דונאלד טראמפ ארה"ב
צילום: AFP

סקר: 50% מהאמריקאים תומכים בהדחתו של טראמפ

הסקר נערך בפוקס ניוז, ערוץ חדשות הנחשב למקורב לטראמפ ומפריך את טענותיו של הנשיא לפיהן מרבית הציבור אינו תומך בהליך ההדחה שמנהל הקונגרס בגין ניצול לרעה של הכוח הנשיאותי ושיבוש חקירה
ארז ליבנה | (9)
למעלה מ-50% מהאמריקאים סבורים שיש להדיח את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. כך קובע סקר חדש שפורסם הלילה בפוקס ניוז, ערוץ החדשות הנצפה ביותר בארצות הברית, שנחשב למקורב לטראמפ.   לפי תוצאות הסקר, 50% בעד הדחה מוחלטת של טראמפ, בעוד 4% תומכים בהדחה בקונגרס, אולם לא בהדחה מוחלטת. 41% מתנגדים לגמרי להליך ההדחה.   כאמור, בסוף השבוע האחרון פרסם הקונגרס, הנשלט על ידי המפלגה הדמוקרטית, כי לאחר החקירה הראשונית, הוחלט להמשיך בהליך ההדחה בסעיפים של ניצול לרעה של הכוח הנשיאותי ושיבוש חקירת הקונגרס.   הסעיף הראשון בהדחה מתייחס לכך שטראמפ ניסה לקדם חקירה נגד המתמודד לראשות המפלגה הדמוקרטית, ג'ו ביידן ובנו האנטר, בשל טענות לשחיתות מצדם בחרת אנרגיה אוקראינית; או מה שמכונה בארצות הברית: אוקראינה גייט. לפי האשמות הקונגרס, טראמפ מנע העברת כספי סיוע צבאיים לאוקראינה ונמנע מפגישה עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, עד שהאחרון יורה על פתיחת חקירה נגד ביידן.   הסעיף השני נוגע לעובדה שטראמפ הורה לאנשי הממשל שלא להעיד בחקירה, מה שלטענת הדמוקרטים מהווה עבירה על החוק ושיבוש מהלכי משפט.   טראמפ, שבמהלך סוף השבוע טען כי רוב מוחלט של האמריקאים אינם רוצים להדיחו, התעורר למציאות. הנשיא טען שהמצב הוא כמו ב-2016, אז כל הסקרים טעו בקשר לבחירתו לנשיאות. לאחר פרסום הסקר, הוא תקף ואמר כי הסוקרים של פוקס תמיד טועים והגיע הזמן להחליפם.   סקר נוסף שערכו בחדשות יאהו ויוגוב, הראה כי רוב האמריקאים מסכימים עם הקביעה הדמוקרטית שטראמפ ניצל את כוחו לרעה. 52% תמכו בקביעה כי טראמפ ניצל את סמכותו לעומת 35% שאמרו שלא. לפי הסקר רק 47% תומכים בהדחה, לעומת 39% הסבורים כי הוא צריך להישאר בתפקידו. צריך לציין, כי בעוד סביר להניח כי הקונגרס, הנשלט כאמור על ידי הדמוקרטים יצביע בעד הדחתו של טראמפ, לצורך השלמת הליך ההדחה, יש צורך כי הסנאט, אשר נשלט על ידי הרפובליקנים יצביע בעד ההדחה ברוב של שני שלישים, תרחיש שלפחות כרגע, עדיין לא נחזה כסביר.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    טראמפ מציל את ארה''ב מעצמה (ל"ת)
    מייקל 18/12/2019 13:10
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מאמין 17/12/2019 05:18
    הגב לתגובה זו
    טראמפ החליט שאמריקה לא תהיה פרה שחולבים ממנה ללא הפסקה.המדינות כמו סין ישלמו מס הוגן ולא ינצלו את אמריקה.טראמפ משפר ומחזק את כלכלת אמריקה.בעלי אינטרסים חזקים כמו הדמוקרטים שהיפסידו את השילטון יוצאים מדעתם להפילו והם לא יצליחו כי הסנט שנישלט ע"י הרפובליקאים יגן עליו.
  • 5.
    שושי 16/12/2019 17:38
    הגב לתגובה זו
    ו 50% בעד טרמפ. טרמפ תותח.
  • 4.
    עופר 16/12/2019 17:08
    הגב לתגובה זו
    אוייש .בלוף בלוף בלוף .
  • 3.
    בא 16/12/2019 14:15
    הגב לתגובה זו
    לא מתאים לכם .
  • 2.
    בא 16/12/2019 14:15
    הגב לתגובה זו
    מקבל 40 מנדטים בקלות בלי הבועה .
  • 1.
    דב 16/12/2019 11:25
    הגב לתגובה זו
    מתי תפנימו כי המכשיר המניפולטיבי ביותר העומד לרשות הפפרצי הוא מה שנקרא "סקר." לא נמאס לכם/להם לבזבז סתם כסף? אמור לי מה אתה רוצה ואני אדאג לזאת ב"ניתוח סקר עומק במדגם מייצג אוכלוסייה." על זה אמר אפילו דחלאן: "ח'רטה ברטה."
  • איש 16/12/2019 12:34
    הגב לתגובה זו
    אבל זה רק הסוקר ועוד קצת ולא מספיק ...
  • הסקר דווקא מדויק, אבל את הנשיא בוחרים אלקטורים אזוריים (ל"ת)
    תתעמק 16/12/2019 12:20
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.