אל על הפסידה ברבעון את כל התמיכה שקיבלה; אסור למדינה להמשיך ולתמוך בה
חברת אל על 0.73% מדווחת על רבעון שלישי קטסטרופלי - הפסד של כ-147 מיליון דולר וגירעון בהון של מעל 120 מיליון דולר. הכל צפוי ואנחנו לא אומרים את זה בדיעבד (הרחבה כאן). השאלה - למה אנחנו - הציבור - משלמים את המחיר דרך תמיכה ממשלתית בחברה הכושלת. כושלת עוד לפני הקורונה. שאלה נוספת היא מה מחפש המשקיע החדש, אלי רוזנברג, באל על ושאלת השאלות היא איך זה שהחברה שנסחרה ב-450 מיליון שקל לפני הקורונה נסחרת היום ב-850 מיליון שקל למרות שבתשעת החודשים האלו היא שרפה 400 מיליון דולר? אולי זה בזכות גיוס ההון מהמשקיעים והתמיכה הממשלתית? נבדוק - החברה גייסה במסגרת הנפקה 150 מיליון דולר שכולם הלכו לאיבוד ברבעון אחד. אז יש לנו בנטו (והמספרים מעוגלים) איבוד ערך של 250 מיליון דולר ומולו תוספת ערך בבורסה. העלייה בשווי השוק אגב היא תוצאה של הנפקת מניות חדשות, לא עליית מחיר המניה, ועדיין - אל על איבדה שווי בתקופה הזו לא ההיפך. השווי בשוק לא צפוי להחזיק מעמד.
אל על עם המשקיע החדש אלי רוזנברג היא אומנם חברה רזה יותר - כשליש מהעובדים הלכו או ילכו הביתה (כ-2,000 עובדים), אבל קשה להאמין שזה יספיק לה. יש לה בעל בית שיהיה חייב להזרים כספים נוספים (הוא היה האחראי על הגיוס של קרוב ל-150 מיליון דולר), יש לה תמיכה ממשלתית (בעיקר ערבויות) של קרוב ל-200 מיליון דולר, אבל הכסף הזה נגמר/ ייגמר תוך שני רבעונים. אל על, חשוב להדגיש, היתה חברה כושלת עוד לפני הקורונה. אנחנו לא צריכים לתמוך בחברות כושלות. המצב שלהן הוא הבעיה שלהן.
הקורונה היא רק המסמר בארון הקבורה. המצב לפני הקורונה היה קשה בעיקר בגלל הוצאות תפעוליות כבדות, מינוף גדול ושוק תחרותי מאוד. ההוצאות הכבדות נובעות בעיקר משכר עובדים. זו היתה חברה שוועד העובדים שלט בה, זו היתה חברה שמנה, זו היתה חברה שידעה שהיא לא יכולה ליפול - כי הממשלה תתמוך בה וזה מה שקרה.
אבל היא תצטרך בקרוב (האמת שכבר עכשיו) תמיכה נוספת ולא ברור מי יעניק לה. הקורונה תימשך במקרה הטוב עוד 3-6 חודשים וקצב ההפסדים ו/שריפת המזומנים הנוכחי גדול על החברה. היא שוב תבוא למדינה לקבלת תמיכות, ושוב נכתוב שאסור לתת לה, ושוב יהיה מאבק גדול. אבל הפעם - פשוט אסור לתת לה. זה כסף שייזרק לפח.
