וול סטריט
צילום: iStock

סגירה ירוקה בוול סטריט: הנאסד"ק עלה 1.5%, נטפליקס קפצה 4.1%

אופטימיות בשווקים ברקע לדיווחים על הסכמות בין המפלגות בוושינגטון. טבע עלתה 1.5% לקראת הדו"חות מחר, אמזון הוסיפה 2.9%,  פריגו טיפסה 3%, הנפט עללה 1.3% ברקע להודעת סעודיה על קיצוץ רחב יותר בתפוקה
עמית נעם טל | (19)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים של עד 1.5%. ברקע למסחר,  הדיווחים כי 2 המפלגות בוושינגטון הגיעו להסכם ראשוני בנוגע לתקציב האמריקני, מעניקים רוח גבית למדדים. בנוסף, הנשיא טראמפ מעורר (שוב) אופטימיות בנוגע להסכם סחר עם סין בימים הקרובים.

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA)   עלתה הערב 1.2% לאחר שקפצה אמש ב-3%. מניית החברה צפויה לרכז בימים הקרובים תשומת לב רבה ברקע לדו"חות שיתפרסמו מחר בשעות הצהריים. מניית קמהדע (סימול:KMDA) קפצה 4.2% לאחר שהחברה דיווחה הכנסות של כ-48.2 מיליון דולר - עלייה של כ-35% לעומת הרבעון המקביל אשתקד (לכתבה המלאה).

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%     

3 ימים לפני הדד ליין להשבתה נוספת של הממשל, הדיווחים שמגיעים מוושינגטון מצביעים כי 2 המפלגות הגיעו להסכם "ראשוני בכתב" על סוגיית התקציב. במסגרת ההסכמות, החליטו הצדדים על הקצאה של כ-1.37 מיליארד דולר לחיזוק הגבול עם מקסיקו - סכום הנמוך משמעותית מהסכום אותו דרש טראמפ במקור, שעמד על כ-5.7 מיליארד דולר (לכתבה המלאה).

גורם נוסף שדוחף כעת את השווקים הוא סוגיית מלחמת הסחר. כאשר הדד ליין להסכם מתקרב, הנשיא טראמפ טוען היום כי "ארה"ב הולכים לעשות עסקה מצוינת" עם סין. נציין כי הספקות בנוגע ליכולת של 2 הצדדים להגיע להסכם בימים הקרובים עלו משמעותית בשבועות האחרונים.

ברקע לתהליכים אלו, נתוני המאקרו בארה"ב ממשיכים להצביע על צפי להאטה כלכלית בחודשים הקרובים. למרות העליות שנרשמו בשווקים בחודש ינואר, סקר של האגודה הפדראלית לעסקים עצמאיים בארה"ב (NFIB), הצביע על ירידה של 3.2 נק' במדד האופטימיות של העסקים הקטנים בארה"ב. מדובר בירידה החודשית החדה ביותר מאז יולי 2015, והרמה הנמוכה ביותר של הסקר מאז טראמפ נכנס לתפקידו.

סקר ה-NFIB: האופטימיות של העסקים הקטנים בארה"ב בירידה חדה

בגזרת המט"ח, הדולר אינדקס (סימול:DXY) רשם הערב ירידות של 0.4% לרמה של 96.5 נק', לאחר שהשלים אמש את מהלך העליות הארוך ביותר ב-3 השנים האחרונות, וזאת למרות הגישה ה"יונית" שהציג יו"ר הפד' בסוף ינואר.

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    וביום שישי גורביץ יסביר לנו שאלו עליות לצורך ירידות (ל"ת)
    גיא 12/02/2019 20:58
    הגב לתגובה זו
  • חח ענק (ל"ת)
    נועם 12/02/2019 23:18
    הגב לתגובה זו
  • אתה בטוח שעד יום ששי לא ירד בחזרה? (ל"ת)
    מומי 12/02/2019 23:17
    הגב לתגובה זו
  • אם לא היית מתחרבש כאן לספר סיפורך לא היית חש בטוב? (ל"ת)
    לדביל 12/02/2019 23:17
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    כסף ברח 12/02/2019 18:31
    הגב לתגובה זו
    כסף ברח
  • אלה שיברחו ראשונים לאחר שהם העלו את שוק (ל"ת)
    שלמה 12/02/2019 21:41
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    זהירות זהירות זהירות (ל"ת)
    מגיב 2 לא שפוי 12/02/2019 17:42
    הגב לתגובה זו
  • זהירות זהירות זהירות 12/02/2019 18:05
    הגב לתגובה זו
    זהירות זהירות זהירות זהירות זהירות זהירות זהירות זהירות זהירות זהירות
  • 6.
    מי שמקשיב לו יפסיד את התחתונים .קראו את דבריו (ל"ת)
    מגיב 2 לא שפוי 12/02/2019 17:42
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מי ששמע לכם הפסיד המון כסף .לכו לעזעזל (ל"ת)
    אל פרופסור בשקל 12/02/2019 17:40
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יוסי 12/02/2019 17:24
    הגב לתגובה זו
    היי עמית ברשותך שאלה. לפי דעתך, האם העליות האחרונות בשווקים הם עליות "נורמליות" כלומר אנשים (גופים) חושבים שהמחירים כדאיים ואז הם קונים? או, שהממשל קונה בכל מחיר על מנת שהשוק לא יקרוס? עפ גרף המסחר לדקה על החוזים נראה שכל אימת שיש ירידות נכנסים קונים שפשוט מטיסים את הגרף למעלה בעוצמה אדירה ולא סביר שאלו קונים "נורמלים". אם לדעתך התשובה היא האפשרות השנייה, עד מתיי הדבר ניתן לביצוע?
  • 3.
    חובב פייק ניוז 12/02/2019 16:37
    הגב לתגובה זו
    זה היה צפוי. ציפיתי ללא פחות מחייזרים זורקים שקי כסף על מדשאת הבית הלבן. יאללה טראמפ תביא פייק ניוז אמיתי. לא לעוס ממוחזר ומסריח...
  • 2.
    פרופ' איציק100 12/02/2019 16:22
    הגב לתגובה זו
    אבל כן יכולים לעשות זאת בוודאות גדולה. לגבי מה צריך להיות..הוודאות והיכולת לקבוע היא 99.9 אחוזים. וכל זה מתקון להצלחה ולא רק בכלכלה ובורסות..גם בצבא ומדיניות ועוד ועוד.
  • המשך 12/02/2019 18:22
    הגב לתגובה זו
    אותו חיבור לכל הקצוות האפשריות ברשת עם שליטה מרבית על המאגרים בענן. כל זה כמובן בפקוח מהנדס מחשבים מדופלם ששולט היטב במערכות.
  • לך לעזעזל אתה ושכמותך. (ל"ת)
    לך לעזעל 12/02/2019 17:41
    הגב לתגובה זו
  • דדוש 12/02/2019 18:12
    אני לא מבין אותך גיסי. מה שכמותך אשמים ?מה אתה רוצה מהם?
  • גם כן פרופסור.עילג.בושה וחרפה (ל"ת)
    מתכון להצלחה 12/02/2019 17:24
    הגב לתגובה זו
  • פרופסור בתחת שלי אתה (ל"ת)
    מתכון להצלחה 12/02/2019 17:24
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אין מילים (ל"ת)
    טראמפ פשוט חולה 12/02/2019 15:56
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: