איזה גוף מעניק המלצת מכירה לאפל עם מחיר יעד של 150 דולר?
הראלי במניית ענקית הטכנולוגיה אפל (סימול:AAPL) נמשך, כאשר מניית החברה נסחרת לפי שווי שוק של 1.25 טריליון דולר. מתחילת 2019 הוסיפה החברה לשוויה יותר מחצי טריליון דולר כאשר היא מתעלמת מרוב הדיווחים הכלכליים, והדבר העיקרי שמניע את מניית החברה הוא הרכישות החוזרות שמבצעת החברה.
ב-Rosenblatt Securities טוענים כעת כי "הבדיקות האחרונות שלנו מצביעות כי מכירות מכשירי האייפון בסין רשמו ירידה שנתית של 30% בחודש נובמבר האחרון". אם זה נשמע מוכר, נזכיר כי בשבוע שעבר פרסמו בקרדיט סוויס כי הנתונים שלהם מצביעים על ירידה שנתית של 35% במכירות מכשירי האייפון בסין במהלך חודש נובמבר.
למרות ההתעלמות של מניית החברה מנתונים אלו, ב-Rosenblatt Securities ממשיכים להמליץ על "מכירה" עם מחיר יעד של 150 דולר למניה, ירידה של בערך 46% מהמחיר הנוכחי של החברה.
בעוד מכירות האייפון ככל הנראה יאכזבו בדו"חות הקרובים, רשת החדשות CNBC מדווחת היום כי האוזניות של החברה ה-AirPods Pro, אזלו מרוב החנויות האונליין. "מדובר בנתון שעשוי לאותת על מקור צמיחה נוסף של החברה, ונתון שמאותת כי מוצר הפרמיום של החברה תפס בשוק למרות האלטרנטיבות" טוענים האנליסטים ב-Wedbush Securities, שהעריכו בחודש שעבר כי אפל תצליח למכור כ-65 מיליון יחידות של ה-AirPods, ועד 90 מיליון יחידות בשנת 2020.
- איירפודס פרו 2: מהפכה טכנולוגית בשוק העזרי שמיעה
- שחקו אותה: מדריך לבחירת ציוד היקפי למחשבי גיימינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גרף מניית החברה בשנה האחרונה: הוסיפה יותר מחצי טריליון דולר לשוויה
- 4.סרגיי 18/12/2019 09:11הגב לתגובה זומ2012 אפל עשתה קנייה חוזרת של 250 מיליארד!!! דולר. שימו לב לא 250 מיליון... רבע מיליארד!!! זה ניקרה הרצת מניות. אז תחשבו לבד מאיפה כל העליות האלה.
- 3.דני 17/12/2019 23:43הגב לתגובה זומי אלה בכלל רוזנבלט סקריוריטיס? טוב נו, מה אכפת לאנליסט, אם יפגע - יהפוך לגיבור היום, ואם לא - גם ככה כולם ישכחו ממנו כבר מחר, אז מה יש לו להפסיד. ובואו אגיד לכם את האמת - האוזניות החדשות של אפל (אירפודס פרו) הן להיט חסר תקדים. קרובי משפחה שלי שגרים בארצות הברית הזמינו אותן ונאלצים לחכות חודש (כן, חודש!) לפני שהמשלוח יגיע אליהם. למה? - כי קווי הייצור של אפל פשוט לא עומדים בביקושים. רוצים לשמוע עוד סיפור? השעון החדש (סריס 5) הוא להיט לא פחות, כדי לקבל אותו, תאלצו לחכות "רק" שבועיים מיום ההזמנה, כי השעון נשלח מסין - שוב - אפל לא עומדת בביקושים והמלאים של החברה בארצות הברית מתרוקנים (לכל המתחכמים - אני מדבר על המוצרים החדשים, לא על אייפון 8).
- 2.כריש 17/12/2019 22:50הגב לתגובה זולמה לא הבאת כתבה על אפל. ב130 לקנות אתה לא מסוגל אתה לא מבין שרוב הזמן שוק זה לונג עוד לא תפסת יכול להיות שאתה צודק עכשיו כמו שעון מקולקל אם ניקח את כל הכתבות שלך או תקרא אותם תבין שהבית במאדים לונג הכי חזק ואת כל השנה דובי פעם אחת בטוח תצדק אני מרחם על אילו שאתה מניעת להם ועל הקוראים בפרט
- 1.לא כזה בשמיים (ל"ת)אפל במכפיל 23 17/12/2019 22:42הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
