מרוויחה מהקורונה: FedEx מזנקת ב-90% בשורה התחתונה
חברת השילוח FedEx FEDEX (סימול:FDX) פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2021 הפיסקלי. ענקית הלוגיסטיקה רשמה זינוק בשורה העליונה והתחתונה שקיבלו דחיפה מביקושים חזקים לשירותי משלוחים מקומיים ובינלאומיים בעקבות המגפה. הכנסות הרבעון הסתכמו ב-20.6 מיליארד דולר, צמיחה של כ-19% לעומת 17.3 מיליארד דולר, ומעל צפי האנליסטים בסך 19.45 מיליארד דולר.
בשורה התחתונה, הרווח המתואם הסתכם ב-4.83 דולר למניה, בעוד ברבעון המקביל אשתקד עמד הרווח המתואם למניה על 2.51 דולר בלבד, זינוק של 92%. האנליסטים העריכו רווח מתואם למניה בסך 4.01 דולר.
השלכות מגפת הקורונה, ובניהם הגבלות תנועה, אילצו את האוכלוסייה להישאר בבית ולקנות בעיקר באינטרנט, לכן משלוחים ללקוחות פרטיים זינקו במהלך הרבעון. עם זאת, משלוחים מעסק לצרכן משתלמים פחות לחברה בהשוואה למשלוחים בין עסקים, אלו מאופיינים במרחקים קצרים יותר וכמות חבילות גדולה יותר בכל משלוח.
נכון להיום החברה מתמקדת בהפחתת עלויות במשלוחים למגורים. החברה מבצעת השקעות במרכזי מיון אוטומטיים ומבצעת אופטימיזציה למסלולים בכדי להתמודד עם ביקוש גובר למשלוחים עד הבית, בעלי עלויות גבוהות יותר לחברה.
- כיצד מטמיעים מערכות ERP בארגונים ועסקים
- היוניקורן הישראלי קפיטוליס רוכש את Capitalab ב-46 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במחלקת FedEx Ground (שירותי משלוח בסיסיים) ההכנסה הממוצעת מחבילה טיפסה בכ-7% ל-9.42 דולר, לצד גידול של 30% בהיקף החבילות היומיות שהסתכמו ב-12.3 מיליון. יחד עם זאת שיעורי הרווח צללו מ-11.8% ברבעון המקביל בשנת 2019, ל-7.5% ברבעון הנוכחי, עקב ההוצאות הכבדות של מאפייני החבילות.
FedEx Express, שמטפלת ביותר משלוחים מסחריים, צמחה ב-14% בהכנסות ל-10.4 מיליארד דולר. מה גם שהרווח התפעולי עמד על 943 מיליון דולר, לעומת 710 מיליון דולר ברבעון הקודם. היקף החבילות היומיות טיפס ב-10% , כאשר שירותי האוויר היו עדים לביקושים חזקים במשלוחים בינלאומיים.
סגן הנשיא וסמנכ״ל הכספים בחברה, Michael C. Lenz, אמר על תוצאות החברה: ״ היתרונות של השקעות שביצענו בשנים האחרונות לצורך הרחבת העסק שלנו, באות לידי ביטוי בתוצאות החזקות הללו. בעוד שהסביבה הכללית עדיין שוררת באי ודאות, אנו צופים צמיחה ברווחים גם במהלך המחצית השנייה לשנת 2021 הפיסקלית, המונעת על ידי ביקוש שצפוי להיות מוגבר לשירותינו. אנו ממשיכים לשמור על סדר העדיפויות האסטרטגי שלנו״.
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
החברה מצפה שהעסקים יחלו לחזור כאשר השפעות המגפה הולכות ונחלשות, מה שיעזור להגביר את המשלוחים המסחריים. עם זאת הצפי הוא שעסקי המשלוחים ממסחר מקוון ימשיכו לחוות צמיחה בטווח הארוך. משלוחי הסחר האלקטרוני צפויים להגיע לכ-111 מיליון חבילות ליום בשנת 2026, פי 3 מהיקף המשלוחים בשנת 2019.
פדקס הנמיכה ציפיות לקראת שנת 2021 הפיסקלית בעקבות חוסר הודאות הגלובלי ששורר בעקבות הקורונה. עם זאת, החברה צופה השקעות הון של כ-5.1 מיליארד דולר בשנת 2021 הפיסקלית, בדומה להערכות הקודמות שלה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
