דיווח: סין וארה"ב יגיעו להסכם סחר ראשוני עד אמצע החודש
החוזים עתידיים עברו לעליות של עד 0.5%, וזאת כאשר ברקע מתקבלים דיווחים בתקשורת האמריקאית לפיהם בייג'ינג-וושינגטון ישלימו את הסכם השלב הראשון לפני התאריך הסופי להטלת המכסים, שנקבע ל-15 בדצמבר.
אמש ננעל המסחר בוול סטריט בירידות לאחר שטראמפ אמר כי הסכם הסחר יכול לחכות עד אחרי הבחירות בנובמבר 2020. "במובנים מסוימים, אני אוהב את הרעיון של להמתין עד לאחר הבחירות לצורך חתימת הסכם סחר עם סין, אבל הם מעוניינים להגיע להסכם עכשיו ואנחנו נראה האם העסקה תהיה נכונה או לא", אמר טראמפ.
נזכיר כי הסופ"ש האחרון היה בסימן הודעות שליליות בנוגע ליחסי הסחר של ארה"ב. ע"פ הדיווחים, סין טוענת כי "הסכם הסחר שלב 1" צפוי לכלול הסרה של מכסים שהוטלו בשנה האחרונה ע"י הממשל האמריקני, מהלך שטראמפ מתנגד לבצעו. הנשיא צייץ בהמשך בחשבון הטוויטר שלו כי "ברזיל וארנגטינה ביצעו באופן מאסיבי פיחות במטבע שלהן, דבר שלא טוב לחקלאים שלנו. לכן, אחזיר באופן מיידי את התעריפים של ייבוא פלדה והאלומיניום ממדינות אלו".
- 10.די לביביזם 04/12/2019 18:59הגב לתגובה זוביבי מנהיג כת כמו רצון גועל/גואל - חבורה של אוהבי פולחן אישיות הנקרא ביבי ואחריו יש עדר של מאמינים בפולחן. די לביביזם ביבי מדבר בדיוק כמו קצב שהיה זכאי בעיני עצמו. הפרנויה של ביבי +מיקימאוס בעיצומה . האם לביבי יש ראיות לטענות שלו נגד הפרקליטות- ברור שאין לו!!! בעצם ביבי מוציא דיבה על הפרקליטות. על פי ביבי בגלל "השחיתות"של הפרקליטות יש לפתוח את שערי בית הכלא במדינת ישראל ..... ביבי לך הביתה שלום ולא להתראות.
- 9.שווקים שלמים קופצים 1% על שמועות וכותרות לא אמינות!! (ל"ת)באפט 04/12/2019 16:14הגב לתגובה זו
- 8.שמענו (ל"ת)בסדר 04/12/2019 15:21הגב לתגובה זו
- 7.ג 04/12/2019 14:38הגב לתגובה זוההצהרה היא על הסכם ראשוני בלבד. הסוגיות הקשות לא נפתרו. המשקיעים בוחרים להצמד למילים כמו חתימה קרובה אבל מתעלמים מהראשוני ומזה שתכלס לא פתרו כלום! עוד הרצה פסיכולוגית של שוק מטורף
- 6.מספר שאלות 04/12/2019 14:10הגב לתגובה זומי מעלה את השוק ? הממשל והפד . מה הסיבה לעליות ? מנסים למנוע את המפולת שבפתח איפה המשקיעים ? בבריחה המונית . איך הגורמים מטעם מסבירים את העליות ? הסכם עם סין עומד להחתם . מה הסיכוי שהסכם כזה או אחר ייחתם ? גם אם טראמפ יפתח את הרגליים. אפס .
- 5.רון777 04/12/2019 14:09הגב לתגובה זוויום למחרת על הציוץ ההפוך שמתקדמים לכיוון הסכם :)
- 4.כמה פעמים 04/12/2019 13:14הגב לתגובה זוכשרוצים ? כנראה שהרבה !!!
- 3.מספר שאלות 04/12/2019 13:00הגב לתגובה זומי מעלה את השוק ? הממשל והפד . מה הסיבה לעליות ? מנסים למנוע את המפולת שבפתח איפה המשקיעים ? בבריחה המונית . איך הגורמים מטעם מסבירים את העליות ? הסכם עם סין עומד להחתם . מה הסיכוי שהסכם כזה או אחר ייחתם ? גם אם טראמפ יפתח את הרגליים. אפס .
- 2.ננו 04/12/2019 12:48הגב לתגובה זותנודות שוק חפוזות בגלל מצבי רוח משתנים בין לילה..
- 1.פרזידנט 04/12/2019 12:21הגב לתגובה זולצייץ זה חינם.אז למה לא בעצם...
- תתרגל , בקרוב יהיו הרבה עד לסיום הכהונה ... (ל"ת)לשפוט שלי 04/12/2019 13:49הגב לתגובה זו
- פיזדייאצ זידנט (ל"ת)היי 04/12/2019 13:43הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