- הסטארט-אפ שביקש לשנות את עולם העבודה פושט רגל, ומה קרה היום לפני 77 שנה
- יותר טסים לחו"ל, החברות הישראליות ממשיכות לתפוס נתח שוק רחב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 28.אזרח 26/11/2020 10:07הגב לתגובה זוחבל שכמו הרבה אחרים זורע שנאה וארס אלעל הייתה ותהיה פה לעד חבל שאנשים כמוך מטעים וזורעים שנאה נכון אין ספק צריך להתייעל אך לכתוב שטויות ולפגוע בעובדים שנותנים נשמתם לחברה תתבייש איש קטן
- 27.בכל כתבה על אל-על אתה זורע רוע ,ושנאה משום מה זו ל 26/11/2020 06:07הגב לתגובה זובכל כתבה על אל-על אתה זורע רוע ,ושנאה משום מה זו לא בית טעות של כתב כלכלי
- 26.לא לתת שקל לחברה שלא מנסה להיות ריווחית ומשביתה צי 15% (ל"ת)מהזמן 25/11/2020 17:31הגב לתגובה זו
- 25.נוסע מתמיד 25/11/2020 17:03הגב לתגובה זובשום חברה תעופה מערבית טייסים לא מרווחים את משכורת העתק של טייסי אל-על. מתי הטייסים ירדו אל העם ? בשביל להציל 5500 משפחות
- חלקם בכישלון הוא מאה אחוז. סחיטה וגרימת נזקים מכוונת. (ל"ת)My answer 25/11/2020 20:37הגב לתגובה זו
- כמה מרוויח טייס באלעל? וכמה זה ביחס לחברות אחרות בעולם? (ל"ת)גם נוסע מתמיד 25/11/2020 20:08הגב לתגובה זו
- 24.דני דין 25/11/2020 16:02הגב לתגובה זוהצנזורה שלכם כמו הכתבות שלכן שוות לתחת, לכו תחפשו מישהו אחר שיקרא את הזבל שלכם
- 23.המעופף 25/11/2020 15:38הגב לתגובה זופרטים בהמשך
- 22.גיא 25/11/2020 15:09הגב לתגובה זוברור שאל על תציג עוד רבעונים קשים כי אין טיסות יש קורונה.יתכן שיהיה צורך בהלאמה, אולי בסגירה ופירוק.בכל העולם לא סוגרים חברות תעופה לאומיות למרות שאל על פרטית.
- 21.לקוח 25/11/2020 12:49הגב לתגובה זושילכו הביתה הכי טוב מנסיון
- 20.חיים 25/11/2020 12:20הגב לתגובה זוהמדינה לא מאפשרת טיסות, אז לחברה אין הכנסות ורווחים, מצד שני יש לה הלוואות להחזיר - אז ברור שהיא תהיה הפסדית. דווקא עשו הרבה צעדי התייעלות כמו סגירת שני ציי מטוסים ומעבר למטוסים הצורכים 30% פחות דלק - אז כמו כל הסיוע לעסקים סגורים, גם להם צריך לתת סיוע עד תעבור קורונה
- ומה היה לפני ההגבלה על הטיסות היא הייתה חברה ריווחית? (ל"ת)זרזרוקה 25/11/2020 17:08הגב לתגובה זו
- 19.8 25/11/2020 12:13הגב לתגובה זוזה וועד עובדים. גם בלי קורונה זו חברה גרועה ומפסידה.
- 18.8 25/11/2020 12:11הגב לתגובה זובראשות הסוציאליסט החזירי נתניהו.
- 17.רווח גדול מהחרדים הם טסים הרבה (ל"ת),hb 25/11/2020 11:37הגב לתגובה זו
- 16.תמים 25/11/2020 11:00הגב לתגובה זואל על חברת התעופה המושחתת ביותר בעולם. וועדים ומנהלים מושחתים שסוחטים את החברה. אם אלי רוזנברג היה יודע שאל על מושחתת לא היה משקיע בה.
- חנוך 25/11/2020 15:11הגב לתגובה זוואם כן אז כספו הלך פייפן.
- 15.YONATAN 25/11/2020 10:59הגב לתגובה זולצערי היום מכרתי את המניות שהחזקתי באלעל בהפסד. בשיא משבר הקורונה רכשתי אלעל, דלתא איירליינס, יוניייטד איירלינס. האמריקאיות טסו פי 5 כמעט בזמן שאלעל רק נופלת עוד. החברה הייתה על סף פשיטת רגל גם לפני הקורונה ואין הצדקה לכך שהמדינה תממן את הכיס של מר רוזנברג או אדם אחר. שלא יבלבלו תמח חברה לאומית וחברה חיונית למשק כי יקומו עוד 5 אלעל בלי שנספיק למצמץ.
- 14.א 25/11/2020 10:41הגב לתגובה זואת אלעל צריך לסגור ולפתוח חברה חדשה שתצדיק את קיומה.
- 13.משה 25/11/2020 10:29הגב לתגובה זולייעל את החברה הזו - לפטר ולהוריד שכר באגרסיביות.
- דני 25/11/2020 17:36הגב לתגובה זואיך בדייוק תהיה רווחית אם לא תנצל את הצי כמו המתחרים? איך תהיה ריווחית עם ועדי עובדים חזיריים?
