טראמפ סובל מקשיי נשימה; פונה לבית חולים צבאי
טראמפ אמנם מצייץ עם עוקביו שמצבו טוב ואולי גם מתלוצץ עם רופאיו. אבל, מסביבתו עולה תמונה אחרת. טראמפ סובל מקשיי נשימה ושעות לאחר שנמצא כי נדבק בקורונה הוא פונה במסוק לבית חולים צבאי לצורך השגחה צמודה. בכל זאת, בשלב זה לא יעשה הליך של העברת סמכויות הנשיא לסגנו. מצבו של הנשיא טרם ההחמרה גרם לירידה של 2% במדד הנאסד"ק. השווקים ימתינו לעדכונים על מצבו לקראת פתיחת המסחר ביום שני, אך החשש הגדול שהקורונה תגרום לטראמפ לוותר על המרוץ או להפוך אותו לבלתי כשיר. טראמפ בנקודת הזמן הזו נחשב לטוב לוול סטריט, יותר מאשר ביידן המתמודד מטעם הדמוקרטיים.
למרות החששות, רופאיו של טראמפ מדגישים שמצבו הבריאותי טוב ושבשלב זה הוא לא נזקק להנשמה. הנשיא בחר בטיפול בתרופה רמדסיביר של גיליאד, שהוכחה כיעילה בהטבת מצבם של חולים בנגיף לצד טיפול בתרופה של רג'נרון שנחשבת בעיני רבים למובילה במרוץ (הרחבה על הבחירה של טראמפ)
כאמור, בדיווח על ההידבקות בנגיף, גם מלאניה, רעייתו של הנשיא, נמצאה חיובית. מלאניה סובלת משיעול קל ומכאבי ראש. יתר בני משפחתו של הנשיא נבדקו והם לא נדבקו בקורונה.
במקביל למעבר הנשיא לבית החולים הצבאי צייץ הנשיא סרטון קצר בחשבון הטוויטר שלו, בו הודה לציבור על התמיכה: "תודה לכולם על התמיכה האדירה שלכם. אני הולך לבית החולים וולטר ריד, ואני חושב ששלומי מאוד טוב. בכל זאת, אנחנו רוצים לוודא שכל הדברים בסדר. הגברת הראשונה מרגישה טוב. תודה רבה לכולכם אני לא אשכח את זה לעולם"
- אמרו לכם שעד הבחירות בארה"ב המדדים יעלו - רגע לפני הבחירות, מה ישפיע על המניות בחודש הקרוב ומה יהיה אחרי הבחירות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך נדבק הנשיא?
- 14.הבהלה לזהב זה מתחיל (ל"ת)ח 03/10/2020 22:01הגב לתגובה זו
- 13.... 03/10/2020 19:26הגב לתגובה זושקופים !! כולכם רופאים הא ?
- 12.ב 03/10/2020 18:07הגב לתגובה זו"עובדה זו, יחד עם הסרטון שפרסם הנשיא בטרם עלה על המטוס שפינה אותו לבית החולים ושבו הוא לא נראה במצוקה נשימתית, מובילה אותנו לשער שאכן, נכון לכרגע, מצבו מוגדר קל עד בינוני", העריכה ד"ר מאור" זו האמת אבל ביזפורטל, שמשום מה מייחל לקטסטרופה, יש אמת אחרת.
- 11.בא 03/10/2020 17:58הגב לתגובה זוהחלמה מהירה לנשיא.
- 10.אחד העם 03/10/2020 16:48הגב לתגובה זובגדול אני די תומך בהרבה ממה שעשה טראמפ, אבל אין ספק שהוא גם אידיוט גמור, בפרט בתור מנהיג במדינה שבה מתים כמו זבובים מהמחלה הזו, והוא ממעיט בערכה ולא משמש דוגמא אישית.
- 9.יש אלוהים 03/10/2020 16:29הגב לתגובה זוהקורונה תציל את העולם ממושחתים שמבקשים להרסו
- 8.משה 03/10/2020 14:16הגב לתגובה זוכתבתי פוטים כמעט ערומים
- 7."אין הדבקה במקומות פתוחים" - נכון? מפגיני שמאל מסריחים (ל"ת)רופא, איכילוב 03/10/2020 13:25הגב לתגובה זו
- 6.יתכן ויצטרך את התרופה של אנלייבקס (ל"ת)בר 03/10/2020 13:08הגב לתגובה זו
- 5.הכתובת על הקיר 03/10/2020 12:50הגב לתגובה זוהתרופה הכי טובה זאת מסכה שמכסה גם את האף וגם את הפה
- 4.זמן טוב לקנות ז ה ב (ל"ת)יוסי 03/10/2020 12:00הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 03/10/2020 12:00הגב לתגובה זוטרמפ "יחלים" כתוצאה מהטיפול ויגיד שיש פתרון לעם האמריקאי
- 2.כל הישראלים צרכים להתפלל ולאחל לטרמף רפואה שלמה אמן (ל"ת)קט 03/10/2020 11:57הגב לתגובה זו
- 1.בנימין 03/10/2020 10:58הגב לתגובה זוטרמפ יעדכן שהחלים בזכות השיקוי ושהמחלה מאחורי העם האמריקאי
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
