טופ ביז ארי בן אלי
צילום: BIZTV
TOP BIZ

מי החברה שתפיץ את החיסון לקורונה והאם המניה שלה מתומחרת בחסר?

ארי בן אלי מהבינלאומי בהמלצה על שלוש מניות - ג'ונסון אנד ג'ונסון שעוד לא אמרה את המילה האחרונה בקשר לחיסון הקורונה, מקסון שתרוויח בזכות יכולת הפצה של חיסון הקורונה וגם - חברת משלוחים אירופאית שנכנסה לשוק האמריקאי 
עדי ברזילי | (17)

ארי בן אלי, אנליסט ני"ע חו"ל בבינלאומי, מסמן 3 מניות עם אפסייד דו-ספרתי. צפו בראיון:  

המניה הראשונה בתכנית שלנו השבוע, היא ג'ונסון אנד ג'ונסון (JOHNSON & JOHNSON) שבן אלי מעריך שבטווח הארוך תנצח את פייזר מבחינת ביקושים שכן החיסון שג'ונסון אנד ג'ונסון מפתחת מבוסס על טכנולוגיה שכבר אושרה ע"י ה-FDA בחיסון האבולה שלהם, והיא גם טכנולוגיה טובה ויעילה יותר שלא מצריכה קירור קיצוני כמו החיסון של פייזר. המניה השנייה היא חברת הפצת התרופות מקסון (MCKESSON CORP) שחתמה באוגוסט על הסכם מול הממשל האמריקאי להפצת חיסון הקורונה, מה שכמובן ייצר לה הכנסות בטוחות. מלבד זאת מדובר בחברה מובילה בתחומה ויציבה. בן אלי צופה שנראה במניה של מקסון אפסייד של 10% למחיר של 205$. ולסיום, המניה השלישית היא ג'אסט איט טייקאווי (JUST EAT TAKEAWAY.COM) חברה אירופאית למשלוחי מזון שנכנסה באחרונה גם לשוק האמריקאי. ג'אסט איט טייקאווי צמחה בקצב מהיר מאד בקורונה ועכשיו רגע לפני החורף והסגר השני ברחבי העולם, בן אלי צופה שנראה עליה של 25% נוספים במניה למחיר של 105 פאונד.  אלה היו המניות של השבוע. את המניות של התכניות הקודמות תוכלו לראות כאן.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    עליזה 18/11/2020 09:47
    הגב לתגובה זו
    בהחלט אחת הסקירות הטובות שקראתי לאחרונה.
  • 16.
    אחיטוב 21 (ל"ת)
    אייל 18/11/2020 07:17
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    ינטל 17/11/2020 19:49
    הגב לתגובה זו
    .
  • 14.
    מעניין (ל"ת)
    אפי 17/11/2020 17:48
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    חחח 17/11/2020 17:33
    הגב לתגובה זו
    המליץ עליה ב 185 דולר והיום היא 173 דולר ובדרך לכיכוון 150 דולר עלתה מהר ללא סיבה ותרד באותה מהירות
  • 12.
    כתבה עם רעיונות מענינים (ל"ת)
    סמי 17/11/2020 16:30
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    עמי 17/11/2020 16:16
    הגב לתגובה זו
    בהחלט מעניין אנליסטמקצוען עם הסברים ברורוים
  • 10.
    אלן 17/11/2020 14:55
    הגב לתגובה זו
    רואים שבחרו לראיון בן אדם שמבין את התחום מאוד טוב, זה ממש בולט בבטחון שהוא מציג את הנושא ואת ההסברים, וגם רואים את הידע שלו באומץ לתת הרחבה מקסימלית על הנושא בלי פחד להתבלבל. באמת בן אדם מוכשר מאוד. בעזרת ה נהיה בידיים טובות.
  • 9.
    ניתוח מעניין ומקצועי (ל"ת)
    משקיע סולידי 17/11/2020 11:34
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ינשוף 17/11/2020 10:49
    הגב לתגובה זו
    ?? יאללה ככל שיהיו יותר חברות שמפתחות חיסון זה יותר טוב לכולנו
  • 7.
    מיכאל א. 17/11/2020 10:32
    הגב לתגובה זו
    תודה רבה! נהנתי מאוד מהכתבה. נעשתה מקצועית, עניינית, מעניינת. J&J רק רציתי לשאול, האם הם לא פרשו ממירוץ לחיסון?
  • 6.
    מיכאל אלישע 17/11/2020 09:36
    הגב לתגובה זו
    אחלה כתבה, נהנתי מאוד! תודה על המידע, זה טוב שיש אנשים שמוכנים שכמה מילים מה הולך היום בשוק! כתבה מקצועית, דינאמית, עניינית! יישר כח!
  • 5.
    מיכאל אלישע 17/11/2020 09:33
    הגב לתגובה זו
    חייב לציין שמאוד נהנתי, כתבה בעלת תוכן מקצועי, ענייני, דינאמי. כל הכבוד! יישר כח!
  • 4.
    מיכל 17/11/2020 09:20
    הגב לתגובה זו
    תודה על המידע, הכל ברור גם למי שלא מהתחום.
  • 3.
    סטס 17/11/2020 09:10
    הגב לתגובה זו
    היה מאוד מעניין, צפיתי בסרטון באופן מלא, האנליסט של הבינלאומי מפגין ידע רחב ושליטה בכל הפרטים, אבדוק את המלצותיו ואשקיע בהתאם, תודה!
  • 2.
    קשקוש (ל"ת)
    אנונימי 17/11/2020 08:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מה עים פדקס שהיא בעלת מטוסים ומערך שילוח בקירור? (ל"ת)
    שגיא 17/11/2020 07:59
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

מחשוב קוונטי גטי תמונותמחשוב קוונטי גטי תמונות

מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים

ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מחשוב קוונטי

כששומעים על מניה שעלתה כמעט 2,000% בשנה, קל להניח שמדובר בחברה שהמציאה טכנולוגיה פורצת דרך או שהפכה לרווחית במיוחד. אבל המציאות של מניות המחשוב הקוונטי שונה לחלוטין: הן המריאו לשיאים חדשים, אף שאין להן כמעט הכנסות ממשיות.


ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72%  ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91%  הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.


הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה

תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.


התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.


נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.