- 12.חברה פרטית היא חברה פרטית, לא הציבור מממן אותה (ל"ת)גדעון 25/11/2020 10:28הגב לתגובה זו
- 11.זו לא חברה רגילה. היא צריכה להתייעל אבל אסור שהיא תמחק (ל"ת)משקיע 25/11/2020 10:27הגב לתגובה זו
- 10.יריב משה 25/11/2020 10:07הגב לתגובה זואין דרך לא לתת לה כספים
- יוסי 25/11/2020 11:42הגב לתגובה זווהיא אכן חיונית. אין לכתב האדיוט מושג כמה הביטחון שלו תלוי בחברה הזאת שמביאה לארץ ציוד ביטחוני שאף חברה בעולם אסור בכלל שתדע שהוא קיים כמו גם ביטחון תזונתי של המדינה. בנוסף ההסבר המטופש שלו שהגירעון הוא מהשכר שבעצם 95% מהעובדים בחל"ת ושכרם משולם עי המדינה. הגירעון נובע מהחזר הלוואות על מטוסי הדרימליינר. ביזפורטל בושה שיש לכם אידיוט כזה במערכת.
- 9.לא מסכים 25/11/2020 10:03הגב לתגובה זוהפח שאתה מדבר עליו הוא לחמם של עובדים, ספקים ואופרציה שלמה. התמיכה הממשלתית היא עוד דרך של הממשלה לתמוך במשק בתקופה קשה זו כפי שהיא תומכת בדמי אבטלה,מענקים וכדומה. הסיבה שהממשלה בוחרת לתמוך באופן הזה בחברה ידועה לכל(בטחונית בעיקר). לכן, בטח לא מדובר על זריקת כסף לפח ולכן מבקש שתחזור בך כי אתה מטעה וגונה דעת.
- 8.כתבה דוחה ומגעילה (ל"ת)דני 25/11/2020 09:46הגב לתגובה זו
- 7.רוני 25/11/2020 09:44הגב לתגובה זובכל העולם מדינות תמכו בחברות התעופה שלהם בעשרות מיליוני דולר ואפילו מיליארדי יורו, רק בארץ במקום לתמוך בחברה שנפגעה הכי קשה, זורקים ארס לאוויר ושמחים לראות אותה מתבוססת בדם ואפילו הלוואה, כן הלוואה לא נותנים לה. בושה וחרפה. לתשובה ולפישמן נתנו מילארדים כמו חבורה של נבלות, אבל לתמוך בענף שמאכיל 100,000איש זה קשה.
- לא בחברות שגם לפני הקורונה שבתו %15 מהזמן ! (ל"ת)דני 25/11/2020 17:34הגב לתגובה זו
- 6.המדינה עזרה לאלעל?המדינה לא נתנה שקל לאלעל! (ל"ת)גיל 25/11/2020 09:41הגב לתגובה זו
- ערבויות והלוואות זה תמיכה (ל"ת)דוד 25/11/2020 10:28הגב לתגובה זו
- גיל 25/11/2020 20:01תעשה שעורי בית תראה בעולם כמה מליארדים נתנו הממשלות כדי להציל את חברות התעופה שלהם.בדגש נתנו כסף.שום חברת תעופה לא יכולה לשרוד לאור העובדה שמטוס אחד עולה 200 מליון דולרשלא נדבר על 16 מטוסים ואת ההלוואות צריך להחזיר.וזה נכון לגבי כל החברות בעולם.
- 5.אזרח 25/11/2020 09:37הגב לתגובה זוחיל האויר. אין שום סיכוי לחברה שמנוהלת על ידי ההסתדרות להיות רווחית ןלהשתקם. עדיף לסגור ולתמוך בחברות שהם בלי הסתדרות
- לא מסכים 25/11/2020 11:14הגב לתגובה זואם זה גמלאי חיל האוויר רוב המשכורת שלהם מוגשת ישירות למס, ומשם אלייך. לכן יש לך אינטרס שיהיו שם כמה שיותר גמלאים
- 4.המנהלים והעובדים יושבים על הקופה ..שוב נגמר הכסף (ל"ת)מוטי דעבול 25/11/2020 09:36הגב לתגובה זו
- כל העובדים בחל"ת - על איזו קופה אתה מדבר? (ל"ת)חיים 25/11/2020 12:22הגב לתגובה זו
- 3.תפסיק לבלבל .. (ל"ת)דב 25/11/2020 09:33הגב לתגובה זו
- 2.חחח 25/11/2020 09:32הגב לתגובה זוענף החקלאות זה מבזבז מים להסתמך רק על יבוא . אפשר גם ליבא חברי כנסת וראש ממשלה יעילים יותר מדינת הקמצנים החסכנים והמיסים
- אאא 25/11/2020 11:08הגב לתגובה זוצריך לסגור מדינה או לעביר אותה לארצת הברית
- 1.דרור 25/11/2020 09:15הגב לתגובה זואל על היא החברה היחידה האמיתי לתעופה בישראללמה לחשוב שניתן לוותר עליה?אם צריך לתת לה בראש ולפטר עובדים ,סבבה שהממשלה תלחץ ותעשה זאת.אבל חובה לתמוך בה בדיוק כמו בכל עסק אחר שנפגע מהקורונההחברה היתה על הרגליים מעולה לפני הקורונה וזה למרות הועד המגעיל שלה.עכשיו יש הזדמנות לעשות שם שינוי ולאפשר למדינת ישראל להנות מחברה טובה יותר בעתידאז ךמה לחסל אותה?וזה ממש על קצ ה המזלגלצערי שוב כותבים כותבים שטויות בלי לחשוב על ההשלכות לעתיד
- לסגור ולפתוח מחדש, בחוזים אישיים עם טיסות 7 ימים בשבוע (ל"ת)ג׳וני 25/11/2020 17:32הגב לתגובה זו

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"
אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע -1.91% בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר.
כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.
צמיחה בכל החטיבות
בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.
בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.
- טבע מזנקת ב-21% - האנליסטים צופים אפסייד של עוד 25%
- טבע מכה את התחזיות בהכנסות וברווח; המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגג'י סיטי ירדה 6.8%, נקסט ויז'ן עלתה 7.1%, סגירה יציבה במדדים
ת"א 35 סגר סביב ה-0 אחרי יום בו המדד נע בין עליות וירידות; תדיראן ירדה 6.2%, סולרום איבדה 5.4%
המסחר בת"א נסגר ביציבות. מדד ת"א 35 סגה ללא שינוי משמעותי ומדד ת"א 90 עלה ב-0.4%.
במבט על הסקטורים, מדד הבנקים עלה ב-0.2%, מדד הביטוח עלה 1%, מדד הנדל"ן ירד0.1% ומדד הנפט וגז איבד 0.4%.
רוצים לדעת איזה מניות בולטות היום ומה הסיפור מאחוריהן? הכל כאן העולות - היורדות - הסחירות; המניות הבולטות בת"א
בשוק האג"ח נרשמת יציבות לקראת החלטת הריבית בסוף החודש. אג"ח עם מח"מ של כ-10.5 שנים נסחר עם תשואה ברוטו של כ-4.06%. נזכיר כי בסוף השבוע מדד המחירים לצרכן צפוי להתפרסם, במה שיכריע את הכף האם הריבית תרד או לא בסוף החודש. נכון לבוקר זה השוק מתמחר הורדת ריבית באזור 70%.
אחת המניות שבולטת לשלילה בימים האחרונים היא ג'י סיטי. החברה הפתיעה את המשקיעים אחרי שהגדילה את אחזקתה בחברת הבת סיטיקון למעל 50% ותידרש כעת להגיש הצעת רכש מלאה למניות המיעוט, מהלך שעשוי להגיע להיקף של 1.4 מיליארד שקל; במעלות מזהירים כי המינוף עלול לטפס מה שמעורר חשש שהמהלך יכביד על התזרים, והתגובה מורגשת במניה ובאגרות החוב של החברה. לניתוח המלא על מה עשתה החברה, ומה ההשלכות האפשריות - ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- איי.סי.אל נפלה 15%, חברה לישראל איבדה 14%; מחזור המסחר - 13.4 מיליארד שקל
- היום של טבע, ומה עוד קרה בבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השבוע הקודם ננעל במחזור ענק של כ-13.4 מיליארד שקל השני בגובהו אי פעם, שלב הנעילה (החדש) רשם מחזור של כ-9.4 מיליארד שקל על רקע עדכון המדדים החצי-שנתי. במסגרת העדכון הצטרפו למדד ת״א-35 מניות מגדל ביטוח מגדל ביטוח 2.17% ונקסט ויז׳ן נקסט ויז'ן 7.09% , בעוד שמניות החברה לישראל חברה לישראל 0.35% ואנרג׳יאן אנרג'יאן -3.37% הועברו למדד ת״א-90. המהלך גרם לתנודתיות גדולה במיוחד בשתי האחרונות, בעיקר לאחר הצניחה במניית איי.סי.אל איי.סי.אל 0.11% ובמניית בעלת השליטה בה - החברה לישראל - בעקבות הפשרה עם המדינה סביב זיכיון ים המלח. הישג ל-ICL? - תקבל 2.5 מיליארד דולר על החזרת זיכיון ים המלח למדינה, גם היום אייסיאל תעמוד במוקד לאחר שהשוק יאכל מחדש את השפעות ההתפתחויות על הרווחיות הליבתית שלה.
