חושבים שפספסתם את העליות בטסלה? אולי לא מאוחר מדי
מניית טסלה מתממשת בפתיחה, אחרי זינוק של מעל 100% מאז פרסום הדוחות הטובים באוקטובר; אנליסטים מאמינים כי הפוטנציאל עדיין קיים ומציעים אסטרטגיית השקעה במניה; נשמע מופרך, אבל האסטרטגיה עשויה להיות מעניינת - שווה קריאה
אם אתם מאמינים שהמכירות העולמיות של טסלה (סימול: TSLA) נמצאות בנקודת זינוק, זו יכולה להיות הזדמנות מעולה להצטרף לחגיגה.
מניית טסלה רשמה גל עליות אדיר מאז שהחברה דיווחה על רווחים טובים יותר מהצפוי בסוף אוקטובר. כמה טוב? יותר מ-100% בשלושת החודשים האחרונים, כשאתמול היא הוסיפה עוד 3.2% וטיפסה למחיר של יותר מ-540 דולר.
ניתן להבין אם המשקיעים שצופים מהצד מרגישים כאילו החמיצו את הדבר הגדול הבא. יתרה מזאת, אלה שאינם בעלי החזקה בטסלה עשויים לחשוש לקנות ברמות הנוכחיות, מתוך מחשבה שזה יהיה מתכון לאסון. מאוד הגיוני במיוחד שטסלה כבר שווה קרוב ל-90 מיליארד דולר, אבל יש גם דעות אחרות. מנהלי ההשקעות מסבירים כי יש עדיין פוטנציאל עליות, ואם המשקיעים מאמינים באסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה, המפתח הוא ניהול סיכונים.
חשוב לציין, מניית טסלה תנודתית בערך פי שניים ממניית אפל (AAPL) ופי כמה מהתנודתיות של השוק. האסטרטגיה הנכונה, כך על פי גישה של מנהלי השקעות בוול סטריט, צריכה להיות מאוד זהירה. כלומר, לקנות פוזיציה קטנה מאוד ואז להוסיף עליה כאשר המנייה יורדת, ולמכור חלק כאשר המניות עולה. ככלל, עמדה כזו נכונה לגבי כל תיק השקעות, כאשר שמירה על כמות מניות מסוימת מאלצת את המשקיע לשמור על פוקוס ביסודות העסקיים של החברה.
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- וול-סטריט ננעלה בעליות מתונות; נייקי קפצה ב-5%, מיקרון עלתה ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חביבת השורטיסיטים
טסלה הייתה חביבת השורטיסטים בשנים האחרונות. רק בחודש מאי האחרון הגיעו פוזיציות השורט על החברה לשיא, כאשר קרוב ל-34% מכלל המניות הצפות בשוק היו בשורט. עם זאת, השורטיסטים צריכים להיות מאוד אמיצים כדי להמליץ על שורט במניית טסלה בימים אלו, וזאת מהסיבה הפשוטה - שורט על טסלה פשוט לא עובד. למעשה, השורטיסטים על המניה הפסידו מעל 11 מיליארד דולר מאז 2016.
אך שימו לב לנתון המעניין הבא. טסלה היא עדיין פוזיציית השורט הכי גדולה בשוק אחרי אפל. ישנן פוזיציות שורט בהיקף של 13 מיליארד דולר על מניית החברה, כמעט 13% משווי השוק שלה. אפל, לעומת זאת, נסחרת בשווי של פי 13 גדול יותר משל טסלה, ורק כ -1% ממניותיה נמצאות בפוזיציית שורט. המשמעות ברורה, השורטיסטים יושבים חזק על המניה וישנו סיכון ל"שורט סקוויז", אך שימו לב שכמות השורטיסטים גם ירדה מ-34% ל-13% בלבד.
המפתח להצלחה הוא בסין
אז כן, כולם אוהבים לדבר על מכוניות חשמליות. ובהתבסס על ההצלחה של טסלה, נראה שכולם רוצים לנהוג במכונית כזו. הדבר המוזר הוא שאף אחד לא באמת רוצה לקנות אותם. פחות מ-2% מהרכבים שנמכרו בארה"ב השנה היו חשמליים.
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
- 3.קורא נתונים 15/01/2020 19:59הגב לתגובה זוברבעון האחרון, טסלה סוף סוף הציגה רווח קטן של 143 מ דולר. גם זה לא בטוח שהיא תצליח לשמור לאורך זמן. gm הרוויחה באותו רבעון כמעט פי עשרים. 2.4 מיליארד. והיא נסחרת בשווי שהוא סביב חצי מזה של טסלה. מניית טסלה זה חתיכת בלון נפוח, שכל הטיסה שלו לאחרונה נבעה משורט סקוויז היסטרי. ככל שיתרות השורט יורדות, יהיה למניה יותר קשה לעלות, והרבה יותר קל לרדת. שגעונות כאלה קורים מדי פעם, והם לא קשורים בכלל למצב החברה. קזינו נטו. מי שרוצה להמר בקזינו, מוזמן. לקרוא לזה השקעה זה מוגזם לגמרי
- 2.איזה אסטרטגיה זאת ? למצע כשמפסידים.... (ל"ת)סוחר 15/01/2020 18:07הגב לתגובה זו
- 1.איך שורטיסטים נשרפים 15/01/2020 16:59הגב לתגובה זוכי שורט או שעושים דרך קניית פוטים או שעושים על מדדים אבל שורט חשוף על מניות בלי שיש גידור בקולים מנגד שזו עוד פוזיציה שאפשר לשקול זה המתכון הטוב ביותר למחוק ים כסף מהר
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
