בשורה לנוסעים ברכבת: תוספת של 19 רכבות ביום לקו נהריה-באר שבע
משרד התחבורה הודיע היום (ג') כי החל מ-26 במאי, יתווספו 19 רכבות יומיות בקו נהריה-תל אביב-באר שבע. זאת, בעקבות החלטת שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, להעלות בחזרה את תדירות הרכבת, שצומצמה לפני מספר חודשים בעקבות הפעלת הקו המהיר לירושלים.
במסגרת זאת, החל מיום ראשון, ה-26 במאי, תפעיל רכבת ישראל בקו נהריה-תל אביב שלוש רכבות בשעה, במקום שתי רכבות כיום, בכל כיוון, בשעות העומס. כתוצאה מכך, תדירות הרכבות בין חיפה לתל אביב תגדל לארבע רכבות בשעה, בשעות העומס, במקום שלוש רכבות כיום. מדובר בתוספת כוללת של 12-15 אלף מקומות ישיבה ביום לנוסעי הרכבת.
תוספת השירות תינתן באמצעות רכבות דו-קומתיות וקרונועים שיפעלו בקו, ויקלו משמעותית על העומס בשעות השיא. רכבות אלה יעצרו בתחנות: עכו, מרכזית המפרץ, חיפה מרכז השמונה, חיפה בת גלים, חיפה חוף הכרמל, ת"א אוניברסיטה, ת"א סבידור מרכז, ת"א השלום, ת"א ההגנה, לוד, רמלה, קריית מלאכי יואב, קרית גת, להבים רהט, ובאר שבע צפון ומרכז.
לוח הזמנים החדש
על פי לוח הזמנים החדש, הרכבות החדשות יצאו מנהריה לתחנות באר שבע, בשעות: 05:27, 06:27, 07:27, 08:27, 09:27, 15:27, 16:27, 17:27, 18:27 ו-19:27. כמו כן יצאו רכבות מבאר שבע לנהריה בשעות: 04:53, 05:53, 06:53, 07:53, 12:53, 13:53, 14:53, 15:53, 16:53, 17:53 ו-18:53.
- בזק מוותרת על רכישת אקסלרה טלקום של קרן אלומה
- חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צפוי שיפור נוסף בחודשים הקרובים
בחודשים הקרובים צפויים להגיע קרונות וקטרים נוספים, שהוזמנו מחו"ל. עם הגעתם, צפוי שיפור שירות משמעותי ברכבת ישראל, שיאפשר להקל משמעותית על העומס, בשעות השיא.
שינויים זמניים בתנועת הרכבות בימי שישי
במסגרת עבודות החישמול של רשת המסילות שבין נתב"ג לתל אביב, וכן במקטע שבין נתב"ג למתחם התפעולי החשמלי בלוד, יחולו בשבועות הקרובים גם שינויים בתנועת הרכבות בימי שישי, באיזור תל אביב ודרומה.
החל מחצות שבין יום חמישי ליום שישי, ה-31 במאי, לא יפעלו רכבות בקו מודיעין-נתב"ג-תל אביב ההגנה. לרשות הנוסעים יועמדו שאטלים בין תחנות מודיעין מרכז לנתב"ג, ומנתב"ג לתל אביב סבידור-מרכז, עם עצירה בתחנת ת"א ההגנה. כמו כן, רכבות התגבור בין לוד לחיפה, העוקפות את ציר איילון בימי שישי - לא תופעלנה.
- הממשלה אישרה תכנית לפיתוח מטרופולין באר שבע בכמיליארד שקלים
- עלייה של 4.9% בפדיון רשתות השיווק ברבעון השלישי של 2025
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים -...
תנועת הרכבות בקו באר שבע-תל אביב ההגנה, תקוצר ותסתיים בתחנת לוד. לרשות הנוסעים יופעל מערך היסעים בין תחנות לוד-תל אביב ההגנה וסבידור מרכז. כמו כן, הרכבות בקו הפרברי אשקלון-תל אביב יסיימו את נסיעתן מדרום בתחנת לוד. לרשות הנוסעים יופעל מערך היסעים בין תחנות לוד ותל אביב ההגנה וסבידור מרכז.
בשל העבודות החישמול, חלים מדי יום שישי שינויים בתנועת הרכבות באיזור תל אביב ותחנת תל אביב השלום סגורה לשירות. תנועת הרכבות בכל המקטעים תשוב לסדרה מידי מוצאי שבת.
