פיליפ מוריס תפסיק למכור סיגריות במדינות רבות ב-15 השנה הקרובות
חברת ייצור הסיגריות השנייה בגודלה בעולם, פיליפ מוריס (סימול: PMI.SW), הודיעה כי עד שנת 2035 תפסיק למכור סיגריות בחלק ניכר מהמדינות בהן היא משווקת את מוצריה. במקום זאת, החברה תתמקד במכירת מוצרי הבערה ללא עשן, דוגמת ה-I-COS, אותו היא מקדמת.
כאמור, פיליפ מוריס פרסמה את דו"ח הקיימות והאחריות התאגידית המשולב הראשון שלה, ובו סקירה כוללת של ביצועי החברה בפן הסביבתי, החברתי והממשלתי (ESG) והתקדמותה לקראת עתיד ללא עשן.
השאיפה היא כי עד שנת 2025 למעלה מ-40 מיליון מעשנים בגירים יפסיקו לעשן סיגריות ויעברו למוצרים מבוססי טבק בחימום ללא עשן שאושרו לשיווק על ידי ה-FDA. מאז הכרזת החברה הגלובלית על יוזמת "עתיד ללא עשן" שהיא מקדמת, ב-2016 צנח נפח הצריכה השנתי של סיגריות המבוססות בעירה בכ- 114 מיליארד יחידות.
מנכ"ל פיליפ מוריס ישראל: "על מנת לסייע בהאצת המעבר לאלטרנטיבות ללא בעירה ולעזור למיליוני אנשים בישראל להפחית את נזקי העישון נדרש לקיים דיון ציבורי ולבצע התאמות רגולטוריות לקידום המהלך"
- מעשנים ביחד: המניה שעלתה ב-37% בחצי שנה
- יצרנית הטבק פיליפ מוריס מפרסמת דוחות מעולים – המניה עלתה 7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות המילים היפות, קודם כל החברה צריכה לעמוד ביעדים האלה. צריך להבין שכרגע, פיליפ מוריס לא מוכרת כלל סיגריות בארצות הברית, אלא רק מחוץ מחוץ לגבולותיה. מוצריה כיום מתבססים על מוצרים ללא עשן.
זאת מאחר וב-20 שנה האחרונות, תעשיית הטבק והסיגריות עצמן, הפכו כמעט למוקצות, לא רק על ידי הרגולטורים שכבר מנסים להגביל את התעשייה כבר משנות ה-70 של המאה הקודמת, אלא גם על ידי דעת הקהל לנוכח השקרים שחברות אלה הסתירו בדבר נזקי העישון לאורך עשרות שנים.
- 1.סיגל 07/07/2020 15:55הגב לתגובה זוספרו לליצמן....
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
