״אנחנו מביאים מוצר טוב במחיר טוב, והוכחנו עצמנו מול הלקוחות כשותפים טובים לדרך"
עם פרוץ המגפה, היו ברור שענפים מסוימים יפגעו יותר, כך נוצרה ״הרשימה השחורה״ של מניות מתחום התיירות, תעופה קמעונאות, רכב וטקסטיל. תפרון -0.13% הוכיחה שטעינו. החברה הציגה נתוני צמיחה מרשימים במהלך השנה, כאשר ברבעון האחרון דיווחה על גידול של כ-60% בהכנסות ומעבר לרווח. המשקיעים לא נותרו אדישים והמניה זינקה בכ-100% מתחילת השנה. אך האם שוק הטקסטיל המסורתי הוא סיפור הצלחה לטווח הארוך, או שמא מדובר בשני רבעונים ובמהרה המצב יחזור לקדמותו? סמנכ"ל הכספים גרא דוידסון משיב בראיון לביזפורטל, בו הוא מסביר על פעילות החברה ועל מה שעומד מאחורי התוצאות החזקות שהציגה.
"אנחנו מתמחים בייצור מוצרים בשיטת אל תפר, שבה עושים שימוש בעיקר בענף ההלבשה התחתונה והספורט. לאחרונה נושא האל תפר הגיע יותר לתודעה הציבורית מה שהגדיל את הביקוש למוצרי הפנאי המיוצרים בשיטה. למעשה זהו התחום שאמור להיות בקצה העליון של המוצרים, הסריגה עצמה היא תלויות מכונה, כל גודל או קוטר הוא מוכוון ותלוי במכונה, ולכן נדרש השקעה מכובדת בתשתיות".
מהו המודל העסקי שלכם?
"תפרון עובדת בשתי שיטות: ייצור עצמי וייצור באמצעות קבלני משנה. בתעשייה שלנו כ-80% מהמכונות בעולם נמצאות בסין, ואף מרוכזות באזור אחד בה. כשאתה מייצר עם קבלני משנה אתה מייצר לפי כמות ומחיר ידועים מראש, בעוד לייצור העצמי יש הוצאות קבועות ללא תלות בכמות ההזמנות. את הייצור העצמי אנחנו מבצעים במפעלינו בישראל ובירדן, והתכנון ארוך טווח בהסתכל על כמה עונות קדימה. אנחנו עובדים עם הלקוח על תחזיות ובתאם משלימים מכונות, כיום יש לנו את מגוון המכונות הנדרש.
"ייצור עצמי במצב של תפוקה מלאה הוא זול ומשתלם יותר, אך כשזה לא המצב לפעמים משתלם יותר לייצר דרך קבלני משנה. כמובן שזה תלוי גם במוצר המבוקש. לייצר בירדן או בישראל יש הגיון כלכלי בגלל הסכמי הסחר מול ארצות הברית. בענף הטקסטיל שבו שיעורי המכס יכולים להגיע ל-30% ועד 40% זה מאד משמעותי".
- האם עדיף להיות משקיע פאסיבי או אקטיבי? הנתונים מפתיעים
- עמלות מסחר: איפה הכי זול לסחור בבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי הם הלקוחות שלכם?
"הם מתחלקים לשני סוגים, הראשון הוא ענף הקמעונאות בצפון אמריקה עם הרשתות הגדולות, שם כל פריט שהלקוח מכניס לקולקציה יכול להניב מכירות של עשרות מיליוני דולרים. עסקה עם אחת הרשתות שפרוסות ברחבי ארצות הברית, וול מארט למשל, שוות ערך לעסקה עם כמה לקוחות. הקמעונאים עובדים בשיטה של 'מכירת שטח מדף', אנחנו מספקים מוצרים שלנו ומותגי פרייבט לייבל של הקמעונאי או במותגים שיש לנו הסכמי זכיינות. אם המוצר שלך טוב ונמכר, אתה תמשיך לעבוד, אין כאן חוזים ארוכי טווח.
"הסוג השני הוא הלקוחות שאנחנו מכנים 'המותגים', אלו חברות רב לאומיות שעושות בעצמן את השיווק למוצרים. הייצור ללקוחות האלו מתבצע לרוב בייצור עצמי שלנו, שכן המוצרים מתוחכמים ויקרים יותר, ושם אנחנו יכולים להביא הרבה יותר לידי ביטוי את יכולות הפיתוח שלנו".
מה היתרון שלכם? למה שהלקוח בקצה לא יפנה לאותו ספק סיני בעצמו?
"לא כל חברה מסוגלת לעבוד עם החברות הגדולות. אתה נדרש לדעת לנהל מלאי, לספק את המוצר בזמן ולהביא את המוצר הנכון. האמינות שאתה יכול לתת, התחושה שיש מי לחזור אליו עם פידבק ועצם זה שאתה מדבר את השפה של החברות הגדולות שווה להן הרבה מאד כסף, כך שלא תמיד משתלם להן ללכת אל אותו יצרן בקצה. כמובן שאנחנו לא מסתירים את הייצור באמצעות קבלני משנה, החברות מאשרות את המפעל שאנחנו מייצרים בו ואנחנו מביאים את הערך ואת ה'בית' שחוזרים אליו.