- 3.העובדים 16/05/2019 18:07הגב לתגובה זוהנהלת הרכבת עושה מה שהיא רוצה הוועד פוחד פחד מוות כל הכבוד למנכל הרכבת ולשר כץ שהוא יגיד את גילה הוועד זה הזמן להנהלה לעשות הכל חבורה של פחדנים
- 2.אילן בן דורי 16/05/2019 16:22הגב לתגובה זוומה עם הריות הרכבות מעכו עוברות בתחנות קרית מוצקין וקרית חיים. למה לא מתוכננות לעצור גם בהן. מה אנחנו לא אזרחים שווים כמו שאר חלקי הארץ. מה הזילזול המטומטם הזה. מתאים להתנהלות לזה שמתיימר להיות ראש ממשלה בעתיד הקרוב. לא יקום ולא יהיה. ראשי הערים בקריות מתבקשים לפעול בדחיפות לשינוי החלטה אווילית זו.
- 1.עידן 14/05/2019 23:09הגב לתגובה זוזול, נקי, מהיר וחזק יותר

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

הממשלה אישרה תכנית לפיתוח מטרופולין באר שבע בכמיליארד שקלים
בהחלטת ממשלה להזנקת באר שבע והנגב בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אושרה תוכנית אסטרטגית לחיזוק ופיתוח מטרופולין באר שבע בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל
בהחלטת ממשלה להזנקת באר שבע והנגב בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אושרה תוכנית אסטרטגית לחיזוק ופיתוח מטרופולין באר שבע בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל. ההחלטה גובשה במסגרת עבודת מטה של משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר ועתידה לתמוך בהעתקת מחנות צה״ל לנגב, לשפר את התשתיות, איכות החיים וההזדמנויות עבור תושבי הנגב, המשרתים ומשפחותיהם.
ההחלטה מהווה אבן יסוד לשינוי היסטורי שעתיד לעצב את פני הנגב לדורות הבאים. ההחלטה כוללת השקעה של כמיליארד שקלים ומתמקדת בארבעה תחומים מרכזיים: צמיחה כלכלית, פיתוח תשתיות תחבורה, שיפור איכות החיים והביטחון האישי, וחינוך והון אנושי. בתחום הצמיחה הכלכלית, יושקעו כ-200 מיליון שקל בפיתוח האקו-סיסטם הקיים בין האקדמיה, התעשייה והצבא. במסגרת זו יוקם מרכז מו"פ דואלי יישומי בשיתוף מפא"ת, ייפותחו תחומי החדשנות והסייבר, יושקעו משאבים בתעסוקה ותיירות ופיתוח העיר העתיקה כמוקד תיירות ומגורי צעירים.
בתחום התחבורה, יושקעו תקציבים משמעותיים בפיתוח תשתיות תחבורה מתקדמות, לרבות תכנון והקמה של רכבת קלה בבאר שבע, הכוללת תוואי לבית החולים החדש שיוקם בעיר, בהתאם לצרכי עיר מטרופולינית ותיתן מענה לגידול הדמוגרפי הצפוי. בתחום איכות החיים והביטחון האישי, יושקעו כ-500 מיליון שקלים בשיפור ביטחון הפרט, לרבות הקמת תחנת משטרה חדשה, הרחבת משל"ט דרום, פיתוח תשתיות טכנולוגיות מתקדמות להתמודדות עם אתגרי המרחב.
בנוסף, יושקעו משאבים בתחום הבריאות בדגש על הגדלת מספר הפסיכולוגים ומקצועות הפרא-רפואיים, וכן בהתחדשות עירונית, תרבות וספורט, כולל תכנון מכון ווינגייט בבאר שבע והקמת מבני ציבור בעיר. בתחום החינוך וההון האנושי, יושקעו כ-120 מיליון שקלים בפיתוח החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, ובהשכלה הגבוהה, תוך דגש על מקצועות טכנולוגיים, קידום מצוינות והקמת מרכז רשותי למקצועות ה-STEM.
- אושרה תוכנית ההתחדשות בבאר שבע: פוטנציאל לכ-17 אלף דירות חדשות
- אנבידיה משלשת את מרכז הפיתוח בבאר שבע: מאות משרות חדשות בדרום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אנחנו מביאים היום לממשלה תוכנית סיוע גדולה לבאר שבע, בסך של למעלה ממיליארד שקל. זה כולל חיזוק בתחומים רבים שהם חשובים לאזרחי באר שבע: רכבת קלה, עזרה בסייבר, במו"פ, בפיתוח, בפרנסה. הפעולות שלנו יביאו לחיזוק של כל אזור הנגב. זה תואם את התוכנית שאני מוביל מזה שנים, יחד עם חבריי לממשלות ישראל, לחזק את הדרום על ידי השילוב המוצלח של תשתיות ממשלתיות ועידוד הסקטור הפרטי״.
