הימור בטוח בקורונה: ההכנסות קפצו ב-37%, 888 טסה ב-27%
ענקית ההימורים הישראלית 888 (L.888), שנסחרת בלונדון, מדווחת על הכנסות שיא וקפיצה מדהימה של 37% בשימוש בפלטפורמות ההימורים שלה במחצית הראשונה של 2020. זאת כחלק מעלייה חדה בכל שירותי הגיימינג המקוונים בתקופת הסגרים של הקורונה. בשעה זו מניית החברה עולה ב-25% למחיר שמבטא שווי של כ-1 מיליארד דולר.
הכנסות הקבוצה גדלו ב-37% לסך של 379 מיליון דולר מ-277 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2019. ההכנסות מפעילות ה-B2C צמחו ב-38% לסך של 361.3 מיליון דולר מ-262.5 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2019. ההכנסות מפעילות הקזינו צמחו ב-48% לסך של 260 מיליון דולר, מ-175 מיליון דולר.
ההכנסות מפעילות הפוקר צמחו ב-56% לסך של 36 מיליון דולר, 23 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2019. ההכנסות מפעילות הספורט קטנו ב-1% לסך של 44 מיליון דולר, 46 מיליון דולר. בחברה מציינים שתגובת הלקוחות לחזרה ההדרגתית של אירועי ספורט בקיץ 2020 היתה טובה מהצפוי והובילה לצמיחה של 59% בהכנסות ספורט בחודש יוני לעומת התקופה מקבילה אשתקד.
ההכנסות מפעילות ה- B2Bצמחו ב-21% לסך של 18 מיליון דולר - 15 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2019. ההכנסות משווקים בהם החברה מחזיקה רישיון ומחויבי מס מייצגות את עיקר הכנסות הקבוצה ומהוות 73% מההכנסות מול 74% במחצית הראשונה של 2019.
- חברת 888 מזנקת ב-25% בעקבות השקעה חדשה
- חברת ההימורים הישראלית 888 מתרסקת ב-28%, מה קרה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-EBITDA המתואם צמח ב-56% לסך של 70 מיליון דולר מ-45 מיליון דולר. שעור ה-EBITDA עמד על 18.5% מול 16.2% במחצית הראשונה של 2019.
איתי פזנר, מנכ"ל 888, מסר: "888 הציגה ביצועים טובים מאוד במהלך המחצית הראשונה של 2020 עם צמיחה איתנה בהכנסות וב-Adjusted EBITDA של כ-37% ו-56%, בהתאמה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
"תוצאות אלו משקפות את ההיקף המשמעותי של רכישת לקוחות, מגמת הצרכנים לעבר שימוש מוגבר בשירותים מקוונים, במיוחד בתקופת הסגר בעקבות מגפת הקורונה ואת ההתמקדות הבלתי פוסקת של 888 כמובילת שוק.
"בשלב מוקדם זיהינו כי למגפת הקורונה עלולה להיות השפעה מהותית על לקוחותינו בשווקים בינלאומיים רבים ונדרשנו לספק מענה הולם. לאור זאת, הגדלנו במהירות את הערנות לשמירה על הימורים בטוחים ומניעת נזקים הנגרמים מהם.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
"אנו שמחים על המשך ההתפתחות שלנו בארה"ב עם גידול של כ-90% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כאשר הגידול בא לידי ביטוי בעיקר בצמיחה יוצאת מן הכלל של פעילות ה- B2C של הקבוצה בניו ג'רזי כמו גם ביצועים חזקים של פעילות ה-B2B. אנו מצפים להזדמנויות הפוטנציאליות לטווח הבינוני-ארוך של 888 בשוק האמריקאי.
"888 מתכננת שיפורים נוספים במוצרים, הכוללים בין היתר את השקת מוצר הפוקר החדש במהלך המחצית השנייה של 2020 והשקת פעילות הספורט בבריטניה על גבי פלטפורמה בבעלות 888 בתחילת השנה הבאה. בנוסף, אנו ממשיכים להשקיע בכלים להימורים בטוחים ובהמשך השנה נשיק מאפיין חדש הנקרא "מרכז הבקרה" לצורך הימורים בטוחים, אשר יאפשר ללקוחות ממשק משופר הנועד לעזור להם להבין טוב יותר את התנהגות ההימורים שלהם.
- 7.הזדמנות לקנות ביטקוין לפני שיטוס לחמישים אלף (ל"ת)05/10/2020 09:03הגב לתגובה זו
- 6.לברוח מהבורסה כמה שיותר מהר שלו יהה מאוחר הקורונה מסוכנ (ל"ת)חיים 30/09/2020 12:35הגב לתגובה זו
- 5.כול 3 שנים יש תיקון פו כבר 8 שנים אין תיקון צריך חקירה (ל"ת)יוסי 30/09/2020 12:19הגב לתגובה זו
- 4.הבורסה מסוכנת עברה את הסי צריך תיקון (ל"ת)יוסי 30/09/2020 12:17הגב לתגובה זו
- 3.טרמפ מריץ את הבורסה כמו משוגהחייב חקירה דחוף יש מה לחקו (ל"ת)דוד 30/09/2020 11:18הגב לתגובה זו
- 2.בורסה בארצות הברית לו רוצה לרדת כי טרמפ צריך לחקור אוטו (ל"ת)דוד 30/09/2020 11:16הגב לתגובה זו
- 1.חברים אתם יודעים למה טרמפ הריץ את הבורסה כי היהה בחובות (ל"ת)אבי 30/09/2020 11:14הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
