יורוג'ן חתמה עם Agenus על הסכם לקידום הטיפול בסרטן של דרכי השתן
חברת יורוג'ן פארמה הנסחרת בנאסד"ק (סימול: URGN) - חברת ביוטכנולוגיה המפתחת טיפולים למחלות אורו-אונקולוגיות אשר טרם נמצא להן טיפול, הודיעה היום על חתימת הסכם רישיון בלעדי בין לאומי עם חברת אג’נוס (סימול: AGEN) לפיתוח ומסחור טיפול לסוגי סרטן של דרכי השתן.
> זה הזמן לקנות את מניית יורוג'ן?
הטיפול האמור הינו התרופה זליפרלימאב (AGEN1884, נוגדן נוגד-CTLA-4) במתן לתוך שלפוחית השתן בשילוב עם UGN-201 לסוגי סרטן של דרכי השתן.
בחברה מציינים כי שילוב תרופות זה, מבוסס על נתונים פרה-קליניים מעודדים משימוש בטכנולוגיית שחרור מושהה קניינית שפותחה על ידי יורוג'ן, המיועדת לאפשר חשיפה ממושכת יותר של רקמת דרכי השתן לתרופות, והופכת את הטיפול המקומי לאופציה טיפולית עם פוטנציאל יעילות גבוה יותר תוך מזעור החשיפה הסיסטמית ותופעות הלוואי הפוטנציאליות. ההתוויה המקורית של יורוג'ן לפיתוח תהיה סרטן פולשני בדרגה גבוהה (high-grade) שאינו חודר שריר בשלפוחית השתן (HG NMIBC).
התרופה זליפרלימאב (AGEN1884, נוגדן נוגד-CTLA-4) עוברת בימים אלה הערכות על ידי אגנוס בשילוב עם balstilimab, נוגדן נוגד-PD-1 בפיתוחה של אגנוס (AGEN2034), כטיפול קו שני בסרטן צוואר הרחם שצפוי להיות מוגש לרישוי ביולוגי (BLA) במהלך 2020. UGN-201 הוא אגוניסט ל-TLR-7/8 הנמצא בשלב מוקדם של הפיתוח ביורוג'ן עבור סרטן בדרגה גבוהה שאינו חודר שריר בשלפוחית השתן (HG NMIBC).
"מטופלים הסובלים מסרטן בשלפוחית השתן שאינו חודר שריר המוגדר כסרטן בדרגה גבוהה, נמצאים בסיכון גבוה להתקדמות המחלה ואנו מחויבים לקדם את מאמצי הפיתוח למענם", אמרה ליז בארט, נשיאה ומנכ"לית יורוג'ן. "בשילוב עם צנרת המוצרים שלנו, UGN-101 ו-UGN-102 הממוקדת בסרטן בדרגת ממאירות נמוכה של דרכי השתן העליונות (UTUC) ובסרטן שלפוחית השתן, בהתאמה, ההוספה של תרופה חדשה זו המכוונת לסרטן בדרכי השתן בדרגת ממאירות גבוהה מספק ליורוג'ן מוצר משלים לצנרת המוצרים הקיימת ומקדם את חזון החברה להיות המובילה בתחום האונקולוגיה אורולוגית".
- האבחון האונקולוגי נכנס לוול סטריט עם הנפקה של כחצי מיליארד דולר
- יורוג'ן רוכשת תרופה אונקולוגית בפיתוח תמורת 4 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אגנוס תקבל עד 210 מיליון דולר ותמלוגים
על פי תנאי ההסכם ובתמורה לרישיון בלעדי כלל עולמי (למעט ארגנטינה, ברזיל, צ'ילה, קולומביה, פרו וונצואלה) עבור AGEN1884 לטיפול בסוגי סרטן של דרכי השתן באמצעות מתן לתוך שלפוחית השתן, אג’נוס תקבל מקדמה בסך של כ-10 מיליון דולר, בנוסף לסך של כ-115 מיליון דולר על השגת אבני דרך מסוימות בפיתוח קליני ואישורים רגולטוריים, עד כ-85 מיליון דולר על השגת אבני דרך מסוימות במסחור, וכן תמלוגים ממכירות נטו בשיעור הנע בין 14% ל-20%.
יורוג'ן תהיה אחראית על כל פעילויות הפיתוח והמסחור.
- 2.ידיד 11/11/2019 17:59הגב לתגובה זומחיר המניה קרס תוך כחודש ואינו מתאושש?
- 1.צחיק 11/11/2019 16:59הגב לתגובה זולא מפרסמים שום דבר למשקיעים. חבלל
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
