ה-ECB הכריז על תוכנית רכישות בהיקף של 750 מיליארד אירו
הבליץ' של הבנקים המרכזיים נמשך והפעם הבנק המרכזי באירופה (ECB) מפתיע את השווקים ומודיע על השקת תוכנית רכישות זמנית בהיקף של 750 מיליארד אירו. התוכנית מגיעה לאחר שביום המסחר האחרון נראה היה כי משבר החובות באירופה מתחיל להתעורר (לכתבה המלאה).
התוכנית החדשה, Pandemic Emergency Purchase Programme או בקיצור PEPP צפויה להימשך עד לסוף 2020 והיא צפויה לכלול רכישות בשוקי האג"ח הממשלתיים ושוקי האג"ח הקונצרניים בדומה לתוכנית הרכישה האחרונות.
תוכנית הנוכחית, ה-ECB צפוי לרכוש לראשונה גם אגרות חוב של יוון, שהחלו לזנק בימים האחרונים.בנוסף, התוכנית תכלול גם פיקדונות קצרי טווח של חברות (commercial paper), בדומה לתוכנית שהשיק הפד' מוקדם יותר השבוע.
- 6.דירה=קורת גג 19/03/2020 17:49הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 5.מנהל תיקים ותיק 19/03/2020 08:54הגב לתגובה זו130 מליארד דולר בקופה והוא נותן לעם ישראל במעמד הבינוני ומטה לפדות את חסכונותיו בנזיד עדשים לעשירים החדשים ונותן לספקולנטים של מטסעות להשתולל . בסיום הקדנציה יחזור ללמד בארה"ב ואנחנו נישאר פה עם כל ההרס .
- 4.תחילת הסוף (ל"ת)רוני 19/03/2020 07:27הגב לתגובה זו
- 3.gnux 19/03/2020 07:22הגב לתגובה זוהבנק המרכזי ביפן. מגדיל את ההימור עוד ועוד. השיא של 1990 נראה רחוק מתמיד.
- 2.דניאל 19/03/2020 06:50הגב לתגובה זויפרצוף תחת , במקום לעזור לכלכלה , לחברות בקשיים, לעסקים קטנים ולמשקי בית , במקום לחלק מסכות ואלקוג'ל חינם, במקום להזרים כסף למעבדות שמחפשות טרופה, במקום לבצע סגר מלא ולהודיע שהפד והבנק האירופי המרכזי יממנו לפחות 70-75 אחוזים ממשכורות השוהים בבית הם מזרימים כסף לבורסות וממלאים את כיסי הספקולטים והמוסדיים (הבנקים) סוחרי הנגזרים שיום יום עושים מיליארדים. כולנו ראינו מה קורה היום בבורסות. יום עולים 7-10 אחוזים ויום מתרסקים 7-12 אחוזים, ממש בסירוגין , יום עולה ויום יורד, והספקולנטים יום קונים שורטים ויום קונים לונגים ומשלשלים מיליארדים לכיסיהם. במקום להזרים כסף לספקולנמטים צריך לתת לשווקים להתרסק ולהגיע לתחתית , וכשתהיה התייצבות בתחתית , כשהבורסות ילכו הצידה , יום עליה עד אחוז ויום ירידה עד אחוז , הכסף הרב שיצא והתיישב בפקדונות יחל להיכנס בחזרה והבורסות יטוסו מהר כמו שקורה בכל מפולת. הניסיון הפטאטי של הפד והבנקים המרכזיים לייצר תחתית מלאכותית לא יעבוד והיחידים שירוויחו מהזרמות הכסף יהיו הספקולנטים והמוסדיים כותבי הנגזרים שמנהלים את העליות והירידות המטורפות.
- 1.כלכליסט 19/03/2020 06:47הגב לתגובה זומעניין שמיטב המוחות הכלכלים טרם הפנימו כי כל המשבר הוא פסיכולוגי לגמרי , וכל יום וכל תכנית פומפוזיונית של מאות מילארדי דולרים מכניסים את המשקיעים לבור לחץ ופחד עמוק יותר, כל הכסף שנשפך בעולם פשוט מיותר -נקודה סימן קריאה!. צריך לומר לציבור בכל מדינה את האמת , כן יש מגפה, היא מעט יותר קטלנית ומדבקת משפעת רגילה, אך המוות ממנה נמוך בעשרות אחוזים מכל תאונות הדרכים /הסרטן/ובעצם כל מחלה באשר היא שלווה את האנושות שנים ... אם חשבו בהתחלה שההתאוששות תהיה מהירה כמו הנפילה, הממשלות והבנקים המרכזיים בעצמם גורמים מיום למיום למיתון עצום של טריוליוני דולרים שנשפכו על היסטריה מיותרת ומטופשת . ברגע אשר שתהיה וודאות יהיו עליות ... הכוונה לא לוודאות כלכלית בכלל זה כל העניין . הכוונה לוודאות רפואית ( בקיץ זה יעבור או יחלש / תמותה נמוכה בגורמי סיכון של הגיל השלישי ) עוצר שמוצר מחזירים את העולם עשרות שנים אחורה ...השוק רק חיכה לבועה שהיתה קיימת במשך עשור שתתפוצץ אז הנה נמצאה הסיבה המטופשת לפוצץ אותה , ולא אין שום קשר בין הקורונה לכך ... זה רק הטריגר . יקח שנים לתקן את הטעויות שמתרחשות מדי יום ביומו ... מיותר
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
