לבלוע את הצפרדע - ג'יפרוג שווה 7.2 מיליארד דולר
תקופת הקורונה תיזכר אצל רבים כקשה במיוחד, אך זו התקופה הטובה ביותר בהיסטוריה להנפקות של חברות טכנולוגיה. השיאים בנאסד"ק, מגבירים את הביקוש למניות טכנולוגיה וכמות ההנפקות גדלה לצד הוואליואציות שבשמיים. יש נו גם כמה נציגויות - למונייד (LMND) מתחום הביטוח הדיגיטלי הנפיקה לפני מספר חודשים ושוויה הוכפל מההנפקה לשווי של כ-4 מיליארד דולר. ג'יפרוג (FROG) שהונפקה לפני כחודש וחצי הכפילה את שוויה ל-7.2 מיליארד דולר.
ג'יפרוג - הצפרדע - היא סיפור באמת מטורף. התכנון היה להנפיק לפי שווי של קרוב ל-3 והשווי הלך ועלה כשלבסוף היא הונפקה לפי שווי של קרוב ל-4 מיליארד דולר. מאז היא מזנקת והאנליסטים ממשיכים להמליץ עליה.
שווי השוק של ג'ייפרוג מאז ההנפקה: ההייפ סביב החברה ממשיך להיות גבוה
החברה, מייצרת מוצרים המאפשרים לבצע עדכוני תוכנה באופן תדיר ואוטומטי, באמצעות פתרון לניהול ספריות קוד פתוח. בין המתחרות בשוק נמצאת חברת Red Hat, חלק מ-IBI, שנסחרת בגרמניה לפי שווי של כ-29 מיליארד יורו, וחברת VMware (סימול: VMW), שנסחרת בבורסה בניו יורק לפי שווי של כ-61 מיליארד דולר. DELL המחזיקה גם במניות ג'ייפרוג, היא בעלת השליטה ב-VMware. באפיק אחר, מתחרה החברה מול ענקיות הטכנולוגיה אמזון, גוגל ומיקרוסופט, בתחום שירותי הענן.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה כאמור צומחת אבל מפסידה: לפי התשקיף של ג'ייפרוג, בשנת 2019, הכנסותיה הסתכמו בכ-105 מיליון דולר, עליה של 65% לעומת שנת 2018. במחצית הראשונה של שנת 2020, זינקו ההכנסות בכ-50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו ב-69.3 מיליון דולר.
האם חברה שמכניסה בשנה כ-150 מיליון דולר ומפסידה מצדיקה שווי של 7.2 מיליארד דולר? (גדולה מבנק פועלים, בנק לאומי, אמדוקס, אלביט מערכות) בתנאים רגילים, היא נראית יקרה. עם זאת, אנחנו חיים בעולם לא רגיל. בתנאים של ריבית ריאלית שלילית של יותר מ-1%, כמעט כל מספר יכול לצאת נכון כאשר מדברים על חברות צמיחה. זה נכון לגבי ג'ייפרוג, טסלה או כל חברה אחרת.
מניית החברה זינקה בשישי האחרון ב-6.9% והגיעה למחיר של 80 דולר - שיא. באופנהיימר סבורים שה-90 דולר בדרך. מחיר היעד שלהם הוא 90 דולר והם "מגבים אותו בשיעורי צמיחה, מוצר טכנלוגי מבוקש, ושוק צומח. החברה צמחה ב-65% אשתקד וצפויה לצמוח ב-40% השנה. כמו כן היא נהנית משיעור גבוה של שמירת לקוחות (retention rate של 139%), שיעור רווח גולמי מעל 80% ורווחיות תפעולית גבוהה. "החברה צפויה להרחיב את פרישתה השיווקית והגלובאלית", כותבים האנליסטים של אופנהיימר ומוסיפים - "במקביל להאצת פיתוח מוצרים חדשים, ובכך ממוצבת החברה היטב על מנת לשמר את שיעורי הצמיחה הגבוהים, במקביל לשיפור ברווחיות".
