דויטשה בנק
צילום: iStock

רבעון חלש לדויטשה בנק, הספקולציות סביב הבנק מתחדשות

הבנק הגדול בגרמניה ממשיך להתכווץ, זה רבעון שמיני ברציפות. בהנהלת החברה טוענים: ""אנחנו בטוחים ביכולת שלנו לשלוט על עתיד החברה". בתוך כך, החברה עשוי להסתבך כעת בפרשה חדשה
עמית נעם טל | (1)

הצרות בדויטשה בנק (סימול:DB) ממשיכות להחריף. הבנק הבעייתי הודיע הבוקר על תוצאות חלשות לרבעון האחרון של 2018, ומניית החברה הגיבה הערב בירידות קלות, וזאת לאחר שאיבדה אמש 4.4% ברקע להתבטאויות של מנכ"ל הבנק.

הכנסות הבנק ברבעון האחרון הסתכמו ב-5.6 מיליארד אירו (6.4 מיליארד דולר), ירידה של 2.4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בסיכום שנתי, הכנסות הבנק ירדו ב-4.3% לרמה של 25.3 מיליארד אירו (28.9 מיליארד דולר).

בדומה לכלל הבנקים שדיווחו בחודש האחרון, הבנק רושם ירידה חדה של 17% בהכנסות ממסחר בשוקי האג"ח לרמה של 786 מיליון אירו, נמוך מהצפי שעמד על הכנסות של 1.03 מיליארד אירו. ההכנסות משוקי המניות נאמדו ב-379 מיליון אירו, לעומת צפי של 382 מיליון אירו.

החברה מאשררת את תוכנית ההתייעלות לשנה הקרובה, במסגרתה תרד מצבת כוח האדם בחברה אל מתחת ל-90,000 עובדים, אך מוסיפים כי "במידה וההכנסות לא יגדלו ברבעון הקרוב, נאלץ לבצע קיצוץ נוסף".

למרות התוצאות העגומות, הנהלת החברה טענה היום כי "אנחנו בטוחים ביכולת שלנו לשלוט על עתיד החברה".

בתוך כך, הספקולציות סביב הבנק ממשיכות לצבור תאוצה. אמש דווח ברשת החדשות בלומברג כי הבנק בכירים בבנק טענו בימים האחרונים כי "אין מנוס ממיזוג של דויטשה בנק או קומרצבנק (הבנק השני בגדולו בגרמניה, וזאת ברקע לביצועים הגרועים של הבנק. נציין כי ההאטה האחרונה בשוק האירופאי צפויה להעיב בחודשים הקרובים על תוצאות הבנק.

ואם זה לא מספיק, הערכות הן כי החברה ככל הנראה צפויה להסתבך בפרשה נוספת של מסחר לא חוקי. ברקע לפרשות הלבנות ההון ותיאום שיעורי הריבית (לכתבה המלאה), האיחוד האירופאי פרסם אתמול כי 8 בנקים גדולים ביבשת חשודים כעת בעיוות שוק האג"ח הממשלתי באירופה בין 2007 ל-2017. האיחוד לא פרסם את שמות הבנקים, אך לנוכח הפרשות של השנים האחרונות, דויטשה בנק הופך לחשוד עיקרי בפרשה החדשה.

גרף מניית החברה בשנים האחרונות

 

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ברבור שחור? (ל"ת)
    איתי 01/02/2019 16:01
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.