ירידות
צילום: iStock

סרגון מאבדת 7.7% הערב בוול סטריט לאחר הדו"חות

החברה הישראלית משלימה הערב צניחה של קרוב ל-50% מהשיא שקבעה בפברואר האחרון. החברה דיווחה על ירידה של 17.4% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל
עמית נעם טל | (2)

מניית סרגון נטוורקס הישראלית (סימול:CRNT) מאבדת הערב 7% במהלך המסחר בוול סטריט, ומשלימה צניחה של קרוב ל-50% מהשיא שנקבע בפברואר האחרון. הירידה הערב מביאה את החברה להיסחר בשווקי שוק של 209.4 מיליון דולר בלבד. 

הכנסות החברה ברבעון האחרון הסתכמו ב-73 מיליון דולר, ירידה של 17.4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אך מדובר בעלייה של 5% ביחס לרבעון הראשון של 2019. שיעור הרווח הגולמי הסתכם ב- 36.1% בהשוואה ל- 32.5% ברבעון השני של 2018 ו- 35.6% ברבעון הראשון של 2019. 

הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-4.1 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 6.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה, החברה הנקי של החברה הסתכם ב-0.8 מיליון דולר או 0.01 דולר למניה. בתקופה המקבילה אשתקד דיווחה החברה על  רווח נקי של 3.2 מיליון דולר. נכון לסוף הרבעון האחרון, יש בקופת החברה כ-29 מיליון דולר. 

עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון טען דו"חות: "צמיחה במספר אזורים גיאוגרפיים באה לידי ביטוי בגידול בהכנסות במהלך הרבעון השני בהשוואה לרבעון הקודם, למרות שרמת ההכנסות הכוללת המשיכה לשקף את העיכוב בקבלת הזמנות מלקוחותינו בהודו.

"אנו שמחים לדווח שבמהלך הרבעון השני התווספו לנו מספר זכיות עבור רשתות 5G בצפון אמריקה, אירופה ואסיה פסיפיק אשר אנו מצפים כי יחלו לתרום להכנסות החברה במהלך המחצית השנייה של השנה הבאה.

"בניכוי הודו, ההכנסות מאזורים גיאוגרפיים אחרים גדלו משמעותית במחצית הראשונה של 2019 בהשוואה למחצית הראשונה של 2018, ואנו צופים כי מגמה זו תימשך. במבט אל עבר המחצית השנייה של 2019, כעת נראה כי ההכנסות שלנו מהודו לא זו בלבד שתושפענה מעיכוב בהזמנות, אלא אף מההאטה בקצב פריסת הרשתות, דבר שימנע מאתנו לעמוד ביעד שלנו לרווח נקי, כך שהרווח הנקי ל-2019 יהיה נמוך יותר בהשוואה לזה ב-2018

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יעל 22/08/2019 18:55
    הגב לתגובה זו
    ויפטרו אנשים טובים. החברה הזו מקפידה לפטר כל מי שמכניס אליה קרן אור ותרבות ארגונית שונה. תחלופה מטורפת של עובדים, וצמד חמד של מנהל בכיר ושוליית הקוסם שלו, שלא רואים כלום חוץ מאת טובת עצמם. הגיע הזמן לניקוי אורוות רציני...
  • 1.
    לסרגון יש תמיד פטנט בנפילות. (ל"ת)
    קונה את עצמה ומפטרת. 13/08/2019 18:56
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.