיעה בשנתיים האחרונות. 

המימוש בבית שמש מצטרף למימושים שביצעה הקרן בתקופה האחרונה. מתחילת החודש מכרה פימי גם כ-13% ממניות עשות אשקלון בהיקף של כ-250 מיליון שקל. באפריל היא מכרה 15% ממניות אורביט תמורת כ-100 מיליון שקל. מדובר בשלוש עסקאות מהותיות שביחד מצטברות למימושים של כ-850 מיליון שקל בתוך פחות מחצי שנה כשבשנה שעברה היו גם מימושים גדולים. 

פימי רכשה את השליטה במנועי בית שמש בשנת 2016 מכלל תעשיות לפי שווי חברה של כ-300 מיליון שקל בלבד. השווי הנוכחי של החברה הוא כ-5.7 מיליארד שקל - כלומר, מדובר במימוש לפי שווי הגבוה כמעט פי 20 מההשקעה המקורית. 

הדוחות האחרונים של בית שמש ביטאו צמיחה בהכנסות אך שחיקה מסוימת של הרווח. ההכנסות ברבעון השני עלו ב-24% לשיא של כ-77 מיליון דולר, בעיקר בזכות מגזר המנועים שנהנה מביקוש גבוה בשוק הביטחוני בארץ ובחו"ל ושמר על רווחיות גבוהה. מנגד, השורה התחתונה נשחקה, כאשר הרווח הנקי ירד ל-7.2 מיליון דולר לעומת 9 מיליון אשתקד, בעיקר בשל זינוק בהוצאות המימון ל-3.1 מיליון דולר והשפעת מס גבוהה שנבעו מתיסוף חד של השקל והגידול במינוף בעקבות רכישת Turbine Standard. כלומר, הפעילות עצמה ממשיכה להתרחב בקצב מהיר, אך חשיפת החברה לשערי מטבע ולחוב הפיננסי מטילה משקל כבד על התוצאות המדווחות. בנטרול האירועים החריגים ברבעון נראה שהחברה היתה מרוויחה מעל 10 מיליון דולר. 

גידול בהכנסות ברבעון מול אשתקד נובע בעיקר מעליה במכירות בשני מגזרי הפעילות, בדגש על גידול במכירות מגזר המנועים. ההכנסות כוללות סך של כ-1.7 מיליון דולר הנובעים מעדכון מחירים ללקוחות ואת מכירותיה של Turbine Standard בהיקף של כ-8.6 מיליון דולר. הכנסות מגזר החלקים ברבעון צמחו בכ-4.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-43.9 מיליון דולר (מתוכן כ-2.3 מיליון דולר מכירות פנימיות).