וול סטריט
צילום: iStock

סגירה אדומה בוול סטריט: הדאו ג'ונס איבד 1.5%, התשואות נפלו

הדיווחים מהונג קונג העיבו הערב על המסחר. במקביל, לחץ מכירות הורגש כעת בשווקים המתעוררים, כאשר בארגנטינה מדובר בקריסה של ממש. הבנקים הובילו את המגמה השלילי, כאשר דויטשה בנק איבד 7.5%, אובר ירדה בעוד 7.5%
עמית נעם טל | (6)

יום המסחר בוול סטריט נסגרו בירידות שערים, כאשר התנודתיות הגבוהה בשבועיים האחרונים המשיכה ללוות את המסחר גם הערב. ברקע למסחר, הדיווחים המגיעים מהונג קונג העיבו על המסחר. במקביל, לחץ מכירות מורגש הערב בשווקים המתעוררים, כאשר בארגנטינה מדובר בקריסה של ממש (לכתבה המלאה). 

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%                
דאו ג'ונס 0.16%                
נאסד"ק -0.21%

שוקי המט"ח המשיכו לעמוד גם היום במוקד העניינים: הרשויות הסיניות ביצעו גם היום פיחות קל ביואן הסיני, כאשר קבעו את השער היציג במדינה על רמה של 7.0211 יואן לדולר, הרמה הנמוכה ביותר מאז 2008. מדובר ביום ה-8 ברציפות שהרשויות הסיניות בוחרות להוריד את ערכו של היואן.  כפי שהסברנו מוקדם יותר השבוע, הפיחות במטבע הסיני צפוי להמשיך בחודשים הקרובים, וזאת לנוכח סקטור הבנקאות הפגיע במדינה (לכתבה המלאה). 

ברקע למהלכים של סין, והצפי למצוקת דולרים בשווקים החל מסוף החודש האחרון בעקבות גיוסי הענק של ארה"ב, לחץ מכירות מורגש כעת בשווקים המתעוררים. הלירה הטורקית איבדה הערב 1.3% מול המטבע האמריקני, ונסחרת ברמה של 5.55 לירות לדולר. הראנד הדרום אפריקאי איבד 0.4% מול הדולר, וזאת לאחר שהשלים נפילה של 11% בשבועיים האחרונים. הריאל הברזילאי ירד ב-1% מול הדולר, ונסחר ברמה של 3.99 ריאל לדולר. בתוך כך, הפזו המקסיקני השיל 1% מול הדולר האמריקני. נזכיר כי מקסיקו הפכה בחודשים האחרונים לשותפת הסחר מספר 1 של ארה"ב (לכתבה המלאה), כך שפיחות חד בערכו של הפזו צפוי להיות משמעותי במיוחד לחברות האמריקניות.  

גרף הדולר מול הפזו המקסיקני: פיחות חד בערכו של הפזו צפוי להיות קריטי עבור החברות האמריקניות

בתוך כך, הדיווחים המגיעים מהונג קונג העיבו גם הם על השווקים. נמל התעופה של הונג קונג ביטל מוקדם יותר את כל הטיסות הצפויות להיום בעקבות מחאת המפגינים הפרו-דמוקרטים במקום. במקביל, העיתונות הסינית מדווחת על כך שסין מרכזת בשעות האחרונות כוחות במעבר הגבול של המדינה, וכי היא עשויה להתערב כעת בנעשה.

ברקע לחששות בשווקים, תשואות האג"חים של ארה"ב נפלו הערב התשואה לתקופה של 10 שנים עומדת על 1.65% בלבד, והתשואה לתקופה של שנתיים עומדת על 1.58%. 

בגזרת הסחורות, הנפט נסגר בעליות של 0.5%, ונסחר סביב רמה של 54.7 דולרים לחבית. הזהב עולה ב-1% לרמה של 1,520 דולרים לאונקיה. 

במרכז

סקטור הבנקאות צפוי להמשיך לרכז עניין ברקע לירידה בתשואות והצפי לגיוסי הענק של ארה"ב בחודשים הקרובים. מניית דויטשה (סימול:DB) ירדה הערב ב-7.7%. הנהלת בנק טענה מוקדם יותר הבוקר כי הבנק צפוי להיתקל בקשיים בשוק ההנפקות. נציין כי מניית קומרצ'בנק, הבנק השני בגדולו בגרמניה, יורדת כעת ב-3.2% לשפל כל הזמנים. מניית קרדיט סוויס (סימול:CS) איבדה 2.6%. במקביל, מניית בנק אוף אמריקה (סימול:BAC) השילה כ-2.5%, ומניית סיטי בנק (סימול:C) איבדה 2.7%.

