שוק פירות ירקות סופר קניות מחיר קמעונאות
צילום: Pixabay

מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר 2019 עלה ב-0.1%

בשנים עשר החודשים האחרונים (פברואר 2019 לעומת פברואר 2018) עלה מדד המחירים לצרכן ב-1.2%. הדירות - ללא שינוי
מערכת Bizportal | (4)

מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.1% בחודש פברואר 2019, בהשוואה לחודש ינואר 2019. 

​מדד המחירים לצרכן ללא דיור עלה אף הוא ב-0.1%. לעומתם, מדד המחירים לצרכן ללא ירקות ופירות ומדד המחירים לצרכן ללא אנרגיה נותרו ללא שינוי. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

עליות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפי פירות טריים - 7.4% וריהוט וציוד לבית - 0.6%. ירידת מחיר נרשמה במיוחד בסעיף הלבשה והנעלה 4.3%.

מתחילת השנה נותר מדד המחירים לצרכן ללא שינוי. בשנים עשר החודשים האחרונים (פברואר 2019 לעומת פברואר 2018) עלה מדד המחירים לצרכן ב-1.2%. 

הדירות ללא שינוי, אך בראייה שנתית ירדו

מנתוני מדד מחירי הדירות עולה כי מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים דצמבר 2018 – ינואר 2019, לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים נובמבר 2018 – דצמבר 2018, נמצא כי מחירי הדירות נותרו ללא שינוי.

הנתון לגבי הדירות מראה כי מגמת הירידה הקלה שהיתה בנדל"ן הופסקה, שכן בכל חמשת פרסומי המדדים הקודמים נרשמה ירידה במחירי הדירות. עוד עולה מהנתונים כי מדד מחירי הדירות של תוקן. יש לשים לב כי העלייה של החודש הקודם ב-0.2% תוקנה לירידה של 0.1%.

מהשוואת העסקאות שבוצעו בתקופה הנוכחית לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כלומר דצמבר 2018 – ינואר 2019, לעומת דצמבר 2017 – ינואר 2018, נמצא כי מחירי הדירות ירדו ב-0.7%. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    משה 15/03/2019 17:36
    הגב לתגובה זו
    הממשלה ובנק ישראל חייבים לבדוק ומהר מי מהמוצרים הסוררים שהתחבא בתוך המדד והעלה אותו ושלא תפשו אותו בזמן והוציאו אותו מהמדד לפני כן כמקובל זה שנים
  • 3.
    למי שיש ילדים 15/03/2019 17:29
    הגב לתגובה זו
    למי שיש ילדים, אתם זוכרים שאתם צרכים לעדכן בעירייה כתובת מגורים. ולבדוק שילדכם רשום בגן / במעון , בבית ספר. וכו' *עבור שנה החדשה .
  • 2.
    צרכן 15/03/2019 16:36
    הגב לתגובה זו
    כל הפצצות של השנה יושבים עליו, מים עלו ,חשמל זינק, מעשנים קבלו פצצה מליון טון על הראש ולרובם הלך בין 5-10% מהנטו תלוי בשכר 5-10k. שלא נדבר על המזון שהפך לטייס אוטומטי. אני באמת לא מצליח להבין איך לעזזל יושבים שם כאילו גאונים שגורמים לעיוות כל כך אכזרי ולרמאות כזו בהצגת יוקר המחיה.
  • 1.
    אבי 15/03/2019 14:11
    הגב לתגובה זו
    ממשלה שלא מודדת מוצר הכי חשוב לאזרח .....בתחום הדיור זו ממשלה לא ראוייה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.