Cars
צילום: בלומברג

לראשונה מאז מאי 2018 - עלייה במכירות הרכבים בסין

שוק הרכב של סין מראה סימני התאוששות מנתוני המכירות הקשים של השנה האחרונה, כאשר סוחרי הרכב מציעים הנחות גדולות על המלאי הקיים לפני כניסתם של חוקי הפליטה החדשים
Bloomberg |

שוק הרכב של סין מראה סימני התאוששות מנתוני המכירות הקשים של השנה האחרונה, וזאת כאשר סוחרי הרכב מציעים הנחות גדולות על המלאי הקיים לפני כניסתם של חוקי הפליטה החדשים.

המכירות הקמעונאיות של רכבים פרטיים, רכבי פנאי-שטח, וכלי רכב רב תכליתיים עלו ב -4.9% ל-1.8 מיליון יחידות בחודש יוני לעומת השנה קודמת, כך על פי נתונים ראשוניים של איגוד הרכבים בסין. זוהי העלייה הראשונה מאז מאי 2018 עבור השוק הגדול ביותר בעולם.

הדו"ח מפיח תקווה מסוימת אצל יצרניות הרכב והסוחרים אשר נאבקים עם השפל הראשון בביקוש בדור הנוכחי, שנגרם על ידי האטה בצמיחה הכלכלית, המתחים בגזרת הסחר והחמרת חוקי הפליטה. עם זאת, התאוששות רחוקה מלהיות בטוחה, כאשר הערכות האנליסטים מדברות עדיין על ירידה של כ-5% השנה.

בעוד שנתוני חודש יוני מעודדים את השוק המקומי, הם מנופחים על ידי ההנחות האחרונות ולא יהיה קל עבור השוק לשמור על הצמיחה, אמר צ'וי דונגשו, המזכיר הכללי של ה-PCA, לכתבים בבייג'ינג.

סוכניות הרכב הורידו את המחירים ב -50% בשבועות האחרונים, על פי דיווחי התקשורת המקומיים, כדי לנקות את מלאי הרכבים שלהם שאינם עומדים בסטנדרטים החדשים של הפליטה, וזאת כאשר שמונה עשר מחוזות ואזורים - אשר יחד מהווים את רוב המכירות של סין במכוניות - דורשים מכלי הרכב לעמוד בקריטריונים החדשים החל מ-1 ביולי.

"תמריצים לטווח קצר מסןג כזה הגבירו את המכירות", אמר ג'ו קונגיאן, מזכ"ל לשכת המסחר של סין לענייני מסחר. "אבל זה גם שיבש את השוק וערער את רווחיות הסוחרים, ותהיה לו השפעה שלילית על השוק בטווח הארוך".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Bernard Arnault
צילום: בלומברג

טייקוני האופנה של צרפת יתרמו 300 מיליון אירו לבניית הקתדרלה

הבעלים של לואי ויטון, מואט, וג'וצי נחלצים לסיוע בהקמה מחדש של קתדרלת נוטרדאם. פינוט: "כולם רוצים להחזיר את החיים לתכשיט הזה של המורשת שלנו בהקדם האפשרי"
Bloomberg |
הטייקונים של צרפת נחלצים לסיוע בבנייה מחדש של קתדרלת נוטרדאם והבטיחו להעביר 300 מיליון אירו (339 מיליון דולר) שישמשו לשחזור פיסת ההסטוריה שהייתה חלק מהנוף הפריזאי ועלתה בלהבות. הנשיא עמנואל מקרון, עומד בראש מסע גיוס תרומות. פרנסואה-אנרי פינוט, המנכ"ל והבעלים של גוצ'י קרינג, ואביו, פרנסואה פינוטל, יתרמו 100 מיליון אירו מחברת ההשקעות שלהם, ארטמיס, כך מסרה המשפחה הבוקר. המתחרה שלהם, משפחת ארנולט, הגיבה דקות לאחר מכן בהבטחה של 200 מיליון אירו ואת המשאבים הארכיטקטוניים והעיצוביים של תאגיד האופנה שלהם, LVMH (לואי ויטון, מואט הנסי). "הטרגדיה הזאת מכה בכל הצרפתים, ומעבר לכך, בכל אלה הקשורים לערכים רוחניים", אמר פרנסואה-אנרי פינוט, בן ה-56, בהצהרתו. "מול הטרגדיה הזאת, כולם רוצים להחזיר את החיים לתכשיט הזה של המורשת שלנו בהקדם האפשרי". מקרון הבטיחה לבנות מחדש את נוטרדאם במרכז פריז לאחר שהאש החריבה את האנדרטה הגותית בת ה-850 שנה. הנשיא קרא לתרומות כדי לבנות מחדש את הבניין ואמר שהוא ימשוך את הכשרונות הטובים ביותר בעולם למשימה. פינוט הבכור, בן ה-82, מדורג במקום ה-23 ברשימת עשירי העולם, עם הון מוערך של 37.3 מיליארד דולר, על פי מדד המיליארדים של בלומברג. ממשלת מחוז אייל-דה-פראנס סביב פריז תעביר 10 מיליון יורו בסיוע חירום לארכידיוקסים לצורך עבודות בנייה מחדש, אמרה ואלרי פקרסה, ראש הארגון הנבחר, בראיון ברדיו קלאסיק. אנשים שרוצים להעביר תרומות יכולים לעשות זאת באמצעות ארגון "פונדטיון דו פטרימוין" ללא כוונת רווח, אמר פקרס. ברנרד ארנו, בעל המניות הראשי של LVMH Moet הנסי לואי ויטון SE, ומשפחתו יתרמו את הכסף, כשלדבריהם התרומה "תוקדש לבניית עבודה אדריכלית זו, המהווה חלק מהיסטוריה של צרפת". ארנו הוא האדם השלישי הכי עשיר בעולם, עם הון של 90.4 מיליארד דולר. "קבוצת LVMH תעמיד לרשות המדינה את כל הצוותים שלה - יצירתיים, אדריכליים, פיננסיים - כדי לעזור מצד אחד עם עבודות הבנייה הארוכות, ומצד שני עם המאמץ לגיוס כספים", אמרה המשפחה בהצהרה.