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
לפי בית ההשקעות, מניית FROG נסחרת במכפיל מכירות (EV/Sales) של 36 על התחזיות לשנת 2021 (תחזית שמרנית להערכתם), פרמיה לממוצע חברות ה-SaaS בעלות צמיחה גבוהה, אך בטווח מכפילי מכירות המאפיינים את שחקני הסקטור.
להערכת האנליסטים, שיעורי צמיחה גבוהים ופוטנציאל שוק משמעותי תומכים במכפיל ברף העליון. השווי אתו הם מעניקים מתבסס על מכפיל מכירות 45 על תחזית ההכנסות בשנת 2022, ומעריכים כי הפתעה בתוצאות החברה מעבר לצפי עשויה לתמוך בתמחור הנוכחי, ואף להציב את החברה בתור יעד לרכישה, בדומה לרכישות מתחרותיה בעבר, GitHub על ידי מיקרוסופט ו-RedHat על ידי IBM.
- 11.אנשים שוכחים 18/10/2020 18:17הגב לתגובה זוכל ההייפ על חברות הטכנולוגיה החדשניות בעלות טכנולוגיה משבשת נועדו לתת להן שווי שוק מטורףלמרות ההפסדים. בסופו של יום עוד כמה שנים כל חברה כזו שמספקת שירות ותוכנה בענן ותגיע לרווחיות- תקום לה תחרות חדשה ואז כל הרווח ייעלם
- 10.גיל1 18/10/2020 13:11הגב לתגובה זונושא התמחור זה כבר סיפור אחר - היום כבר כלום לא ברור יש כאן טעות קטנה - retention rate של 139%
- 9.tjs 18/10/2020 12:35הגב לתגובה זוהמשותף כולם עושים תוכנה... אולי github זה השוואה דומה
- 8.שגיא 18/10/2020 11:15הגב לתגובה זוענן מתאים לגדולים שלא סופרים אותה ....
- 7.רון 18/10/2020 10:52הגב לתגובה זוזאת שמייצרת מוצר זהה לשל Jfrog. לא אזכיר גם, תעשו שיעורי בית מעבר לקומוניקט ששולחים אליכם.
- 6.מדהים שהם עושים כסף מכלום (ל"ת)1 18/10/2020 10:47הגב לתגובה זו
- 5.CONDOIT # 2 (ל"ת)שולמן 18/10/2020 10:29הגב לתגובה זו
- 4.לרון 18/10/2020 10:09הגב לתגובה זוההתלהבות המתוארת כאן קצת בספק,ניפוח יתר!!!
- 3.מקנא מפירגון 18/10/2020 09:36הגב לתגובה זוברור שאין הגיון בשווי אבל בכל העולם אין הגיון במחירי המניות והנדל"ן...איזה כייף ליזמים עוד מעט יעברו גם את צ'קפוניט
- 2.בקיצור מניה קלאסית של מניית בועה כמו ארבע - חמש המניות שמריצות את הנסדק , הסוף יהיה רע מאוד זה ברור (ל"ת)אריאל 18/10/2020 09:09הגב לתגובה זו
- 1.טמבל מצוי 18/10/2020 09:05הגב לתגובה זובנק לאומי, אלביט והצפרדע? אין שום קשר. לא הבנתי את ההשוואה.
- רן 18/10/2020 10:16הגב לתגובה זופשוט התכוונו לכך שחברה שזה עתה הנפיקה, מוכרת ב-150 מיליון דולר בשנה ומפסידה כסף, שווי השוק שלה גבוה יותר מחברות כמו בנק לאומי ואלביט מערכות - חברות ותיקות שמרוויחות בוחטות של כסף ויושבות על הר מזומנים אדיר.
- בוצי 18/10/2020 10:50שווי השוק לא משקר, בדעיכה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
