בשורה לנוסעים ברכבת: תוספת של 19 רכבות ביום לקו נהריה-באר שבע
משרד התחבורה הודיע היום (ג') כי החל מ-26 במאי, יתווספו 19 רכבות יומיות בקו נהריה-תל אביב-באר שבע. זאת, בעקבות החלטת שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, להעלות בחזרה את תדירות הרכבת, שצומצמה לפני מספר חודשים בעקבות הפעלת הקו המהיר לירושלים. במסגרת זאת, החל מיום ראשון, ה-26 במאי, תפעיל רכבת ישראל בקו נהריה-תל אביב שלוש רכבות בשעה, במקום שתי רכבות כיום, בכל כיוון, בשעות העומס. כתוצאה מכך, תדירות הרכבות בין חיפה לתל אביב תגדל לארבע רכבות בשעה, בשעות העומס, במקום שלוש רכבות כיום. מדובר בתוספת כוללת של 12-15 אלף מקומות ישיבה ביום לנוסעי הרכבת. תוספת השירות תינתן באמצעות רכבות דו-קומתיות וקרונועים שיפעלו בקו, ויקלו משמעותית על העומס בשעות השיא. רכבות אלה יעצרו בתחנות: עכו, מרכזית המפרץ, חיפה מרכז השמונה, חיפה בת גלים, חיפה חוף הכרמל, ת"א אוניברסיטה, ת"א סבידור מרכז, ת"א השלום, ת"א ההגנה, לוד, רמלה, קריית מלאכי יואב, קרית גת, להבים רהט, ובאר שבע צפון ומרכז. לוח הזמנים החדש על פי לוח הזמנים החדש, הרכבות החדשות יצאו מנהריה לתחנות באר שבע, בשעות: 05:27, 06:27, 07:27, 08:27, 09:27, 15:27, 16:27, 17:27, 18:27 ו-19:27. כמו כן יצאו רכבות מבאר שבע לנהריה בשעות: 04:53, 05:53, 06:53, 07:53, 12:53, 13:53, 14:53, 15:53, 16:53, 17:53 ו-18:53. צפוי שיפור נוסף בחודשים הקרובים בחודשים הקרובים צפויים להגיע קרונות וקטרים נוספים, שהוזמנו מחו"ל. עם הגעתם, צפוי שיפור שירות משמעותי ברכבת ישראל, שיאפשר להקל משמעותית על העומס, בשעות השיא. שינויים זמניים בתנועת הרכבות בימי שישי במסגרת עבודות החישמול של רשת המסילות שבין נתב"ג לתל אביב, וכן במקטע שבין נתב"ג למתחם התפעולי החשמלי בלוד, יחולו בשבועות הקרובים גם שינויים בתנועת הרכבות בימי שישי, באיזור תל אביב ודרומה. החל מחצות שבין יום חמישי ליום שישי, ה-31 במאי, לא יפעלו רכבות בקו מודיעין-נתב"ג-תל אביב ההגנה. לרשות הנוסעים יועמדו שאטלים בין תחנות מודיעין מרכז לנתב"ג, ומנתב"ג לתל אביב סבידור-מרכז, עם עצירה בתחנת ת"א ההגנה. כמו כן, רכבות התגבור בין לוד לחיפה, העוקפות את ציר איילון בימי שישי - לא תופעלנה. תנועת הרכבות בקו באר שבע-תל אביב ההגנה, תקוצר ותסתיים בתחנת לוד. לרשות הנוסעים יופעל מערך היסעים בין תחנות לוד-תל אביב ההגנה וסבידור מרכז. כמו כן, הרכבות בקו הפרברי אשקלון-תל אביב יסיימו את נסיעתן מדרום בתחנת לוד. לרשות הנוסעים יופעל מערך היסעים בין תחנות לוד ותל אביב ההגנה וסבידור מרכז. בשל העבודות החישמול, חלים מדי יום שישי שינויים בתנועת הרכבות באיזור תל אביב ותחנת תל אביב השלום סגורה לשירות. תנועת הרכבות בכל המקטעים תשוב לסדרה מידי מוצאי שבת. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ: "משרד התחבורה מוביל מזה עשור מהפכה חסרת תקדים לחיבור הגליל, הנגב וירושלים למרכז הארץ, באמצעות רשת ארצית של כבישים ומסילות ברזל ששינו את מפת התחבורה בישראל. במסגרת זאת, הוקמו מאות קילומטרים של מסילות חדשות בכל רחבי הארץ. משרד התחבורה ממשיך לקדם במרץ הקמת מסילות חדשות בכל רחבי הארץ ורכש של קרונות וקטרים חשמליים, לטובת הנוסעים".
