וויקס
צילום: יחצ

הסיטואציה המושלמת עבור וויקס - המניה בשיא כל הזמנים

נגיף הקורונה האיץ את הרכישות באינטרנט - מי שלא ברשת לא קיים; זה טוב לעסקים של וויקס. מניית החברה יותר מהכפילה את שערה בחודש וחצי; בשבוע הקרוב החברה תפרסם דוחות

עמית נעם טל | (3)

טריליוני הדולרים שמוזרמים לשווקים בחודשיים האחרונים הצליחו להקפיץ את מחירי כל הנכסים הפיננסים. עם זאת, הקפיצה במניית וויקס הישראלית (סימול:WIX) בולטת במיוחד. מניית החברה, שקבעה שפל במקביל לשווקים ב-18.3, השלימה אמש זינוק של קרוב ל-114% מהשפל וחזרה להיסחר ברמות שיא כל הזמנים - שער של כ-160 דולר שמבטא  שווי שוק של 8.3 מיליארד דולר. 

התשואה העודפת שהעניקה החברה בחודשיים האחרונים לא מקרית ונראה כי היא מגיעה במקביל לציפיות של המשקיעים לשינויים משמעותיים בדפוסי הצריכה בעקבות נגיף הקורונה. ניקח לדוגמה את תעשיית המסעדות: אם עד כה בעלי העסקים בתחום יכלו להסתדר ללא חשיפה באונליין, ההגבלות החדשות (כמו ביצוע ההזמנות באמצעות טייק אווי בלבד) מייצרות למעשה סיטואציה בה אם לעסק אין דף עסקי באינטרנט, הוא כבר לא קיים מבחינת ציבור הלקוחות. ניתן כמובן לעשות הקבלה של הסיטואציה בתעשיית המסעדות לתעשיות רבות. המסקנה היא ברורה - עסקים רבים צריכים להתרחב לאונליין. 

עבור וויקס, שפיתחה פלטפורמה לבניית אתרי אינטרנט בקלות, מדובר בסיטואציה מושלמת. אם היה נדמה בתחילת השנה כי קצב הצמיחה הגבוה של החברה בשנים האחרונות מתחיל להתמתן, החברה מקבלת רוח גבית משמעותית בעקבות נגיף הקורונה. במקביל, הכסף הזול בשווקים מתגמל בצורה משמעותית חברות המציגות צמיחה גבוהה (גם אם השורה התחתונה לא נראית וורודה במיוחד). 2 גורמים אלו לא צפויים להעלם מהשווקים בתקופה הנראית לעין.

בהקשר זה, חייבים להזכיר ישראלית נוספת שנהנית בתקופה האחרונה מרוח גבית משמעותית בעקבות השינויים שנגרמו בעקבות נגיף הקורונה. פייבר (סימול:FVRR) הציגה השבוע גידול משמעותי בפעילות ברבעון האחרון, דבר ששלח את מניית החברה לשיא כל הזמנים (לכתבה המלאה). 

ביום חמישי הקרוב (14.5) צפויה וויקס לפרסם את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2020 ויהיה מעניין לראות אם הצפיות של המשקיעים אכן מתגשמות. נזכיר כי במהלך הרבעון האחרון של 2019 הצליחה החברה לצרף עוד כ-5 מיליון מנויים, כאשר בסך הכל היו לחברה כ-165 מנויים רשומים. מתוך נתון זה, כ-4.5 מיליון היו מנויי פרימיום. השווקים מצפים היום לגידול משמעותית ב-2 סעיפים אלו. 

מספר המנויים של החברה בשנים האחרונות, מתוך הדוחות הקדומים: קצב הגידול יצבור תאוצה?

הצפי בשווקים לדוחות השבוע לא כל כך גבוה, דבר שעשוי לרמוז כי החברה "תכה את התחזיות". החברה צפויה לדווח על הכנסות של 216.2 מיליון דולר ברבעון האחרון, נתון המציג עלייה של 25% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. התחזית בשווקים לרבעון הבא עומדת על הכנסות של 227 מיליון דולר. במקביל, החברה צפויה לדווח על הפסד של 0.03 דולר למניה, לעומת רווח של 0.03 דולר בתקופה המקבילה אשתקד. האם אלו נתונים שמצדיקים שווי של 8.3 מיליארד דולר? תלוי בסביבה הכלכלית. הסביבה הנוכחית מתגמלת צמיחה והחברה בהחלט עומדת בקריטריונים.

קיראו עוד ב"גלובל"

גרף מניית החברה: בוול סטריט אוהבים צמיחה וזה מתבטא במחיר המניה

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    החזאי 09/05/2020 17:15
    הגב לתגובה זו
    חברת שקר כלשהו תעבור להפסדים של 10 טריליון דולר ברבעון השני. עכשיו כשיגיעו הדוחות ותראו שהיא הפסידה רק 9 טריליון אני מצפה שהמניה תקפוץ ב10 אחוז ליום...
  • 2.
    לוי 09/05/2020 17:06
    הגב לתגובה זו
    היחידים שידעו הם הבעלים ובטוח שבני משפחותיהם והמקורבים אליהם עשו את הקופה וזה לא חדש בבורסה
  • 1.
    ביטלנו את המנוי שבוע שעבר עקב הקורונה (ל"ת)
    ביטלנו את המנוי 09/05/2020 16:31
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.