- קמטק עקפה את הציפיות אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה
- מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
כיצד הלקוחות שלכם הושפעו ממגפת הקורונה? האונליין שיחק תפקיד משמעותי?
"מאפייני הלקוחות מתחלקים לשלוש, יש את אלו שהמשיכו לעבוד ואף הרוויחו מהמצב, כמו וול מארט, שהוגדרו כחיוניים בעקבות מזון ותרופות, אך מכרו בנוסף את שאר המוצרים; יש את החברות באמצע, אלו בעיקר המותגים, שמצד אחד היו לחלקם את החנויות ברחבי העולם שנסגרו ומהצד השני את האונליין שהתחזק; הסוג האחרון הוא לקוחות שהיו סגורים לחלוטין והם לא מוכרים באונליין. אלו לכאורה נפגעו בצורה הקשה ביותר, אבל להפתעת כולם גם אלה חזקו בצורה חזקה כשהחלו להיפתח החנויות.
"האונליין שיחק תפקיד משמעותי מבחינות אחדות, ומבחינת אחרות לא שיחק. מצד אחד, הפעילות בו גדלה במאות אחוזים, אבל מן הצד השני, עם כל הכבוד לאונליין, הוא לא יכול לפצות במלוא היקף המכירות על פעילות של רשת בת אלף חנויות".
למרות המשבר, תפרון דיווחה על תוצאות חזקות במהלך הרבעון השלישי. הכנסות החברה זינקו ב-58% לרמה של 49.3 מיליון דולר, ותפרון דיווחה על מעבר לרווח של 1.35 מיליון דולר ברבעון השלישי (כ-4.5 מיליון שקל), לעומת הפסד של 1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. אלו כמובן, השתקפו במחיר המניה אשר זינק בכ-100% מתחילת השנה, ומשקף שווי של כ-70 מיליון שקל. (לכתבה המלאה)
איך בתקופה זו החברה מדווחת על מספרים כאלה?
"כשהחל המשבר, נתנו דיווח מידי שאנחנו צופים חיתוך משמעותי במכירות, סדר גודל של כ-20%. הנהלת החברה למודת הניסיון מהמשבר ב-2008, החלה לבצע מהלכי התייעלות וחתכנו עמוק בהוצאות. כדי ליישר קו עם ההכנסות שצפינו באותה התקופה, פיטרנו עובדים וחתכנו הוצאות איפה שרק יכולנו. להפתעתנו המכירות לא רק שלא נפגעו, הלקוחות שלנו הראו ביצועים טובים, ואנחנו הצגנו צמיחה גבוהה. הקיטון בהוצאות לצד המוצר הנמכר, מונע על ידי איכות ומחיר, עשו את שלהם.
"ראינו שינוי בתמהיל המכירות, כאשר המכירות לקמעונאים טיפסו בעוד המכירות למותגים ירדו. יחד עם זאת הוצאות השיווק גדלו בהתאם להכנסות, ובהוצאות ההנהלה והכלליות הייתה קפיצה".
קיבלתם תמיכה ממשלתית?
"החל״ת היה מעין תמיכה, אתה יכול לשמר עובד בלי להוציא כסף, ובנוסף קיבלנו מענקים קטנים על החזרת עובדים מחל״ת. התמיכה העיקרית הייתה מתן הלוואה מ-HSBC קנדה, בערבות ממשלת קנדה של 80% ובסכום של 5 מיליון דולר קנדי. באמריקה היו תמיכות ספציפיות עבור שכירות ועובדים, אלו לא מספרים מהותיים. אנחנו מדברים על עשרות אלפי דולרים ולא מיליוני דולרים, זה לא מה ששינה את התמונה".
האם זו קפיצה חד פעמית, או שזה מה שאנחנו צפויים להמשיך לראות?
"המשבר עדיין לא מאחורינו ואנחנו לא יודעים כיצד ישפיעו שיעורי התחלואה הגבוהים בארצות הברית על העסקים שם. בסוף, אנחנו מצפים לסגור את השנה כפי שתכננו אותה עוד מלפני התפרצות המגפה, כך שמקדמי הצמיחה היו בלי קשר לשינויים הגלובליים. אנחנו בהחלט מקווים שהתוצאות והמספרים הללו ימשיכו, עשינו עבודה טובה, אנחנו מביאים מוצר טוב במחיר טוב, והוכחנו עצמנו מול הלקוחות כשותפים טובים לדרך".
מהן התכניות שלכם להמשך הדרך?
"באסטרטגיית הצמיחה שלנו אנחנו פועלים בשני מישורים, הראשון הוא להעמיק את הקשר הקיים מול הלקוחות שלנו, להרחיב את התכניות הקיימות ולנסות לקבל תכניות ומוצרים נוספים בעתיד. במקביל אנחנו עובדים לרוחב, דוחפים להכניס לקוחות חדשים עם פוטנציאל מכירות מאד גבוה. אנחנו בודקים הזדמנויות עסקיות ומכוונים אל שני השווקים, קמעונאי ומותגים, האחד לא סותר את השני".
- 2.EB 03/12/2020 03:03הגב לתגובה זוכל הכבוד על ניהול משבר להזדמנות!! תודה על הצפת ערך למניות
- 1.אורן 02/12/2020 08:06הגב לתגובה זוחברה שהתעלתה על עצמה בימי משבר
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.
