לא מאמין בפיזור: 43% מתיק המניות של באפט מושקע באפל
מניית ענקית הטכנולוגיה אפל (סימול: AAPL), מהווה כ-43% מתיק ההשקעות של קרן ברקשייר הת'וואי שבשליטת איש העסקים וורן באפט. נראה כי "האורקל מאומהה" דובק בעצה של עצמו לפיה, "גיוון רחב נדרש רק כשהמשקיעים לא מבינים מה הם עושים".
> האם מניית ברקשייר הת'וואיי היא הזדמנות קנייה?
> באפט מכר 84% מהפוזיציה בגולדמן זאקס; הפוזיציה בטבע ירדה
בדיקה של חברת הייעוץ וההשקעות Motley Fool, מעלה כי, קרן ההשקעות של באפט מחזיקה כיום במניות של אפל בשווי כולל של יותר מ-91 מיליארד דולר, המהווים 43% מתיק ההשקעות שלה.
מקור: MarketWatch
על פי הדו"ח, קרן ההשקעות מחזיקה בתיק שלה בסך הכל ב-46 ניירות ערך. כל אחזקותיה יחד, למעט בנק אוף אמריקה (האחזקה השנייה בגודלה), לא מגיעות לנתח של אפל בתיק.
בראיון לרשת CNBC מוקדם יותר השנה אמר באפט, "אני לא חושב על אפל כעל מניה, אני חושב על זה כעסק השלישי שלנו. זה כנראה העסק הכי טוב שאני מכיר בעולם".
עסקה ראשונה מאז הקורונה מוקדם יותר השבוע דווח כי ברקשייר הת'וואי רוכשת את נכסי הגז הטבעי של חברת האנרגיה Dominion Energy (סימול : D), תמורת כ-10 מיליארד דולר. עבור הקרן, מדובר בעסקה המשמעותית הראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה והטלטלה בשווקים בעקבותיו. באסיפת בעלי המניות השנתית במאי, חשף באפט כי הקרן מחזיקה במזומנים בהיקף שיא של מזומנים, כ-137 מיליארד דולר, כשלדבריו, הוא לא זיהה הזדמנויות רבות, למרות המשבר בשוק המניות. בקרן, הגיעו לא מוכנים למשבר הקורונה, כששני הסקטורים שנפגעו בצורה המשמעותית ביותר - התעופה והבנקים בלטו בתיק ההשקעות שלה. עובדות אלו גרמו להפסד עצום של 49.8 מיליארד דולר ברבעון האחרון. בעקבות כך, החברה הורידה משמעותית את החשיפה לסקטור הבנקאות: על פי הדוחות לרבעון הראשון, ברקשייר מכרה כ-84% מהפוזיציה בגולדמן זאקס (סימול: GS) וכעת היא מחזיקה כ-1.92 מיליון מניות בלבד בחברה. במקביל, החברה מכרה קרוב ל-2 מיליון מניות מג'יי פי מורגן (סימול: JPM), וכעת היא מחזקה ב-57.7 מיליון. מדובר בירידה של 3% בפוזיציה.
- 9.לפי דעתי תיקון אלים במניה קרוב מתמיד תבנית חוד מבהילה (ל"ת)תז 09/07/2020 07:35הגב לתגובה זו
- זה.... (ל"ת)כמה שנים אומרים את 09/07/2020 17:52הגב לתגובה זו
- 8.ראלי 08/07/2020 22:00הגב לתגובה זונראה אותו מממש?
- 7.יש לו אמרה לכל הימור...טוב לספר הבא (ל"ת)משה מהתחנה המרכזית 08/07/2020 21:49הגב לתגובה זו
- 6.רועי לוי 08/07/2020 18:25הגב לתגובה זואבל עדיין הגדול ביותר. פשוט להשקיע הכל רק באפל שזו חברה טובה אבל גם טובות ממנה נפלו לא נשמע חכם, בנוסף הוא אומר שהוא לא מצא הזדמנויות שיש חברות שירדו יותר מחצי והעסק שלהן לא נפגע באופן כל כך דרמטי .. נשמע שהוא עייף קצת מהתחום ואני לא מאשים אותו אחרי כל כך הרבה שנים.
- 5.Berkshire Hathaway היא חברת אחזקות, לא קרן השקעות (ל"ת)תיקון 08/07/2020 17:08הגב לתגובה זו
- 4.ליבי 08/07/2020 15:43הגב לתגובה זויחי ההבדל הקטן...
- חברת האחזקות לו מרוויחה לא הוא.. (ל"ת)משה 09/07/2020 15:12הגב לתגובה זו
- שם 09/07/2020 08:07הגב לתגובה זואם ירצה לממש אפילו 10% מה חזקות מחיר המניה ירד כל כך שלא ישתלם לו
- שי 09/07/2020 07:57הגב לתגובה זויא דבע
- רן 08/07/2020 19:52הגב לתגובה זו:-)
- וכשאפל יורדת אחוז קטנטונת? בקרוב היא תרד 90%. (ל"ת)היי 08/07/2020 16:40הגב לתגובה זו
- שי 09/07/2020 07:58אנליזה מטורפת הבאת לנו פה היום
- 3.מביו עניין 08/07/2020 15:06הגב לתגובה זוהוא באמת תותח.אבל זה כלל לא נכון לצערי.גם אם אתה מבין ומכיר לעומק כלל הפיזור הוא כלל ברזל.יש סיכון שאינו נראה לכל ענף ולכל חברה .יום אחד הוא יגיע גם לאפל ואז ניראה.
- 2.הוא הפך ממשיקע למהמר? (ל"ת)רם 08/07/2020 13:58הגב לתגובה זו
- 1.ואני הקטן יחד איתו (ל"ת)דוד הגנן 08/07/2020 13:36הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