מניית טבע (סימול:TEVA) מחקה עליות של 2%, ונסגרה ביציבות. החברה ריכזה עניין לאחר ירידה של 3.7% במהלך יום המסחר האחרון. נזכיר כי החברה דיווחה השבוע על הכנסות של 4.3 מיליארד דולר ברבעון האחרון, ירידה של כ-8% בחישוב שנתי, אך מעט מעל הצפי בשוק. בשורה התחתונה דיווחה טבע על הפסד (GAAP) של כ-689 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של כ-241 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (לכתבה המלאה).  

מניית חברת האנרגיה הסולרית הישראלית סולאראדג' (סימול:SEDG) קפצה בכ-5.2%, וזאת לאחר שזינקה ב-3 ימי המסחר האחרום ב-28% לשיא כל הזמנים. ברקע למהלך החד, החברה פרסמה בשבוע שעבר דו"חות טובים לרבעון האחרון (לכתבה המלאה). 

מניית סרגון נטוורקס הישראלית (סימול:CRNT) איבדה הערב 8.4% במהלך המסחר בוול סטריט, ומשלימה צניחה של קרוב ל-50% מהשיא שנקבע בפברואר האחרון. הכנסות החברה ברבעון האחרון הסתכמו ב-73 מיליון דולר, ירידה של 17.4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד (לכתבה מהלאה).

מניית ענקית הסטרימינג רוקו (סימול:ROKU) עלתה ב-7.1% לאחר שב-Needham העלו את מחיר היעד של המניה ל-150 דולר, עלייה של 30 דולר ביחס לתחזית הקודמות. 

מניית אובר (סימול:UBER) ירדה הערב ב-7.6%, וזאת לאחר שאיבדה כ-7% מערכה במהלך יום המסחר הקודם. ברקע לירידה, החברה דיווחה בחמישי האחרון על הכנסות של 3.17 מיליארד דולר, מתחת לצפי של האנליסטים בשוק שעמד על הכנסות של 3.36 מיליארד דולר. במקביל, החברה רשמה הפסד נקי של 5.24 מיליארד דולר, או 4.72 דולר למניה. בעקבות התוצאות החלשות, במהלך הסופ"ש האחרון הודיעה החברה על הקפאת גיוסי עובדים בארה"ב וקנדה וזאת על רקע ההפסד  הגדול והמפתיע ברבעון השני (לכתבה המלאה).

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אייל 13/08/2019 08:00
    הגב לתגובה זו
    רוב האנשים שמגיבים כאן הם בהחלט מטומטמים אם לשפוט לפי התוכן של התגובה שלהם ולפי צורת הכתיבה שלהם ולפי השפה הנמוכה והבוטה שבה הם משתמשים הנמוכה והבוטה שבה הם משתמשים
  • 4.
    לטמבל 12/08/2019 23:16
    הגב לתגובה זו
    12 פעמים רצוף פסיכומטרי והוציא בכולם 800 ובאחד נוסף ניכשלתי וקיבלתי 799. ינעל העולם איזה ניחוס
  • 3.
    אחד 12/08/2019 21:43
    הגב לתגובה זו
    אני קורא פה את התגובות של אותם מגיבים קבועים ואני שואל את עצמי מאיפה מגיעים המטומטמים האלה. ובכלל, למה מפרסמים את השטויות של חבורת רפי השכל הללו? מישהו יכול להסביר?
  • לאחד דביל הקשב: 12/08/2019 23:11
    הגב לתגובה זו
    רפי(מה זה?)שכל....IQ 226....קב"א 56...דפ"ר 90.....9 מליארד שקל בבנק רק בישראל חוץ מבעולם...גר בארסוף על 24 דונם...נוהג בגיפ מרצדס 3 סרנים 6 גלגלים. השכלה ודרגה גבוהים מאד..ובכל זאת אני מרגיש מטומטם כדבריך..אוי שכחתי....אשה נהדרת ו 7 ילדים אקדמאים ובכירים במערכות...די נמאס לי..רוצה לאכול רק חצי מנת פלאפל וזהו.
  • 2.
    ד"ר ניר( איצ100) 12/08/2019 15:54
    הגב לתגובה זו
    D.B כמשל שנילקחה בשאילת סחורה משיאה שהיה במחיר פי 20 מהיום....ואף לכל אורך הדרך מטה....עדיין נלקחת ואני ממשיכים לשאול סחורה בכמויות ענק ממונפות עלייה ועל רבים/ות לא טובים וטובות מסוגה.
  • 1.
    לכלכלה ומתמטיקה.../העולם הכלכלי תחת מכבש לחצים אימתני! (ל"ת)
    פרופ'אבירם(איצ100) 12/08/2019 15:46
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: