טדי שגיא
צילום: יח"צ

קייפ של טדי שגיא גייסה 115 מיליון דולר בהנפקת מניות

משקיעים מוסדיים מהמובילים בתחום בארה"ב, אירופה וישראל השתתפו בהנפקה לצד תמיכה מלאה של כל בעלי המניות הקיימים; הנהלת החברה בראשות המנכ"ל ארליכמן השתתפה גם היא ורכשה באופן אישי מניות בהנפקה 
ערן סוקול | (1)

חברת תוכנות הסייבר Kape, שבשליטת טדי שגיא, הנסחרת בלונדון, גייסה 115 מיליון דולר בהנפקת מניות לציבור. בהנפקה, בהשתתפות של קרנות וגופי השקעה גדולים מארה"ב ומאירופה, נרשמו ביקושים של פי 5 מהסכום שגויס.

החברה מדווחת כי משקיעים מוסדיים מהמובילים בתחום בארה"ב, אירופה וישראל השתתפו בהנפקה לצד תמיכה מלאה של כל בעלי המניות הקיימים. כמו כן, הנהלת החברה בראשות המנכ"ל ארליכמן השתתפה גם היא ורכשה באופן אישי מניות בהנפקה.

לפני כארבע שנים נכנס עידו ארליכמן לתפקיד המנכ"ל, ומאז החברה הכפילה פי 4 את הכנסותיה ומניית החברה זינקה במאות אחוזים. הגיוס הנוכחי, יאפשר להנהלת KAPE להאיץ את אסטרטגיית הצמיחה שלה ולבצע רכישות אסטרטגיות נוספות.

בשנים האחרונות KAPE ביססה את מעמדה כשחקנית מובילה בשוק הפרטיות ברשת האינטרנט. בחמש השנים האחרונות KAPE ביצעה רכישות בשווי כולל של 159 מיליון דולר. בדצמבר האחרון רכשה החברה את PIA האמריקאית, המתמחה במתן פתרונות הצפנה של מידע דיגיטלי ופרטיות ברשת האינטרנט, תמורת כ- 128 מיליון דולר. בעקבות העסקה, KAPE  הפכה לחברה מהגדולות בתחומה בארה"ב.

בעל המניות העיקרי ב-KAPE, איש העסקים טדי שגיא, שהחזיק טרם ההנפקה ב-66.9% מהון המניות של החברה, רכש במסגרת ההנפקה מניות נוספות בשווי של 55.7 מיליון דולר. לאחר ההנפקה, שגיא ידולל במעט ויחזיק בכ-65% אחוזים מהחברה.

ההנפקה תאפשר ל-KAPE לרכוש את מניות המייסדים של PIA, אנדרו לי וסטיבן דפרוספרו. בנוסף, החברה תוכל לבצע עסקאות נוספות בתחום הגנת הפרטיות. לאחר השלמת הגיוס, בקופת KAPE יוותרו כ-52 מיליון דולר.

KAPE נסחרת בבורסת לונדון, לפי שווי של 440 מיליון דולר. החברה דיווחה ברבעון השלישי כי הצמיחה בתוצאותיה מתקדמת כמתוכנן, החברה צמחה פי 4 בהכנסותיה בארבע השנים האחרונות: מ-38 מיליון דולר ב-2016, כאשר היא צפויה לסיים את 2020 עם הכנסות של 120-123 מיליון דולר ועם EBITDA מתואם (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) של 35-38 מיליון דולר. 

קיראו עוד ב"גלובל"

עידו ארליכמן, מנכ"ל Kape: "אנחנו שמחים מהגיבוי המלא והעקבי של טדי שגיא ומקדמים בברכה את המשקיעים החדשים. הביקוש הרב בהנפקה הוא תוצאה של עבודה מאומצת ונותן רוח גבית להנהלה ולצוות. כבר היום  KAPE ממוצבת כמובילה בשוק הפרטיות ברשת, הגיוס יאפשר לנו להאיץ את יישום אסרטגיית הצמיחה שלנו ולהיות החברה המשמעותית בתחום".

ל-KAPE, שמתמחה באבטחת סייבר והגנת הפרטיות באמצעות פתרונות לגלישה אנונימית, יש שני קווי מוצר עיקריים; הראשון, פתרונות לפרטיות ברשת; והשני, הגנה מפני תוכנות זדוניות. המותגים הגדולים של Kape  הם - PIA ו-Cyber Ghos המספקים פתרונות הצפנה דיגיטלית ואספקת גישה מאובטחת ומוצפנת לרשת האינטרנט.

Kape פעילה ב-160 מדינות ומעסיקה כ-350 עובדים.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עברין ברשיון מי החמור שעושה איתו עסקים (ל"ת)
    אריאל 31/10/2020 09:09
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.