פייפאל מנפצת את הצפי בשורה העליונה והתחתונה
בענף התשלומים הדיגיטליים מתנהלת מלחמה על העליונות וחלוצת הפינטק פייפאל PAYPAL (סימול:PYPL) עומדת במרכזה, וכעת ענקית התשלומים ניפצה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה. הכנסות הרבעון השלישי הסתכמו ב-5.46 מיליארד דולר, זינוק של 25% ומעל לצפי בסך 5.43 מיליארד דולר.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי זינק ב-130% לכמיליארד דולר, לעומת רווח נקי בסך 462 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם למניה הסתכם ב-1.07 דולר, הרבה מעל צפי האנליסטים בסך 94 סנט למניה, וזינוק של 75% לעומת הרבעון המקביל.
פייפאל שמה לעצמה למטרה להפוך את המזומנים ללא רלוונטים, לא רק עבור עסקאות קמעונאיות ברחבי הרשת, אלא גם בתחומים בעלי צמיחה גבוהה, כמו העברות כספים בין אדם לאדם. לפייפאל יש תיק עם פתרונות לתשלומים דיגיטליים הכוללים את PayPal, PayPal Credit, Braintree, Venmo, Xoom ומוצרי iZettle.
באופן קולקטיבי, כלים אלו לא רק מאפשרים לצרכנים לשלוח ולקבל תשלומים, אלא גם מאפשרים לצרכנים למשוך כספים אל חשבונות הבנק ולהחזיק יתרות במטבעות שונים, כולל מטבעות דיגיטליים כפי שפורסם לאחרונה. יתרה מכך, במהלך הרבעון הושק PayPal Business Debit בחמש מדינות אירופיות הכוללות את צרפת וגרמניה.
- פייפאל נכנסת ל-ChatGPT ומזנקת 14% במסחר המוקדם
- מי הנפיקה בטעות 300 טריליון דולר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סך כל נפח התשלומים (TPV) זינק ב-36% לעומת הרבעון המקביל ומעל לצפי האנליסטים בסך 232.6 מיליארד דולר. מנגד, החברה דיווחה על תוספת של 15.2 מיליון משתמשים חדשים וסה״כ 361 מיליון משתמשים פעילים, לעומת צפי של 363 מיליון משתמשים.
לעומת ציפיות לירידה בקלה במספר הפעולות למשתמש פעיל, החברה דיווחה על עלייה קטנה כאשר האומדן הסתכם ב-40.1. כצפוי, מספק העסקאות הכולל זינק ב-26% ל-4 מיליארד בסה״כ.
אפליקציית העברת התשלומים מאדם לאדם, Venmo, דיווחה על TPV של כ-44 מיליארד דולר, זינוק של 61% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת זינק ב-34% לכ-720 מיליון דולר, על רווחיות תפעולית של 17.9%, ושיעור של 27.2% לא על בסיס כללי החשבונאות המקובלים.
החברה מעלה את הציפיות לשנת 2020 וצופה זינוק בהכנסות של 20% עד 21% לכ-21.41 מיליארד דולר בממוצע. ה-TPV צפוי לעלות ב-30%, בעוד שתוספת המשתמשים החדשים צפויה לעמוד על כ-13.3 מיליון בלבד.
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
״העסק שלנו שוב עלה על כל הציפיות, בזכות מומנטום חיובי שנמשך אל תוך הרבעון השלישי. התוצאות החזקות שעליהם דיווחנו היום, מדגימים את הכוח של הפלטפורמה המגוונות שלנו, את היכולות שלנו להתמודד עם עבודה מרובה, ואת כוח הרווח שלנו״ אמר מנכ״ל החברה, ג׳ון רייני.
מתחילת השנה זינקה מניית החברה במעל ל-70% ונסחרת כעת לפי שווי של כ-220 מיליארד דולר, כאשר היא מקבלת דחיפה חזקה מהשפעות נגיף הקורונה. במהלך המסחר המניה הוסיפה כ-0.9% אך נפלה במסחר המאוחר בכ-6%.
- 3.יצאב 03/11/2020 13:55הגב לתגובה זומניה מומלצת להשקעה בסיכון לא גבוהה, וסקטור מומלץ וצומח בקצב מהיר עם הגידול בתשלומים באינטרנט.
- 2.גיא 03/11/2020 08:53הגב לתגובה זואם המניה תרד 3-4% הערב היא תהיה הזדמנות קניה לטווח הארוך.
- 1.נילי 03/11/2020 08:06הגב לתגובה זויש הסבר לירידה במניה לאחר פרסום הדוחות, בתום המסחר ?
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
