"מניית עליבאבא צפויה לעלות ב-20%"
צביקה שלזינגר מ-IBI ממליץ בתוכנית Top Biz על 3 מניות שנסחרות בוול סטריט עם אפסייד משמעותי - חוץ מעליבאבא, הוא ממליץ על חברה שתהנה מהקורונה וחברה בתחום הביטחון-חלל שמצפה לה צמיחה מרשימה
בתוך התקופה חסרת הודאות בשווקים אנחנו מסמנים מניות, והפעם צביקה שלזינגר, מנהל השקעות בינלאומיות ב-IBI בית השקעות, עם 3 מניות שנסחרות בוול סטריט עם אפסייד גבוה. צפו בראיון:
המניה הראשונה והמוכרת מכולם היא של קבוצת עליבאבא (BABA) שנסחרת נכון למועד הצילומים ב-251 דולר למניה. שלזינגר צופה לה אפסייד של 20% בעיקר בזכות שירותי הענן שהיא התחילה לספק לחברות בסין ובמזרח הרחוק. אם להשוות לאמאזון, הרווח משירותי הענן צפוי להיות משמעותי בעיקר באזור עם צמיחה גבוהה בו היא פועלת. המניה השניה היא סנטין (CNC) חברת שירותי הבריאות האמריקאית, שמספקת שירותים למבוטחי הבריאות הממשלתיים. המניה נסחרת ב-63 דולר למניה נכון למועד הראיון ושלזינגר צופה שהיא תגיע ל-80 דולר למניה, כלומר מדובר על אפסייד של 26%. הסיבה לדבריו היא בעיקר הקורונה שמייצרת יותר מובטלים שנאלצים להשתמש בביטוח הממשלתי. בנוסף, זכיה דמוקרטית בנובמבר יכולה לתת לה פוש משמעותי. המניה השלישית היא אל-ת'רי-ארי (LHX) חברת ציוד בטחוני מתקדם שנסחרת כרגע במחיר של 162 דולר למניה ושלזינגר מדבר על אפסייד של 29%. כאן הסיבה נעוצה בחוזקה של החברה והתפתחויות בתחום החלל. אלו היו 3 המניות של השבוע, נתראה בשבוע הבא. לצפייה בתכנית הקודמת של TOP BIZ לחצו כאן - לינק
- 4.loko 22/07/2020 08:57הגב לתגובה זומאז שטראמפ פתח את הפה נגד סין, אני מכרתי את אליבאבא. כל עוד הנשיא הזה מכהן, אני לא מתקרב למניות סיניות. מצטער
- ס 22/07/2020 16:35הגב לתגובה זוהשוק של אסיה והודו הוא עצום, ולשם עליבאבא מוכרים
- loko 23/07/2020 09:54הארביטראז׳ משווה את מחיר המניה בכל העולם. אם בניו יורק יש ירידה גם בסין למחרת המחיר יירד
- 3.דיבורים 20/07/2020 16:23הגב לתגובה זואתה מחרטט
- 2.עומר 19/07/2020 16:16הגב לתגובה זוב 25.3 המלצתי על טסלה. לא שמעתם להמלצה שלי
- שגיב ביטון 10/10/2020 02:27הגב לתגובה זותיתן טיפים
- 1.מתעניין 19/07/2020 14:13הגב לתגובה זולעדי שלום שמח תמיד לקרוא את הפרשנויות והתחזיות של המתראיינים. מציע להציג טבלה ובה מעקב אחרי שינויי שערי המניות מתאריך מתן התחזית ועד תאריך היעד - שנה קדימה ???.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
