איציק בנבנישתי פרטנר
צילום: יח"צ
פרטנר > סלקום

"לא צפויה השפעה שלילית משמעותית על הרווח ברבעון השני"

תוצאות פרטנר טובות מתוצאות סלקום; איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר אחרי התוצאות, מסביר ששוק הסלולר מתייצב בעוד שהשוק הקווי והאינטרנט במגמת עלייה
ערן סוקול |
נושאים בכתבה אינטר פרטנר

חברת פרטנר 3.07%  מדווחת על תוצאות יחסית טובות - בעוד סלקום 3.56% מגמגמת, פרטנר מספקת צמיחה וזה בולט במנועי הצמיחה לרבות בתחום ה-TV. ה-EBITDA המתואם של פרטנר הסתכם ב-215 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, לעומת 197 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-807 מיליון שקל - עלייה של 2% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות משירותים - 629 מיליון שקל, עלייה צנועה של 1%. גם ההכנסות מציוד עלו ב-5% ל-178 מיליון שקל.

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) עמדה על 53 שקל, ירידה של 5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. לחברה לסוף הרבעון 2.86 מיליון מנויי סלולר - עלייה של 19 אלף ברבעון. כמו כן, לחברה 200 אלף מנויים לשירותי ה-TV, גידול של 12 אלף מנויים ברבעון.

 

התפתחות מספר המנויים ב-TV

מקור: פרטנר

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר אמר עם פרסום התוצאות - "אנחנו מסכמים את הרבעון הראשון לשנת 2020 בגידול במצבת הלקוחות במגזר הסלולר ובמנועי הצמיחה של פרטנר עם גידול במצבת מנויי הטלוויזיה ובפריסת תשתית הסיבים האופטיים, וזאת על אף השפעות הקורונה. בזכות האיתנות הפיננסית, ויחד עם ניהול אחראי של ההוצאות, המשך צמצום החוב נטו עם גיוס הון מוצלח בתחילת הרבעון, והגמישות הארגונית שאפשרה מעבר מהיר לעבודה מהבית, הגענו ערוכים היטב למשבר שפוקד את המשק.

"ברבעון הראשון המשכנו במגמת צמיחה במגזר הסלולר עם תוספת של 19 אלף מנויים, ולמרות הירידה בהכנסות משירותי נדידה, שמרנו ברבעון זה על יציבות יחסית בהכנסות שירותי סלולר עם ירידה של 3% בלבד מהרבעון הקודם. במגזר הקווי, ההכנסות משירותים קוויים המשיכו לעלות. תשתית סיבים אופטיים הוכחה כתשתית חיונית ברמה הלאומית, כפי שבא לידי ביטוי באופן משמעותי בימי הגבלות התנועה בשל הקורונה בעיקר בחודשים מרץ ואפריל.

"בתקופה זו, צריכת האינטרנט זינקה בעשרות אחוזים, דבר הממחיש בצורה הברורה ביותר עד כמה תשתיות תקשורת מהירות הן חיוניות למשק ולצרכן הפרטי והעסקי. אשר על כן, תשתית הסיבים העצמאית של פרטנר, שכבר מגיעה ליותר מ-625 אלפי משקי בית בישראל, מהווה יתרון ממשי משמעותי עבור לקוחותינו. פרטנר TV ממשיכה לצמוח יותר מכל שירותי הטלוויזיה בישראל ונכון להיום לפרטנר 210 אלף מנויי טלוויזיה, כאשר בשנה האחרונה צירפנו 58 אלף מנויים חדשים. בנוסף, החודש הכרזנו על הרחבת השותפות האסטרטגית של פרטנר TV ונטפליקס בהשקת חבילות טלוויזיה משותפות, במודל הקיים רק לשותפות בודדות של נטפליקס בעולם.

"תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2020 המשיכו לשקף את המגמות של הרבעונים האחרונים, עם המשך צמיחה בהכנסות וברווח במגזר הקווי והמשך התייצבות של שוק הסלולר. משבר הקורונה החל להשפיע באופן שלילי על המצב העסקי מתחילת מרץ 2020 .ההקפאה הכמעט מוחלטת של טיסות בינלאומיות גרמה לירידה משמעותית בהכנסות משירותי נדידה, סגירת הקניונים השפיעה לרעה על היקף מכירות הציוד והצפי לעלייה בחובות האבודים בעקבות המשבר גרם לגידול בהוצאות בגין חובות מסופקים. למרות זאת, על אף שהמשבר החל לתת את אותותיו מתחילת מרץ, ההשפעה הכוללת על תוצאות הרבעון הראשון של 2020 לא הייתה מהותית, בין היתר, בזכות העובדה שהחברה נקטה באמצעים מידיים על מנת לצמצם את השפעת המשבר, בין השאר באמצעות צמצום בהוצאות וצמצום זמני של מצבת עובדי החברה על ידי יציאת כמות משמעותית של עובדים לחופשה ללא תשלום.

"במגזר הסלולר, מצבת המנויים שלנו גדלה ברבעון הראשון ב- 19 אלף מנויים, כולל 14 אלף מנויי Paid-Post ,לצד גידול שולי בשיעור נטישה שעלה מ-7.2% ברבעון הקודם ל- 7.5% ברבעון הנוכחי אך ירד לעומת 8.5% ברבעון המקביל".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.