- 3.העובדים 16/05/2019 18:07הגב לתגובה זוהנהלת הרכבת עושה מה שהיא רוצה הוועד פוחד פחד מוות כל הכבוד למנכל הרכבת ולשר כץ שהוא יגיד את גילה הוועד זה הזמן להנהלה לעשות הכל חבורה של פחדנים
- 2.אילן בן דורי 16/05/2019 16:22הגב לתגובה זוומה עם הריות הרכבות מעכו עוברות בתחנות קרית מוצקין וקרית חיים. למה לא מתוכננות לעצור גם בהן. מה אנחנו לא אזרחים שווים כמו שאר חלקי הארץ. מה הזילזול המטומטם הזה. מתאים להתנהלות לזה שמתיימר להיות ראש ממשלה בעתיד הקרוב. לא יקום ולא יהיה. ראשי הערים בקריות מתבקשים לפעול בדחיפות לשינוי החלטה אווילית זו.
- 1.עידן 14/05/2019 23:09הגב לתגובה זוזול, נקי, מהיר וחזק יותר

מדוע מזנק הדולר ל-3.44?
ההצהרות אודות התעצמות הזירה בעזה והחשש מפני הסתבכות מתמשכת מובילים למימושים של המשקיעים הזרים ומפעילים לחץ על השקל
אחרי תקופה שבה השקל התחזק לרמות שאיש לא חזה שנגיע אליו בעיצומה של מלחמה, השבועות האחרונים הראו בלימה של מגמת ההתחזקות, ובימים האחרונים השקל החל להיחלש דולר שקל רציף -0.52% . יש מספר גורמים שמשנים את המגמה, ובראשם הנושא הגיאופוליטי וההצהרות לגבי כיבוש מלא של הרצועה. אם במהלך "עם כלביא" הסטנימנט כלפי ישראל היה חיובי וישראל נתפסה כווינרית, קמפיין ההרעבה שהופעל נגד ישראל שהחל נגס בדימוי החיובי של המדינה שנלחמת ברעים והסנטימנט העולמי שינה כיוון והוביל לחששות מהסתבכות וכך גם למימושים של המשקיעים הזרים. התקופה שבה הכסף הזר נכנס לבורסה בהיקפים אדירים הסתיימה לפי שעה, והחלו המימושים.
רק במהלך חודש יולי, יצאו מבורסת ת"א כמיליארד שקל במניות. וזוהי רק אחת מהזוויות שמראות עד כמה המגמה הזו משמעותית. בניגוד למגמה זו, ניתן לראות איך המשקיעים הישראליים הגדילו במהלך יולי את החשיפה לבורסה המקומית ורכשו בהיקף של כ-3 מיליארד שקל. עם זאת, למרות המכירות של המשקיעים הזרים, הם המשיכו ברכישות בסקטור הבטחוני בכ-200 מיליון שקל. למרות שהלחץ על המטבע כן ניכר בשער החליפין, הבורסה עלתה באופן כמעט רצוף במהלך חודש יולי, עם מחזורי מסחר גבוהים (כ-3.7 מיליארד שקל ביום) והמשיכה במגמה החיובית שהחלה ממש עם פתיחת המלחמה מול איראן.
הקשר העקיף לוול סטריט
בנוסף, ישנו את הקשר העקיף בין התנודות בוול סטריט לשער הדולר. כאשר הגופים המוסדיים, שמנהלים קרנות פנסיה, גמל והשתלמות, מחזיקים חלק ניכר מהתיקים שלהם בנכסים דולריים, רואים עליות בוול סטריט הם חייבים לאזן את התיק שלהם, היות ושווי הנכסים הדולריים שלהם עולה וכך הם נאלצים למכור מניות חו"ל ולאזן את החשיפה המטבעית שלהם, וכך הגידור לחשיפה הדולרית מוביל להקטנת חשיפה כשהמניות עולות - כלומר הדולר יורד.
כאשר המוסדיים מגבירים את מכירות הדולרים בשוק המקומי, בעיקר דרך מכירת אופציות ונגזרים על הדולר, הם מייצרים היצע מוגבר לדולר בשוק הישראלי, מה שדוחף את שער הדולר כלפי מטה.
