ניתוח פיננסי סוחר מחשב מסך
צילום: Istock

האם הזינוק בתופין הוא רק ההתחלה?

חברת הסייבר הישראלית זינקה מאז ההנפקה לפני כחודשיים ב-60%, ובאופנהיימר מספקים מחיר יעד של 35 דולר – 44% מעל המחיר הנוכחי; הבעיה – החברה לא תרוויח בשלוש השנים הבאות
עמית נעם טל | (8)

חברת הסייבר תופין (TUFN) שגייסה, לפני כחודשיים בוול סטריט לפי שווי 500 מיליון דולר, זינקה אמש ב-10% לשווי של 800 מיליון דולר.

החברה שהוקמה על ידי שני יוצאי צ'ק פוינט -  רובי כיטוב, מנכ"ל החברה, וראובן הריסון, סמנכ"ל הטכנולוגיות, מפתחת פתרונות לניהול מדיניות אבטחת הרשת בארגונים.

העלייה במחיר המנייה מיוחס לפרסום תוצאות כספיות טובות ברבעון הראשון של השנה, והמלצות אנליסטים שפורסמו בעקבות הדוחות. בבית ההשקעות אופנהיימר מספקים המלצת תשואת יתר למניית החברה עם מחיר יעד של 35 דולר, לעומת מחיר של 22 דולר ביום הפרסום (ו-24.4 דולר לאחר העלייה אמש). 

"תופין פרסמה דוחות ראשונים טובים כחברה ציבורית" כותבים האנליסטים של אופנהיימר וממשיכים – "התוצאות עלו על ממוצע התחזיות של האנליסטים. פעילות תופין נהנית מביקושים חזקים מצד לקוחות ארגוניים המחפשים פתרונות אוטומציה של אבטחת מידע. החברה השיקה פתרון חדש Orchestration SuiteR19-1 המקל על מעבר לקוחותיה לענן תוך שמירה על מערך אבטחת מידע גבוה. 

"אנו מעריכים כי תופין נמצאת בתחילתו של תהליך חדירה לשוק בעל פוטנציאל צמיחה גדול, בשל עליה ברמת המורכבות של הרשת ומעבר לענן, ומשמרים את המלצת תשואת יתר עם מחיר יעד של 35 דולר".

ברבעון הראשון 2019 רשמה תופין הכנסות של 22.5 מיליון דולר, צמיחה של 25%, ומעל הצפי של ל-21 מיליון דולר – "החברה עדיין מפסידה", כותבים באופנהיימר, "ההפסד למניה היה 0.41 דולר למניה – אך מדובר על הפסד קטן ב-205 מהתחזית.  הרווח הגולמי היה 18.7 מיליון דולר, שיעור של 83%. החברה הציגה הפסד תפעולי של 3.4 מיליון דולר והפסד נקי של 4.3 מיליון דולר. קופת המזומנים בסוף הרבעון עמדה על 28.6 מיליון דולר, לא כולל מזומני ההנפקה הראשונית שנערכה באפריל 2019, בסך של כ-112 מיליון דולר.

"תמהיל ההכנסות - הכנסות ממוצרים הסתכמו ב-10.6 מיליון דולר, צמיחה של 26%, ואילו הכנסות משירות וייעוץ עמדו על 11.9 מיליון דולר, צמיחה של 25%. הנהלת החברה צופה ב-2019 הכנסות בטווח 105-110 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 24%-29%, עם צפי להפסד תפעולי של 10.7-12.7 מיליון דולר. בהתאם לתחזית החברה, אנו מעדכנים קלות את תחזיתנו, וצופים ב-2019 הכנסות של 107.5 מיליון דולר עם הפסד של 0.45 דולר למניה למניה, בשנת 2020 – הכנסות של 134 מיליון דולר עם הפסד של 0.27 דולר למניה, ואילו ב-2021 – הכנסות של 170 מיליון דולר עם הפסד של 0.15 דולר למניה.

"אנו מעריכים את שוק היעד לפתרונות תופין בכ-10 מיליארד דולר, עם חדירה נמוכה של שחקנים קיימים, מצב שתומך לדעתנו בקצב צמיחה גבוה של תופין בשנים הקרובות".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לרון 24/06/2019 17:20
    הגב לתגובה זו
    כפי שכתבתי יורדת כעת 5%!ברור מדוע הסיכון?
  • 3.
    אפי 22/06/2019 07:09
    הגב לתגובה זו
    קניתי בפתיחה, לאורך המסחר המניה בכמה אחוזים, אבל לקראת הסוף היא טסה. נראה ששווה להחזיק לאורך זמן...
  • 2.
    לרון 21/06/2019 18:26
    הגב לתגובה זו
    תהיה טובה בעתיד,כיום מסוכנת נטו!
  • למה מסוכנת תסביר בבקשה (ל"ת)
    אבי 22/06/2019 19:34
    הגב לתגובה זו
  • לרון 23/06/2019 09:32
    מניה בראשית דרכה שעולה 14% ביום ,אם תאכזב ,וברור שתהינה אכזבות,או אז תרד "יפה".
  • היא לא מרוויחה (ל"ת)
    דניאל 22/06/2019 22:56
  • לרון 22/06/2019 06:41
    הגב לתגובה זו
    לסכן בשלב זה רק כסף שאפשר להפסיד בלי כאב לב,המניה תהיה תנודתית,העליה אתמול מעידה על כך,כאמור להזהר!תהיה בעתיד חברה טובה!
  • 1.
    חזי 21/06/2019 14:05
    הגב לתגובה זו
    הכתבות שלך מעניינות מעמיקות ומרחיבות ידע
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: