יש הסכם עם מקסיקו: "הסכימה לנקוט צעדים משמעותיים"
נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ הודיע אתמול בלילה כי השהה את התוכניות להטיל מכסים על מקסיקו, וצייץ כי המדינה "הסכימה לנקוט צעדים משמעותיים" כדי לעצור את זרימת המהגרים ממרכז אמריקה לארצות הברית.
"אני שמח להודיע לכם כי ארצות הברית של אמריקה הגיעה להסכם חתום עם מקסיקו", צייץ טראמפ ביום שישי בלילה ואמר כי "המכסים אשר תוכננו להיות מיושמים על ידי ארה"ב החל מיום שני, נגד מקסיקו, מושעים בזאת ללא הגבלת זמן".
הוא אמר כי מקסיקו הסכימה לפעול על מנת "לעצור את גלי ההגירה דרך מקסיקו, ואת הגבול הדרומי שלנו" ואמר כי צעדים אלה "יצמצמו במידה ניכרת, או אפילו יעצרו לחלוטין, את המהגרים הבלתי חוקיים שמגיעים ממקסיקו לארצות הברית".
על פי "הצהרה משותפת של ארה"ב ומקסיקו" שפורסמה על ידי מחלקת המדינה ביום שישי בלילה, ארה"ב הצהירה כי תפעל להרחבה משמעותית של התוכנית להחזרת מבקשי המקלט החוצים את הגבול הדרומי למקסיקו, בעוד טענותיהם נבחנות.
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
- מה אמר טראמפ על הסכם נורמליזציה עם סעודיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקסיקו גם הסכימה לנקוט בצעדים חסרי תקדים להגדלת האכיפה לבלימת ההגירה הבלתי חוקית, כולל פריסת המשמר הלאומי המקסיקני בכל רחבי הארץ, בייחוד בגבול הדרומי עם גואטמלה. ארה"ב אמרה שמקסיקו גם נוקטת "פעולה החלטית לפירוק ארגוני ההברחות והסחר בבני אדם, כמו גם את הרשתות הפיננסיות הבלתי חוקיות שלהם".
החלטתו של טראמפ מסמנת שינוי בנימה מיום שישי שעבר, כאשר הדוברת שרה סנדרס אמרה לכתבים באירלנד לפני שטראמפ המריא כי "עמדתנו לא השתנתה. המכסים הולכים להיכנס לתוקף ביום שני". טראמפ אמר לא פעם ששמירה על חוסר יכולת לצפות את צעדיו עוזרת לו לנהל מו"מ בצורה יעילה יותר.
למכסים של 5% על כל הסחורות המקסיקניות, אשר יעלו מדי חודש עד 25% לפי תוכניתו של טראמפ, היו השלכות כלכליות עצומות עבור שתי המדינות. האמריקנים רכשו סחורות מקסיקניות בהיקף של 378 מיליארד דולר בשנה שעברה, בעיקר מכוניות וחלקי חילוף לרכב. רבים מחברי המפלגה הרפובליקנית של טראמפ ובעלי בריתם העסקיים קראו לו לשקול מחדש - או לפחות לדחות את יישום המכסים ככל שהשיחות נמשכות - נוכח הפגיעה האפשרית בצרכנים וביצרנים האמריקנים.
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בפגישה של פקידים אמריקאיים ומקסיקנים אשר נערכה אתמול ונמשכה יותר מ-10 שעות, ביום השלישי של השיחות בין הצדדים במחלקת המדינה האמריקנית, בניסיון להשיג הסכם שיספק את דרישת טראמפ שמקסיקו תגדיל באופן דרמטי את מאמציה לבלום את המהגרים הבלתי חוקיים שמגיעים לארה"ב מגבולותיה.
השיחות התמקדו, בין היתר, בניסיון להגיע לפשרה בקשר עם ביצוע שינויים שיקשו על מהגרים שעברו למקסיקו ממדינות אחרות כדי לבקש מקלט בארה"ב. מקסיקו התנגדה לשינויים מסוג זה, אך נראתה פתוחה לדון בפשרה פוטנציאלית שעשויה לכלול חריגות או ויתורים בסוגים שונים של מקרים. ההודעה המשותפת עם זאת, לא כללה התייחסות כלשהי לסוגייה זו.
- 5.דן 09/06/2019 16:14הגב לתגובה זוטבע חוזרת עם אבריטאז שלילי וזה עוד לפני הורדת הדירוג . להערכתי טבע מחר יורדת בן 7-10 % .
- 4.נחמה 09/06/2019 13:19הגב לתגובה זוהשחלה לכל הבכיינים. 1610 בדרך עד סוף החודש.
- 3.עמי 09/06/2019 12:36הגב לתגובה זועובדים על אנשים חסרי מוח בוחרי ביבי למיניהם!
- 2.? Make America great again (ל"ת)Like Mexico 09/06/2019 08:31הגב לתגובה זו
- 1.זה לא נשיא זה חולה שצריך אבחנה (ל"ת)ערן 08/06/2019 11:17הגב לתגובה זו
- שלח 09/06/2019 10:53הגב לתגובה זוטראמפ הינו ספוקלנט שצריך הדחה ולכלא
- איציק 09/06/2019 10:52הגב לתגובה זוהולך לו מול המדינות החלשות, נראה אותו מול סין ,בסוף הבלון התפוצץ
- אבי 09/06/2019 10:41הגב לתגובה זוהוא במילותיו של טראמפ - אתה. לוזר
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
