ביומד ניסוי פארמה מבחנה
צילום: Istock

גילאד: הניסוי ב-Remdesivir מראה תוצאות טובות

תרופת ה-Remdesivir של גילאד נחשבת למובילה במירוץ לפיתוח טיפול בנגיף הקורונה. החברה טוענת היום כי הניסוי בחולים קשים השיג את המטרה העיקרית. מניית החברה מגיבה  בעליות של 2.2% לדיווח
עמית נעם טל | (16)
נושאים בכתבה ביומד קורונה

לאחר הספקולציות בשבועות האחרונים סביב תרופת ה-Remdesivir של גילאד (סימול:GILD) כטיפול לקורונה, החברה מפרסמת לפני זמן קצר הודעה לתקשורת ובו היא טוענת לתוצאות טובות בניסוי שנערך בתרופה. העליות החוזים מתחזקות בעקבות ההודעה.

בהודעת החברה נטען כי הניסוי עמד בנק' הקצה העיקריות שלו וכי החברה תפרסם פרטים על הניסוי שנערכו בחולי קורונה קשים בקרוב. חשוב לציין כי מדובר בניסוי אחד מתוך מספר שהחברה מבצעת סביב התרופה. בנוסף, בחברה דואגים לצנן את ההתלהבות ומזכירים כי התרופה עדיין לא הוכחה וכנ"ל גם סוגיית הבטיחות שלה. החברה צפויה להמשיך את שיתוף הפעולה עם הרשויות הרגולטוריות. 

עוד טוענים בחברה:" בניגוד לפיתוח תרופות מסורתי, אנו מנסים להעריך את יעילות התרופה במקביל למגיפה. מחקרים רבים מנסים במקביל לבדוק את יעילות ה-Remdesivir".

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    משקיע וותיק 04/07/2020 08:18
    הגב לתגובה זו
    יש תרופה דומה מאד ויתכן יעילה ובטיחותית הרבה יותר ושמה אפילו דומה: גלדסיביר של ביוקרסט האמריקאית BIOCRYST - BCRX .במידה והניסוי בבני אדם יראה זאת יהיה לאירופה וארה"ב ושאר העולפ אפשרות לרכוש את התרופה הזו, במנגנון של עצירת השתכפלות הוירוסים דרך ה RNA שלהם.
  • 10.
    הסינים ערכו את הניסוי עבור כלעד ואמרו שאין לתרופה השפעה (ל"ת)
    אבי 30/04/2020 05:47
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    דירה=קורת גג 29/04/2020 19:38
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • 8.
    בולשיט 29/04/2020 19:00
    הגב לתגובה זו
    תרופה . בולשיט אנד גורנישט
  • 7.
    בלוף 29/04/2020 16:57
    הגב לתגובה זו
    הידרו כלורוקווין+ בתוספת אבץ ועוד תרופה ריפאו בחו"ל מאות אלפי אנשים תוך כמה ימים. אבל תמשיכו לדחוף את התרופה הבלוף הזאת שלפני יומיים הוציאה תוצאות לא טובות בניסויים.
  • אני 30/04/2020 11:47
    הגב לתגובה זו
    קשים. לגבי הראשונה שציינת גם מסוכנת וגם לא עוזרת. לגבי רמדסיביר אולי לפי המיסוי מקצרת זמן אפוי רק לחולים קלים בכמה ימים. לחולים קדים לא עוזרת בכלל. טראמפ מקשקש עצמו לדעת ומדביק בשטויות גם את המדענים שלו.
  • NIH 29/04/2020 17:27
    הגב לתגובה זו
    קיים מידע סותר בקשר ליעילות של כלורקווין והידרוקסיכלורוקווין לטיפול בקוביד 19
  • אבי 30/04/2020 10:43
    מיקס התרופות הזה צריך להינתן בשלב ראשוני ומוקדם של המחלה. ה"מחקרים" שפורסמו שטענו ההיפך , שאחד מהם היה של חוקר שקיבל מענק מגילייד, הראו תוצאות זניחות על חולים שהתחילו לקבל את התרופה אחרי שהגיעו כבר למצב קשה ובנוסף הם קיבלו רק את ההידרוכלורין ללא אבץ והתרופה השלישית..זה פשוט בלוף של ענקיות הפארמה כי יש תרופה קיימת ללא פטנט ואין להם כסף בזה. ד"ר זלנקו בניו יורק טיפל בכ 1500 חולים ואיבד 2 אנשים עד עכשיו..תחפש קצת מידע עליו. שיקרו לך ידידי
  • 6.
    fisherking 29/04/2020 16:44
    הגב לתגובה זו
    היתכן שניסוי של 19 מטופלים בלבד יצמיח הודעה פומפוסית כזו??
  • 5.
    לפי הנוסחה. חיסון= ירידות חדות. (ל"ת)
    תלמיד 29/04/2020 16:19
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    עופר 29/04/2020 16:17
    הגב לתגובה זו
    העליות בחוזים מוצדקות , גם אם נקודתית.
  • 3.
    בעירבון מוגבל (ל"ת)
    רמי 29/04/2020 16:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שיקום הפראייר שיגיד שהוא מתחסן? (ל"ת)
    מייק 29/04/2020 16:07
    הגב לתגובה זו
  • חיסון 29/04/2020 17:38
    הגב לתגובה זו
    עדיין בשלב נסיון יקח זמן , תחשוב לפני שאתה כותב ! וברגע שיוצא חיסון אני אהיה פראיר ואתחסן !!!
  • 1.
    נדב 29/04/2020 16:00
    הגב לתגובה זו
    כייף לשמוע. הכל חוזר לקדמותו...ועכשיו ניפול בגלל הסיבות האמיתיות..
  • בנתיים רצים למעלה (ל"ת)
    איפה נפילות?! 29/04/2020 17:45
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.