AMD זינקה 13% לאחר דוחות טובים והעלאת תחזית; מעמד אינטל מתערער
AMD, המתחרה הקטנה של ענקית המחשוב, אינטל, כבר לא כל כך קטנה. החברה הודיעה כי שבבי המחשב והשרתים של החברה עתידים לייצר הכנסות רבות יותר בהשוואה למה שציפתה בעבר, וזה כאשר העולם עדיין נמצא בתוך המגיפה. יחידת השבבים המותאמים אישית, תתרום להכנסות באופן מהותי, וזאת בהמשך להשקת קונסולות משחקי הווידאו בסתיו.
החברה עקפה את ציפיות האנליסיטים ברבעון השני, כאשר דיווחה על הכנסות כוללת של 1.93 מיליארד דולר, בעוד האנליסיטים העריכו הכנסות בסך 1.86 מיליארד דולר. ההכנסות צמחו בכ-26% לעומת 1.53 מיליארד דולר ברבעון המקביל. התוצאות הטובות האלו מגיעות לאחר שבשבוע שעבר אינטל, המתחרה הגדולה פספסה את תחזיות האנליסטים.
בשורה התחתונה החברה דיווחה על רווח נקי של 157 מיליון דולר, או 13 סנט למניה, לעומת רווח של 35 מיליון דולר או 3 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מתואם למניה הסתכם ב-18 סנט, בעוד האנליסיטים ציפו ל-16 סנט למניה.
מנכ״לית החברה, ליסה סו אמרה ״סיפקנו תוצאות חזקות ברבעון השני. הכנסות Ryzen ו-Epyc הכפילו את עצמן השנה. למרות אי ודאות מקרו כלכלית, אנו מעלים את תחזית ההכנסות שלנו לשנה הקרובה, עם כניסתו של שלב הצמיחה הבא, שמכוון להאצת החברה במספר שווקים״
- קואלקום עקפה את הציפיות והציגה תחזית חיובית, אז למה המניה יורדת?
- AMD עקפה את הציפיות וצופה צמיחה מואצת בשוק הבינה המלאכותית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנהלת החברה מסרה כי כעת היא צופה מכירות במהלך הרבעון השלישי של 2.45 מיליארד דולר ועד ל-2.65 מיליארד דולר. אנליסטים ציפו להכנסות של 2.31 מיליארד דולר, כך שמדובר בהעלאת תחזית מרשימה, ובתגובה להעלאת התחזית ולדוחות בכלל המניה מזנקת.
- 5.תחילת הסוף של אינטל המיושנת (ל"ת)חביב 29/07/2021 18:32הגב לתגובה זו
- 4.דיויד 30/07/2020 16:09הגב לתגובה זודווקא אינטל עכשיו במחיר מציאה!
- 3.אנונימי 30/07/2020 12:06הגב לתגובה זואינטל דווקא היכתה את התחזיות לרבעון השני, הירידה נבעה מהדיווח על עיכוב בטכנולוגיית הייצור הבאה. אינטל עדיין מייצרים מעבדים טובים יותר בטכנולוגיית ייצור ישנה ממה שAMD מייצרים.
- חביב 29/07/2021 18:35הגב לתגובה זונכון שאינטל הכתה את התחזית אבל התחזית היתה גרועה תחזית של צמיחה שלילית,תבין אינטל היא סוס מת , חברת הטכנולוגיה היחידה שלא צומחת..בקיצור צריך להבין כשמגיבים
- 2.הנביא 30/07/2020 10:30הגב לתגובה זוכל המגזר של הסמי-קונדקטורס בתנופה ועוד ימים יגידו. מניות שצוברות מאות ואלפי אחוזים, גם חותכות לפעמים. בסך הכל ירידה סבירה למניות כאלה. אלו מניות שלטווח ארוך עולות במהירות כמו טיל בליסטי למאדים. המגזר גם יותר ויותר נדרש בשל טכנולוגיות מתפתחות ורכבים אוטונומיים, ועוד הרבה המצאות חדשות ועתידיות לבוא. התנופה רק החלה! מי שמחזיק לטווח רחוק רק ירוויח!
- 1.עוד בועה 30/07/2020 01:11הגב לתגובה זואינטל למרות הניהול הכושל והרשלני עושה פי עשר.אינטל רק צריכה להתרכז בלחם והחמאה קרי מעבדים מהירים ואיכותיים.כל השאר בבלת כמו הזמבורה עם המצלמה.
- alex 30/07/2020 09:30הגב לתגובה זוAMD חברה מעולה עם הנהלה מעולה ן היא תיקח הרבה מה השוק של אינטל
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר
ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99% , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.
הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.
נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ.
כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר
מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.
- שוק הקריפטו תחת לחץ: הביטקוין בדרך ל-100 אלף דולר
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.