- מניית הבורסה לני"ע זינקה 11% גפן ב-12%; קמטק צנחה 10%; נעילה שלילית במדדים
- הבורסה באדום: הבנקים ירדו ב-3.2%, הנדל״ן איבד כ-3.5%; עמרם נפלה 8%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השפעת הריבית
עוד גורם שמשפיע על חוזקו של השקל הוא הריבית, ואמנם בשנתיים האחרונות לא חזינו בשינוי בריביות, לא בישראל ולא בארה"ב, אבל השיח אודות הורדת הריבית גם הוא משפיע על השער. כלל האצבע הוא שככל שהריבית על השקל (ריבית בנק ישראל) נמוכה כך האטרקטיביות של השקל מול הדולר פוחתת וערך השקל פוחת ביחס לדולר (הדולר עולה). וכך, במידה וב-17.9 הפד יוריד את הריבית לפני שבנק ישראל יעשה מהלך כזה (ה-29.9 הוא מועד הבא להחלטת הריבית), הדבר יחזק את השקל ונוכל לראות בלימה של המגמה.

כ-69 מיליון שקל: קבלן מאום אל-פחם מואשם בניכוי חשבוניות פיקטיביות
בתקופה של שבעה חודשים בלבד: 96 חשבוניות, וכמעט 70 מיליון שקל של עסקאות מדווחות; מנגנון משומן של ניפוח מלאכותי של הוצאות כדי להתחמק ממס - נעצר; מקרה חריג או שזה רק קצה הקרחון של הקומבינות בענף הבניה?
כתב אישום חמור הוגש נגד נביל מחאמיד, תושב אום אל־פחם ובעליה של חברת הבנייה "מן בזאר בנייה בע"מ". האישום הוא בגין ניכוי 96 חשבוניות פיקטיביות בהיקף עסקאות של כ-69 מיליון שקל, מתוכן נוכה מס תשומות בסך של למעלה מ-10 מיליון שקל. כתב האישום מייחס למחאמיד עבירות על פי חוק מס ערך מוסף, תוך ניסיון להשתמט מתשלום מס בנסיבות מחמירות. כתב האישום הוגש על ידי עו"ד שגיא דימנט מהיחידה המשפטית מע"מ מרכז ברשות המיסים בעקבות חקירה של חקירות מכס ומע"מ חיפה.
על פי פרטי כתב האישום, מחאמיד שימש כדירקטור, בעל מניות ומנהל בפועל של החברה, ובמהלך תקופה של שבעה חודשים בלבד - בין ינואר ליולי 2020 - הוא ביצע רישום של חשבוניות פיקטיביות שלא שיקפו עסקאות אמיתיות.
החשבוניות הפיקטיביות נרשמו על שם חברת "מן בזאר בנייה בע"מ" והוגשו במסגרת הדיווחים התקופתיים של החברה לרשות המסים. סכום המס שנוכה במסגרת אותן חשבוניות מסתכם ב-10,115,210 שקל. מחאמיד פעל באופן שיטתי כדי להתחמק מתשלום מס, תוך ניכוי מס תשומות "מבלי שיש לגביו מסמך כדין".
היקף החשבוניות והמס שנוכה בפועל מעיד, לפי רשות המסים, על פעולה נרחבת שבוצעה בזמן קצר יחסית. שבעה חודשים בלבד, 96 חשבוניות, וכמעט 70 מיליון שקל של עסקאות מדווחות. מנגנון ניפוח מלאכותי של הוצאות לצורך התחמקות ממס. הרשויות מתייחסות להיקף הגבוה ולשיטתיות שבביצוע כאל נסיבות מחמירות, שמהוות בסיס להגשת כתב האישום הפלילי.
- זארה ניצחה את רשות המסים: תשלם 5% מס במקום 30%
- "לא כל עוגמת נפש היא התעמרות": נדחתה תביעת עובד רשות המסים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרשה הזאת משתלבת בתופעה מוכרת המאפיינת ענפים מסוימים, ובפרט את תחום הבנייה. בענף זה, המבוסס לא פעם על חוזים חלקיים, שימוש בתתי־קבלנים, חברות "מטריה" ופעילות עסקית מול גורמים רבים בשטח מאפשרת להחליק ביתר קלות עסקאות שלא קרו במציאות.